W ZF powstało już 3 miliony silników elektrycznych | MOTOFAKTOR

W ZF powstało już 3 miliony silników elektrycznych

Firma ZF wyprodukowała już ponad trzy miliony silników elektrycznych, które są wykorzystywane na całym świecie w pojazdach elektrycznych.

  • Firma ZF, dzięki obecności na całym świecie zaspokaja globalne zapotrzebowanie na napędy elektryczne
  • Podwojenie produkcji silników elektrycznych przewidywane jest w ciągu 18 miesięcy
  • Udana transformacja w kierunku elektromobilności
  • ZF dostarcza silniki elektryczne jako komponenty oraz napędy elektryczne jako kompletne systemy dla wszystkich klas pojazdów
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora 
  • Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

 

Globalny popyt na napędy elektryczne do samochodów osobowych i pojazdów użytkowych szybko rośnie – podobnie jak produkcja ZF:

Roland Hintringer, szef linii produktowej silników elektrycznych w ZF
Roland Hintringer, szef linii produktowej silników elektrycznych w ZF, Fot. ZF Group

„W ciągu zaledwie 18 miesięcy podwoiliśmy produkcję silników elektrycznych z niespełna półtora miliona do trzech milionów” – wyjaśnia Roland Hintringer, szef linii produktowej silników elektrycznych w ZF, dodając: „Dzięki wysoce zautomatyzowanym, elastycznym objętościowo i modułowym systemom, jesteśmy w stanie obsługiwać naszych globalnych klientów zgodnie z ich wymaganiami”.

Dalsze innowacje dla większej wydajności i zasięgu

Dane produkcyjne i prognozy jasno pokazują, że ZF z powodzeniem realizuje transformację w kierunku elektromobilności.

„Nasza rola jako innowatora jest również ważnym czynnikiem” – podkreśla Roland Hintringer.

Firma ZF ogłosiła już, że opracuje bezmagnetyczny silnik elektryczny I²SM – oddzielnie wzbudzaną maszynę synchroniczną z indukcyjnym transferem energii – do produkcji seryjnej. W przeciwieństwie do bezmagnetycznych koncepcji dostępnych obecnie na rynku, jest on wyjątkowo kompaktowy i ma najwyższą gęstość mocy i momentu obrotowego. Firma ZF niedawno zademonstrowała potencjał nowych rozwiązań ZF w zakresie dalszej wydajności, a tym samym zwiększenia zasięgu w elektromobilności dzięki napędowi elektrycznemu EVSys800: Prototyp jest o 35% lżejszy niż obecne napędy elektryczne i zmniejsza emisję CO2 podczas produkcji i eksploatacji o 20%. Innowacyjne technologie uzwojenia stojana, nowa koncepcja chłodzenia i kompaktowa konstrukcja umożliwiają te znaczące kroki optymalizacyjne.

800-woltowy silnik elektryczny ZF o mocy 200 kW, Źródło: ZF Group

Zakłady produkcyjne na całym świecie

Firma ZF produkuje już silniki elektryczne w lokalizacjach w Azji i Europie; a obecnie trwa proces budowy zakładów produkcyjnych w Ameryce Północnej. W ten sposób firma obsługuje główne rynki motoryzacyjne z następujących lokalizacji: Hangzhou i Shenyang (Chiny), Pančevo (Serbia), Schweinfurt (Niemcy), Trnava (Słowacja), Saltillo (Meksyk) i Gray Court (USA).

Zdolności produkcyjne zakładów wytwarzających silniki elektryczne w istniejących lokalizacjach są obecnie rozszerzane, aby jak najlepiej wspierać ambitne cele klientów w zakresie zrównoważonego rozwoju i ochrony klimatu.

 

Źródło: ZF

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).