W wyniku niedawnych zmian Volkswagen przeniósł swoje zasoby badawczo-rozwojowe dotyczące pojazdów elektrycznych w Chinach do prowincji Anhui, gdzie według lokalnych mediów ma nadzieję zbudować „Wolfsburg Wschodu”.
Według doniesień niemiecki gigant motoryzacyjny Volkswagen konsoliduje swoje zasoby badawczo-rozwojowe w zakresie pojazdów elektrycznych (EV) w Chinach, mając nadzieję, że Anhui stanie się drugim światowym centrum badawczo-rozwojowym firmy.
W ramach niedawnej restrukturyzacji Volkswagen scentralizował swoje prace badawczo-rozwojowe w zakresie pojazdów elektrycznych (BEV) w Chinach w spółce Volkswagen (China) Technology Co Ltd (VCTC) w prowincji Anhui we wschodnich Chinach.
Duża liczba pracowników Volkswagena zostanie przeniesiona do VCTC w Anhui lub przeniesiona do innych zakładów, podczas gdy w centrum badawczo-rozwojowym w Pekinie nadal prowadzone są prace nad projektami hybrydowymi.
Nowe modele opracowane w VCTC będą produkowane i sprzedawane przez trzy spółki joint venture Volkswagena w Chinach – Volkswagen Anhui, SAIC Volkswagen i FAW-Volkswagen.
Posunięcie to oznacza, że Volkswagen z siedzibą w Wolfsburgu w Niemczech przeniósł swoje działy badawczo-rozwojowe o 7 000 kilometrów na wschód, a VCTC stanie się „Wolfsburgiem Wschodu”.
przyszłe pojazdy Volkswagen BEV w Chinach będą produkowane na dwóch platformach w pełni elektrycznych – MEB (Modular Electric Drive Matrix) i CMP (China Main Platform).
Modele zbudowane na platformie MEB trafią do sprzedaży na całym świecie, a VCTC będzie odpowiedzialne za adaptację nowych pojazdów na platformie w Chinach. Z kolei CMP to dedykowana platforma opracowana przez Volkswagena na rynek chiński, a VCTC będzie kierować badaniami i rozwojem nowych pojazdów na tej platformie.
Przed utworzeniem VCTC samochody BEV Volkswagena były projektowane i rozwijane w siedzibie głównej w Niemczech, natomiast FAW-Volkswagen i SAIC Volkswagen dostosowywały prototypy do rynku chińskiego w oparciu o własne pozycjonowanie i zrozumienie rynku.
Zgodnie z pierwotnym modelem badawczo-rozwojowym Volkswagen musi lokalizować swoje nowe samochody w Chinach w ramach wspólnych przedsięwzięć. Jednak niska chęć spółek joint venture do rozwijania działalności związanej z pojazdami elektrycznymi utrudniła realizację strategii elektryfikacji.
Badaniami i rozwojem nowych pojazdów pod przewodnictwem VCTC zajmie się Volkswagen Anhui, który będzie odpowiedzialny za większą produkcję. W ramach nowego podejścia oczekuje się, że koszty produkcji modeli BEV Volkswagena zostaną obniżone o 40 procent.
Źródlo: CNEVPOST