Globalny popyt na napędy elektryczne do samochodów osobowych i pojazdów użytkowych szybko rośnie – podobnie jak produkcja ZF:
„W ciągu zaledwie 18 miesięcy podwoiliśmy produkcję silników elektrycznych z niespełna półtora miliona do trzech milionów” – wyjaśnia Roland Hintringer, szef linii produktowej silników elektrycznych w ZF, dodając: „Dzięki wysoce zautomatyzowanym, elastycznym objętościowo i modułowym systemom, jesteśmy w stanie obsługiwać naszych globalnych klientów zgodnie z ich wymaganiami”.
Dane produkcyjne i prognozy jasno pokazują, że ZF z powodzeniem realizuje transformację w kierunku elektromobilności.
„Nasza rola jako innowatora jest również ważnym czynnikiem” – podkreśla Roland Hintringer.
Firma ZF ogłosiła już, że opracuje bezmagnetyczny silnik elektryczny I²SM – oddzielnie wzbudzaną maszynę synchroniczną z indukcyjnym transferem energii – do produkcji seryjnej. W przeciwieństwie do bezmagnetycznych koncepcji dostępnych obecnie na rynku, jest on wyjątkowo kompaktowy i ma najwyższą gęstość mocy i momentu obrotowego. Firma ZF niedawno zademonstrowała potencjał nowych rozwiązań ZF w zakresie dalszej wydajności, a tym samym zwiększenia zasięgu w elektromobilności dzięki napędowi elektrycznemu EVSys800: Prototyp jest o 35% lżejszy niż obecne napędy elektryczne i zmniejsza emisję CO2 podczas produkcji i eksploatacji o 20%. Innowacyjne technologie uzwojenia stojana, nowa koncepcja chłodzenia i kompaktowa konstrukcja umożliwiają te znaczące kroki optymalizacyjne.
Firma ZF produkuje już silniki elektryczne w lokalizacjach w Azji i Europie; a obecnie trwa proces budowy zakładów produkcyjnych w Ameryce Północnej. W ten sposób firma obsługuje główne rynki motoryzacyjne z następujących lokalizacji: Hangzhou i Shenyang (Chiny), Pančevo (Serbia), Schweinfurt (Niemcy), Trnava (Słowacja), Saltillo (Meksyk) i Gray Court (USA).
Zdolności produkcyjne zakładów wytwarzających silniki elektryczne w istniejących lokalizacjach są obecnie rozszerzane, aby jak najlepiej wspierać ambitne cele klientów w zakresie zrównoważonego rozwoju i ochrony klimatu.
Źródło: ZF