Zauważalną na pierwszy rzut oka modyfikacją w modelu Scrap Master jest zmiana kształtu skrzyni z typu square na half-pipe. Usunięto podłużnice i poprzeczki podłogi, a przebudowaniu uległy m.in. ściany boczne, ściana przednia oraz drzwi. Pojazd cechuje zwiększona sztywność skrzyni dzięki zastosowaniu stali HARDOX 500 TUF oraz obrzeża górnego wykonanego z jednego arkusza blachy ściany bocznej. Dzięki zastosowaniu innowacyjnego rozwiązania w ramie naczepy możliwe było obniżenie środka ciężkości skrzyni ładunkowej o 75 mm, co zwiększa bezpieczeństwo pracy oraz zapewnia wyższą stabilność pojazdu podczas jazdy i rozładunku.
W ofercie firmy Wielton dostępne są 3 wersje skrzyń o objętości 51 m3, 55 m3 oraz 62 m3, przy czym wewnętrzna długość podłogi dla skrzyni o największej kubaturze to 12,07 m. Umożliwia to transport złomu o różnych gabarytach i kształtach, w tym przewóz m.in. prętów hutniczych lub innych elementów stalowych o długości do 12 m z zamkniętymi drzwiami naczepy.
„Gruntowna zmiana kształtu oraz liczne modyfikacje wprowadzone w wywrotce Scrap Master znacznie wpłynęły na wydłużenie żywotności pojazdu, poprawę jego stabilności i przede wszystkim bezpieczeństwa użytkowania. Ponadto, dzięki zastosowaniu 850 mm szerokości płaskiej podłogi, wywrotką Scrap Master można przewozić europalety o wymiarach 1200 × 800 mm. W transporcie złomu szczególnie istotna jest wysoka odporność pojazdu na uszkodzenia i ścieranie. Trwałość i wysoką wytrzymałość ulepszonej konstrukcji potwierdzają obliczenia MES, jak i przeprowadzone testy. Więcej na temat procesu testowania nowej wersji modelu Scrap Master, w którym zastosowano stal HARDOX 500 TUF można dowiedzieć się w jednym z ostatnich odcinków Anatomii Wieltonu w serwisie YouTube, do którego obejrzenia serdecznie zachęcam” – mówił Łukasz Trzeciakiewicz, Product Manager Wielton S.A.
W zależności od indywidualnych potrzeb klienta, produkt może być dostosowany w taki sposób, aby idealnie pasował do jego wymagań. Możliwe jest zamienienie standardowych, symetrycznych dwuskrzydłowych drzwi tylnej części pojazdu na klapę hydrauliczną, co ułatwia proces rozładunku bez konieczności opuszczania kabiny przez kierowcę. W ofercie producenta z Wielunia znajduje się szeroki wybór siłowników hydraulicznych od różnych dostawców, w tym z mocowaniem typu shortcover. Istnieje możliwość wyboru różnych wariantów dachu, takich jak plandeka standardowa, celna lub naciągana pasami, oraz opcja automatycznego dachu, a także bogaty wybór dodatkowego wyposażenia.