Obecnie na rynku aut używanych najpopularniejsze są takie modele jak: Kia Sportage, Opel Astra kombi i Nissan Qashqai. Połowa z nich ma silniki benzynowe, jedna trzecia automatyczną skrzynię biegów, a co szósty ma napęd na cztery koła.
„Każdego roku latem, a później wraz z nadejściem zimy, rośnie zapotrzebowanie na większe samochody rodzinne. Na ogół ma to związek z planowanymi wyjazdami wakacyjnymi, kiedy wiele osób decyduje się na wymianę samochodu na nowszy, często bardziej przestronny. W tym roku sprzedaż większych samochodów wzrosła do 52% całego wolumenu samochodów, które klienci kupili w naszych salonach w Polsce. Okazuje się, że Polacy preferują SUV-y, które stanowią już jedną czwartą naszej sprzedaży. W tym roku mamy wyjątkowy sezon, ponieważ sprzedaż w AAA AUTO jest najwyższa w naszej ponad trzydziestoletniej historii. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy w całej naszej grupie AURES Holdings sprzedaliśmy łącznie 64 000 samochodów” – powiedziała Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci centrów samochodowych AAA AUTO.
W ostatnich latach popularność hatchbacków uległa zmniejszeniu, mimo że po wybuchu wojny w Ukrainie nastąpił chwilowy wzrost popytu. Wzrost cen paliw skłonił wielu nabywców do poszukiwania samochodów bardziej ekonomicznych. W 2019 roku hatchbacki stanowiły 45% całkowitej sprzedaży AAA AUTO w Polsce, podczas gdy w bieżącym roku ich udział spadł do 35%. Coraz częściej są one wypierane przez SUV-y, podczas gdy modele kombi utrzymują stabilną pozycję na trzecim miejscu z udziałem wynoszącym 19%.
Z danych zebranych przez AAA AUTO wynika, że 15,1% dużych samochodów rodzinnych sprzedawanych przez firmę w Polsce wyposażonych jest w napęd na cztery koła, natomiast 34,6% z nich posiada automatyczną skrzynię biegów. Prawie połowa samochodów rodzinnych jeździ na benzynie (48,2%), a 39,4% korzysta z oleju napędowego.
„W związku z ogólnie rosnącym popytem na samochody elektryczne, wśród większych aut rośnie także udział samochodów z silnikiem elektrycznym. Oferta w tej kategorii jest jednak nadal dość ograniczona. Dlatego Škoda Enyaq jest tak popularna, a dzięki swoim rozmiarom zyskuje coraz większą rzeszę fanów” – dodała Karolína Topolová.