Są to wysokowydajne mikrowłókna, nakładane dodatkowo metodą nadmuchu z natapianiem (ang. melt-blown) na papier filtracyjny.
Powłoka aplikowana metodą nadmuchu i natapiania znajduje się tylko po stronie dopływu (po stronie zanieczyszczeń) do filtra, aby paliwo płynące od zewnątrz do wewnątrz filtrowane było jak najlepiej. Bardzo drobne włókna powłoki melt-blown, o średnicy mniejszej niż 10 μm, jeszcze skuteczniej zatrzymują brud i cząstki obce, zwiększając zarazem żywotność filtra.
Z mikrowłóknami melt-blown czy bez: podczas wymiany filtra paliwa należy zawsze uważać na zachowanie czystości, ponieważ nieoczyszczone paliwo nie może w żadnym razie dostać się do strony czystej filtra, a w konsekwencji do układu wtryskowego.
W celu zminimalizowania tego ryzyka należy przed montażem spuścić z obudowy filtra resztę paliwa i zutylizować je zgodnie z przepisami z zakresu ochrony środowiska. Ponadto może być wymagane (zależnie od wykonania) zamocowanie filtra w pokrywie obudowy przed jego zamontowaniem (patrz zdjęcie 3).
WAŻNE! Podczas wymiany filtra paliwa należy przed montażem zwilżyć wszystkie uszczelki czystym paliwem, aby uniknąć uszkodzeń podczas montażu! Po wymianie filtra układ paliwowy musi zostać starannie odpowietrzony. Procedura ta musi zostać wykonana ściśle według instrukcji producenta!
Treść artykułu pochodzi z Technical Messengera Mahle Aftermarket 5/2019.
Źródło: Mahle