Raport Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, na podstawie danych z systemu CEPiK, twardo pokazuje, że Wielton znacznie lepiej niż największa konkurencja radzi sobie z trudnym okresem dla branży producentów naczep.
Wieluńska spółka nie tylko nie oddała rynku, ale wykorzystała zadyszkę rywali do zwiększenia swojego udziału. W lutym spółka zarejestrowała 295 szt. nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5 tony.
Przełożyło się to na dokładnie 18-proc. udział w rynku w tym miesiącu – wzrost o 1,95% r/r – i zapewniło pozycję wicelidera rynku. W tym okresie cały rynek nowych rejestracji spadł o 35,4% do poziomu 1 639 szt.
Kontynuujemy budowanie udziałów na rodzimym rynku. Naszym celem jest osiągnięcie lepszej pozycji rynkowej pomimo trudnego, spadającego rynku. Wyniki wskazują, że najbliższa konkurencja odnotowuje dużą korektę, ich sprzedaż spada z większą dynamiką niż kurczący się rynek. My, po reorganizacji struktur, sprzedaży tracimy mniej niż rynek oraz aktywnie walczymy o zamówienia i udziały.
Dyrektor Komercyjny Grupy Wielton - Andrzej Mowczan
Strategia Wieltonu przynosi zamierzony skutek, bo to już trzeci miesiąc z rzędu, w którym odnotował wyższe udziały rynkowe w porównaniu do analogicznych okresów rok do roku. W grudniu ubiegłego roku spółka została liderem rejestracji z udziałem 16,7%. Natomiast w styczniu bieżącego roku, pomimo trudnego spadającego rynku Wielton odnotował 16,2% udziału.
Źródło: Wielton