Opona na każdą oś EnduRace RA, opona do osi napędowej EnduRace RD 2 i opona do przyczep EnduRace RT (wszystkie w rozmiarze 265/70 R 19.5) są już dostępne dla klientów w Europie i mają pojawić się na hanowerskich targach IAA w dniach 16–22 września.
Wszystkie nowe opony z serii EnduRace, zaprojektowane i wyprodukowane w Europie, charakteryzują się wysoką trwałością, oszczędnością paliwa oraz przyczepnością. Ich całoroczna użyteczność została potwierdzona symbolem alpejskim zamieszczonym na boku opony.
Opona EnduRace RA może być montowana na każdej osi. Jej projekt skupia się na zapewnieniu wyjątkowej trwałości oraz przyczepności przez cały rok, a niski opór toczenia przyczyniać ma się do zwiększenia efektywności paliwowej. Nowy model przeznaczony do transportu regionalnego pasuje na obręcze o średnicy 19,5 cala. Opona ta ma wąski, kompaktowy wzór bieżnika z szeroką powierzchnią styku, a zygzakowate rowki mają optymalizować stabilność kierunkową, zapewniając równomierne zużycie niezależnie od osi.
Wzmocniona struktura osnowy ma sprawiać, że opona jest 1,5 razy bardziej trwała niż wymogi norm europejskich, a nowoczesna mieszanka materiałów, która charakteryzuje się niskim zużyciem, ma gwarantować długotrwałą eksploatację. Opracowana z myślą o maksymalnej odporności na ścieranie mieszanka bieżnika oraz wykorzystanie materiałów o niskiej histerezie w obszarach narażonych na duże naprężenia mają przyczyniać się do zwiększenia trwałości opony i zapobiegać jej odkształceniu pod wpływem obciążeń.
Opona do osi napędowej EnduRace RD 2 ma zapewniać wyjątkowe osiągi w różnych warunkach atmosferycznych i jest przystosowana do długich przebiegów na zróżnicowanych nawierzchniach drogowych.
Dzięki technologii „Invisible Groove Technology” oraz zastosowaniu bloków barkowych „Multi-Edge” ma oferować wysoką przyczepność nawet na śliskich nawierzchniach. Zaawansowany wzór bieżnika ma nie tylko zwiększać odporność na zużycie w długoterminowej eksploatacji, ale także redukować opór toczenia, co przyczyniać ma się do poprawy efektywności paliwowej.
Wzmocniona konstrukcja i optymalnie zaprojektowana osnowa mają ułatwiać proces bieżnikowania, pozwalając operatorom flot na wydłużenie czasu użytkowania opony. Jej długa żywotność sprzyja nieprzerwanej pracy. Również w modelu RD 2 zastosowano wzmocnioną, odporną na uszkodzenia konstrukcję, co powoduje, że jej trwałość przewyższa wymagania norm europejskich o 1,7 razy.
Opona EnduRace RT została zaprojektowana specjalnie do przyczep ciężarowych. Charakteryzuje się ona wysokimi właściwościami jezdnymi w różnych warunkach atmosferycznych oraz trwałością, co sprawia, że sprawdza się w transporcie na średnich i długich dystansach. Innowacyjny wzór bieżnika ma zapewniać równomierne zużycie oraz rozłożenie nacisku na szerokiej powierzchni styku, co jednocześnie ma redukować opór toczenia oraz hałas.
Dodatkowo, szeroka krawędź oraz starannie opracowana mieszanka gumowa mają podnosić odporność opony na ścieranie i zużycie nawet w trudnych warunkach eksploatacyjnych. Wzmocniona konstrukcja osnowy ma zapewniać trwałość na poziomie 1,7 razy przewyższającym normy europejskie. Mieszanka o wolnym zużyciu sprawdzać ma się świetnie przy długich przebiegach, a możliwość bieżnikowania wydłuża żywotność opony oraz obniża koszty użytkowania.
„Nasza ekspansja w segmencie opon montowanych na 19,5-calowych obręczach stanowi ważny kamień milowy dla firmy Apollo Tyres w Europie. Sprostanie wymaganiom szerszego grona klientów było priorytetem i podkreśla nasze zaangażowanie w zapewnianie rozwiązań stanowiących odpowiedź na różnorodne potrzeby sektora pojazdów użytkowych. Rozszerzając popularną gamę EnduRace, wzmacniamy naszą obecność na rynku w całej Europie i kontynuujemy obraną strategię rozwoju” – powiedział Yves Pouliquen, wiceprezes ds. handlowych na Europę w firmie Apollo Tyres.
Źródło: Apollo Tyres
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?