Kompaktowa Klasa C zadebiutowała w ofercie Mercedesa w 1982 roku. Od tego czasu wyprodukowano blisko 11 milionów różnych wersji – od sedana i kombi, poprzez coupe i cabrio do wersji sportowych AMG. W ich zawieszeniu stosowane są alternatywne rozwiązania – klasyczne kolumny amortyzatorów lub miechy pneumatyczne.
Obecnie w sprzedaży jest piąta generacja, niemniej i poprzednia cieszy się nadal ogromnym zaineteresowaniem na rynku pojazdów używanych. BILSTEIN rozszerzył właśnie katalog swoich referencji do wersji w nadwoziu sedan (W205). Wśród nich jest zarówno seria Replacement (B4), czyli odpowiedniki fabrycznie montowanych części, jak też Performance (od B6) o wyższych względem pierwowzoru parametrach użytkowych.
W przypadku zawieszenia pneumatycznego są to moduły z serii BILSTEIN B4 na przód wariantów z napędem na jedną lub obie osie. Wkrótce ofertę uzupełnią referencje z przeznaczeniem na tył.
Największy wybór nowości obejmuje klasyczne amortyzatory z serii BILSTEIN B6 i B8, a także zestawy do 4Matic (w komplecie ze sprężynami) B12 Pro-Kit i ze zmiennym nastawem siły tłumienia B16. Tu także oferta obejmuje sedana Klasy C z napędem tylko na przednie lub na wszystkie koła. Jednocześnie BILSTEIN zapowiada referencje dla wariantów z zawieszeniem aktywnym DampTronic.
Wśród nowych pozycji w katalogu są także propozycje dla właścicieli wersji W205 AMG C63. To topowe rozwiązanie BILSTEIN Clubsport (między innymi możliwość oddzielnego ustawienia fazy odbicia i dobicia) oraz sprężyny z kategorii Performance (nr ref. 53-259141).
Dobór odpowiednich i zawsze aktualnych referencji amortyzatorów i elementów zawieszenia zapewnia katalog on-line dostępny w języku polskim na stronie bilstein.com/pl
Źródło: BILSTEIN