Dla opony WinterExpert konstruktorzy opracowali zupełnie nowy profil bieżnika, który został zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie w warunkach zimowych. Opona oferuje dobre prowadzenie na mokrych drogach, dużą odporność na aquaplaning i wysoką skuteczność hamowania. Aby osiągnąć te wartości, Uniroyal wykorzystuje swoją technologię Shark Skin Technology, która wzorowana jest na strukturze skóry rekina.
Technologia ta jest teraz po raz pierwszy dostępna w oponie zimowej. Co więcej, Uniroyal zwiększył liczbę lameli i krawędzi trakcyjnych bieżnika, a także opracował unikatową strukturę rowków 3D, określaną jako szczęki trakcyjne. Zapewniać ma to lepszą przyczepność na śniegu i zwiększa siły boczne. WinterExpert została sklasyfikowana jako „B” w kategorii hamowania na mokrej nawierzchni na etykiecie UE (zależnie od rozmiaru).
Pomimo wysokich wymagań stawianych oponom WinterExpert w zakresie bezpieczeństwa, marce Uniroyal udało się również znacznie obniżyć opory toczenia dzięki zastosowaniu nowej mieszanki krzemionkowej. Wpływa to pozytywnie na zużycie paliwa i emisję spalin, przyczyniając się do oszczędności finansowych i ograniczania wpływu na środowisko. Na unijnej etykiecie opony WinterExpert uzyskały ocenę „C” w kategorii oporów toczenia.
Aby opony WinterExpert były dostępne dla jak największej liczby pojazdów, Uniroyal znacznie rozszerzył gamę rozmiarów. W porównaniu z poprzedniczką, nowa opona zimowa ma być oferowana w dodatkowych 26 rozmiarach, dzięki czemu będzie można ją zamontować w większości samochodów osobowych i SUV-ów powszechnie używanych w Europie. Opona WinterExpert ma być dostępna w sprzedaży od jesieni 2021 roku.
Źródło: Continental