Pandemia i jej konsekwencje wymagają od przedsiębiorstw zmian m.in. w obrębie projektów marketingowych i szkoleniowych. Na znaczeniu zyskują innowacje przenoszące kluczowe aktywności do Internetu. Dlatego sieć ProfiAuto zdecydowała się na rozwój projektu ProfiAuto Serwis VR w przestrzeni online.
"Idealny warsztat VR" powstał, aby pokazać mechanikom i fanom motoryzacji, jak powinien wyglądać wzorcowy serwis. Wykorzystaliśmy w tym celu m.in. gogle VR, system śledzenia ruchów oraz gestów użytkownika i specjalistyczne oprogramowanie. Projekt miał premierę na targach ProfiAuto Show 2019. Teraz postanowiliśmy rozszerzyć jego funkcjonalność tak, aby narzędzie spełniało funkcję praktyczną również w momencie, gdy wydarzenia branżowe są zawieszone.
dyrektor marketingu ProfiAuto - Łukasz Kopiec
Nowym etapem rozwoju projektu jest przeniesienie go do środowiska online. Pod adresem https://profiauto.pl/dla-serwisow/wirtualny-warsztat znajdziemy teraz wizualizację idealnego warsztatu samochodowego, po którym można się przemieszczać bez konieczności posiadania gogli VR.
Mechanicy zapoznają się nie tylko z modelową organizacją przestrzeni w serwisie, ale również z wybranymi sprzętami z zakresu wyposażenia warsztatowego, takimi jak np. podnośnik, wyważarka czy urządzenie do geometrii kół i ich ruchomymi wizualizacjami (dostępne w wersji na PC).
W kolejnym kroku platforma ProfiAuto Serwis VR wyposażona ma zostać w funkcjonalności, które wesprą rozwój kompetencji mechaników i wprowadzą element rywalizacji. Będzie można poznać wzorcowy przebieg procesów, w tym m.in. wymiany klocków hamulcowych, tarcz czy akumulatora, wraz z jego sprawdzeniem.
Docelowo funkcje te mają pozwalać na rozwój praktycznych umiejętności i wirtualne ćwiczenie napraw. Dostępne będą opcje analizowania błędów i korzystania z pomocnych wskazówek.
Funkcjonalności ProfiAuto Serwis VR będą rozwijane na bieżąco. Ma to być miejsce, w którym mechanik podniesie swoje umiejętności, zapozna się z nowościami branżowymi i produktowymi, a z czasem będzie mógł także skonsultować się ze specjalistami.
- Łukasz KopiecPartnerami projektu są marki Brembo, OSRAM i VARTA.
Źródło: ProfiAuto