Wywrotki Wieltonu mają wiele możliwości konfiguracji i personalizacji co daje możliwość dopasowania do specyficznych zadań. Producent z Wielunia nieustannie pracuje nad rozwojem produktów oraz regularnie wprowadza nowe rozwiązania do oferty.
Wyładunek w trudnym terenie jest jednym z najbardziej niebezpiecznych manewrów w pracy z wywrotkami. Szczególnie w przypadku niektórych towarów, jak glina, iły, nawozy, zboża, wapno, popioły czy węgiel brunatny, które mają tendencję do przywierania i trudniej jest je wyładować. Dobrym rozwiązaniem dla tego problemu może być wyłożenie skrzyni ładunkowej wkładką QuickSilver, wykonaną z polietylenu PE1000 (teflonu), która eliminuje problem przywierania i przymarzania materiałów sypkich. Rozwiązanie to łączy zmniejszenie współczynnika tarcia materiałów z dużą odpornością na ścieranie, co zapewnia okładzinie utrzymanie swoich właściwości nawet podczas długotrwałej eksploatacji. Wkładka QuickSilver jest dostępna w ofercie Wieltonu i jest zalecana do zastosowania w wywrotkach aluminiowych. Okładzina ta wydłuża żywotność naczepy, chroni jej aluminiową skrzynię i zwiększa możliwości transportowe. Wkładka QuickSilver jest bezobsługowa i nie wymaga smarowania.
Zastosowanie w naszych wywrotkach wkładki teflonowej pozwala poprawić bezpieczeństwo i efektywność rozładunku. W przypadku tego rozwiązania nie ma potrzeby ustawiania skrzyni w maksymalnym wychyleniu, ponieważ ładunek zsuwa się szybciej i w całości, nie przywierając do ścian i podłogi. Dodatkowo, znacznie zwiększamy trwałość naczepy i jej odporność na ścieranie, dzięki czemu wywrotka posłuży nam dłużej. Korzyścią jest także rzadsza konieczność czyszczenia naczepy, dzięki czemu oszczędzamy czas, redukujemy koszty i, co szczególnie ważne, poprawiamy bezpieczeństwo kierowców – podsumowuje Łukasz Trzeciakiewicz, Product Manager Wielton SA.
Przed wprowadzeniem do oferty okładziny QuickSilver, Wielton zwrócił się do swoich klientów z prośbą o jej przetestowanie. Dopiero po otrzymaniu ich pozytywnej opinii, włączył to rozwiązanie do swoich produktów.
Zdanie naszych klientów i głos z rynku mają dla nas priorytetowe znaczenie. Z tego powodu wszystkie nowe produkty i rozwiązania konsultujemy z partnerami biznesowymi. Zgodnie z ich opinią wprowadzamy poprawki i dostosowujemy do potrzeb, przeznaczenia i warunków eksploatacji produktów. Zależy nam by były wytrzymałe, ale przede wszystkim bezpieczne – podsumowuje Łukasz Trzeciakiewicz, Product Manager Wielton SA.
Uszkodzenia mechaniczne wkładki QuickSilver obniżają jej skuteczność. Z tego powodu wywrotka z powłoką teflonową nie powinna być stosowana do transportu towarów o ostrych krawędziach, jak złom, gruz z prętami zbrojeniowymi czy łupany granit.
Zderzak zamontowany z przodu wywrotki z pochyloną ścianą przednią stanowi doskonałe rozwiązanie dedykowane do transportu worków typu big-bag lub materiałów na paletach. System ten symuluje prostą ścianę przednią i zapobiega przemieszczaniu się towarów do przodu podczas jazdy lub gwałtownego hamowania. Jednocześnie zderzak można w dowolnej chwili zdemontować, redukując masę naczepy ok. 60 kg. Rozwiązanie dedykowane jest dla wywrotek aluminiowych z klapo-drzwiami i przednią ścianą skośną.
W 2022 roku Wielton przeprowadza modernizację aluminiowej skrzyni kwadratowej
w modelach wywrotek Weight Master i Bulk Master. Wprowadzone zmiany wpływają na wzmocnienie konstrukcji oraz łatwiejszy załadunek i wyładunek materiałów. Wywrotka Weight Master marki Wielton znajduje zastosowanie w transporcie materiałów budowlanych, asfaltu, a także ładunków paletowych oraz worków typu big-bag. Pomimo niskiej masy własnej, od 4850 kg (dla 23 m3), pojazd charakteryzuje się dużą wytrzymałością i niezawodnością podczas transportu. W zależności od warunków użytkowania naczepy, dostępne są do wyboru dwie wersje ramy – jedna w wykonaniu standardowym (SL) oraz druga wzmocniona (SL HD), przeznaczona do zastosowania w trudniejszych warunkach.
Z kolei wywrotka Bulk Master to naczepa stworzona do transportu objętościowego i przewozu głównie produktów rolnych. Konstrukcja naczepy pozwala także na transport ładunków paletowych (aż do 26 europalet). Zastosowanie w ramie konstrukcji typu gęsia szyja gwarantuje obniżenie środka ciężkości naczepy, a w efekcie większą stabilność podczas jazdy, manewrowania i rozładunku. Wyróżnikiem Bulk Master jest zredukowana wysokość całkowita pojazdu w porównaniu do naczepy o takiej samej kubaturze na ramie prostej (SL) aż o 12,5 cm. W konsekwencji produkt posiada niższy próg załadunkowy górnego obrzeża oraz podłogi.
W obu modelach, Weight Master i Bulk Master, wprowadzono rozwiązania zwiększające trwałość konstrukcji, a także dodatkowe elementy poprawiające ich efektywność i ergonomię podczas transportu.
Źródło: Wielton