Po wielu miesiącach prac koncepcyjnych i testów, firma z Wielunia wprowadza ulepszenia, modernizacje i nowości w segmencie wywrotek.
Rodzina wywrotek aluminiowych Bulk Master to naczepy stworzone do transportu objętościowego i przewozu produktów rolnych. Konstrukcja naczepy pozwala na transport ładunków paletowych i załadunek aż do 26 europalet. W porównaniu z tradycyjną naczepą użytkownicy korzystający z tego modelu zyskują dodatkową przestrzeń logistyczną. Z kolei zastosowanie w ramie konstrukcji typu gęsia szyja oraz wysokogatunkowej stali S700[1], gwarantuje obniżenie środka ciężkości naczepy, a w efekcie większą stabilność podczas jazdy, manewrowania i rozładunku.
Wyróżnikiem Bulk Master jest zredukowana wysokość całkowita pojazdu w porównaniu do naczepy o takiej samej kubaturze na ramie prostej aż o 12,5 cm. W konsekwencji produkt posiada niższy próg załadunkowy górnego obrzeża oraz podłogi. Zapewnia to łatwiejszy załadunek koparko-ładowarką oraz sprawniejszy przejazd przez bramy hal, magazynów czy stacji załadunkowych systemów silosowych. Długość zwisu tylnego wywrotki pozwala na sprawny wysyp zboża do koszy przyjęciowych. Przy rozstawie ramy (czop-druga oś) równym aż 7700 mm, wysokość zewnętrzna wywrotki, o objętości 45 m3, to tylko 3050 mm przy wadze od 6000 kg.
Natomiast dla największej dostępnej kubatury z rodziny Bulk Master, czyli 67 m3, wysokość zewnętrzna pojazdu wynosi 3800 mm przy wadze od 6450 kg. Model dostępny jest w wersji z klapo-drzwiami, klapą prostą, drzwiami lekkimi z funkcją bezpiecznego otwarcia drzwi (podczas otwierania drzwi kierowca stoi z boku naczepy, a nie bezpośrednio za nią) lub klapą do czoła. Na wiosnę do rodziny wywrotek Bulk Master dołączyły modele z ramą o długości 6810 mm oraz 6120 mm.
Wywrotki z Wielunia to naprawdę sprzęt do zadań specjalnych. Dostosowujemy nasze produkty do wymagań klientów, a także ich przeznaczenia i warunków ich eksploatacji - zależy nam by były wytrzymałe, ale przede wszystkim bezpieczne. Bezpieczeństwo użytkowników naszych naczep jest wartością nadrzędną i nienegocjowaną, dlatego pracujemy nad tym, aby wszystkie nasze rozwiązania, zanim wdrożymy je do szerokiej produkcji były rygorystycznie sprawdzone. W ubiegłym roku wdrożyliśmy w swoich super lekkich wywrotkach rozwiązania poprawiające stabilność konstrukcji ram, które zapobiegają nadmiernemu skręcaniu wzdłużnemu oraz bocznemu wychyleniu skrzyni. Wyładunek w trudnym terenie jest jednym z najbardziej niebezpiecznych manewrów w pracy z wywrotkami. Dokładamy wszelkich starań, żeby zminimalizować ryzyko wywrotu pojazdu. Dokładnie badamy i analizujemy wprowadzone zmiany i ich wpływ na poprawę bezpieczeństwa. Chcemy mieć pewność, że osiągnęliśmy pożądane wyniki. Wprowadzone zmiany potwierdziliśmy przeprowadzając badania statyczne stabilności na stanowisku w instytucie badawczym OINBAS z wykorzystaniem pochylni.
Product Manager Wielton S.A. - Łukasz Trzeciakiewicz
Badania lekkich wywrotek Wieltonu zostały przeprowadzone pod kątem spełnienia rygorystycznych wymagań określonych przez Institute of Road Transport Engineers (IRTE) w ramach najwyższej kategorii A, dla stabilności pojazdów samowyładowczych. Wyniki przeprowadzonych badań potwierdziły spełnienie wymagań IRTE-A dla kąta przechyłu bocznego pojazdu, wynoszącego aż 7 stopni, co świadczy o najwyższej stabilności naczepy. Produkty Wieltonu są również dostosowywane do indywidulanych potrzeb klientów poprzez wiele możliwości konfiguracji pojazdów oraz spersonalizowane rozwiązania wyposażenia.
Wywrotka Strong Master, ze stalową skrzynią ładunkową typu half-pipe, jest głównie wykorzystywana w sektorze budowlanym. Znajduje zastosowanie głównie do transportu: materiałów sypkich, kruszyw, ziemi, asfaltu, gruzu, czy kamieni. To model charakteryzujący się mocną i wytrzymałą konstrukcją o zoptymalizowanej masie, od 5800 kg. Produkt spełnia wymagania klientów związane z wydłużoną żywotnością pojazdu w trudnych i intensywnych warunkach użytkowania, dzięki zastosowaniu odpornej na ścieranie i wgniecenia skrzyni wykonanej z wysokogatunkowej stali Hardox HB450. Naczepa ma gwarantować niezawodność podczas pracy w wymagającym terenie, w trakcie przejazdów na krótkich odcinkach oraz częstych operacji załadunku i rozładunku.
Model Strong Master posiada skrzynię ładunkową dostępną w różnych kubaturach – w zakresie od 22 do 35 m3. Rozszerzana ku tyłowi konstrukcja skrzyni typu „konisch” powoduje rozprężanie się materiału podczas zsypywania, przez co ułatwiony jest rozładunek m.in. materiałów kleistych. W zależności od potrzeb klientów, Wielton proponuje do wyboru dwie wersje ramy naczepy – jedną w wykonaniu standardowym (SL) oraz drugą wzmocnioną (HD), przeznaczoną do zastosowania w trudniejszych warunkach.
W ofercie dostępne są także trzy długości ramy Strong Master, co przekłada się na zróżnicowaną wysokość zewnętrzną. Dodatkowo wśród dostępnych opcji wyposażenia, poza klapą do czoła i klapo-drzwiami, w ofercie Wieltonu znajdziemy m.in. klapę hydrauliczną, a także dach przesuwny tył-przód europejskich producentów Marcolin i Cramaro w wersji automatycznej lub manualnej. Konstrukcja naczepy umożliwia także wiele możliwości jej konfiguracji w zależności od potrzeb i wymagań klientów.
Na wiosnę do rodziny stalowych wywrotek Strong Master dołączył model o wzmocnionej konstrukcji ramy, wykonanej z wysokiej klasy wytrzymałości stali S700, z wysokim sprzęgiem 1400/1450mm.
Najnowsza konfiguracja wywrotki Strong Master to propozycja dla tych klientów, którzy poszukują bardzo mocnego i trwałego produktu. Naczepa dedykowana jest dla trzyosiowych ciągników siodłowych do pracy w ekstremalnie trudnych warunkach – żwirowniach i kopalniach. Skrzynia ładunkowa tego modelu została wykonana z wysokogatunkowej i trudnościeralnej stali HARDOX 450, gwarantującej wydłużoną trwałość i wysoką odporność na uszkodzenia. Solidną i wytrzymałą konstrukcję skrzyni uzyskano także, dzięki zastosowaniu ścian i podłogi o grubości odpowiednio 4,5mm i 6mm oraz wysokiej jakości antykorozyjnej powłoki lakierniczej.
Product Manager Wielton S.A. - Łukasz Trzeciakiewicz
W standardzie model Strong Master, posiadający ramę ze sprzęgiem o wysokości 1400-1450mm, został wyposażony w niezawodne komponenty i podzespoły renomowanych europejskich marek m.in. siłowniki hydrauliczne z czteropunktowym mocowaniem typu shortcover oraz stalowe nogi podporowe SAF Hercules z płynną regulacją wysokości.
Wywrotki Wieltonu zostały wyprodukowane ze stali lub aluminium o najwyższej klasie wytrzymałości, tj. Hardox HB450, S700, Endur-AL HB114. Z kolei rama wywrotek, wykonana ze stali S700, jest zabezpieczona antykorozyjnie z wykorzystaniem technologii malowania kataforetycznego KTL, gwarantującej długą żywotność podwozia. Ponadto wywrotki Wieltonu są także cenione za stosowanie niezawodnych komponentów i podzespołów dostarczanych przez renomowanych europejskich producentów (m.in. SAF, BPW, JOST, SSAB, ALCOA, Hyva czy Binotto).
Źródło: Wielton