Współpraca BYD z twórcami gry Black Myth: Wukong | MOTOFAKTOR

Współpraca BYD z twórcami gry Black Myth: Wukong

BYD, chiński producent samochodów elektrycznych i hybryd typu Plug-in, oraz twórcy gry Black Myth: Wukong nawiązali strategiczne partnerstwo. BYD stał się wyłącznym partnerem motoryzacyjnym gry.

Black Myth: Wukong została okrzyknięta pierwszą chińską grą klasy AAA. W ciągu pierwszej godziny od premiery sprzedała się w liczbie ponad miliona egzemplarzy. W zaledwie trzy dni jej globalna sprzedaż przekroczyła 10 milionów, a liczba jednocześnie aktywnych graczy na wszystkich platformach wyniosła ponad 3 miliony, co uczyniło Black Myth: Wukong jedną z najpopularniejszych gier jednoosobowych na świecie.

Marka BYD zajęła pierwsze miejsce w światowym rankingu sprzedaży nowych pojazdów NEV, napędzanych paliwami alternatywnymi wobec kopalnych. Jest obecna w ponad 95 krajach i regionach oraz w ponad 400 miastach. Dzięki stałemu postępowi technologicznemu i innowacjom, BYD został liderem branży NEV.

Zarówno BYD, jak i twórcy gry Black Myth: Wukong podążają podobną ścieżką. Obie marki po latach wytrwałej pracy osiągnęły sukces w swoich branżach. Zarówno BYD, jak i chińska branża gier komputerowych przeszły ewolucję. Od skromnych początków do pozycji liderów, co zawdzięczają swojej determinacji i zaangażowaniu w rozwój technologii.

Po sześciu latach intensywnych prac nad grą, Black Myth: Wukong wykorzystuje silnik Unreal Engine 5, wprowadzający światowy poziom w zakresie grafiki i płynności rozgrywki. Gra została dobrze przyjęta na całym świecie, co powoduje, że jest to istotny moment dla chińskich gier AAA.

Innowacje technologiczne są częścią DNA marki BYD. Według raportu finansowego za pierwsze półrocze 2024 roku, BYD zainwestował 20,2 mld RMB (około 2,84 mld USD) w badania i rozwój, co stanowi wzrost o 42% rok do roku, bijąc przy tym nowe rekordy. Te inwestycje przewyższają o 6,6 miliarda RMB (ponad 900 mln USD) zysk netto firmy. W tym samym okresie BYD zajął pierwsze miejsce pod względem nakładów na badania i rozwój wśród ponad 5300 spółek notowanych na rynku A-share.

Ogromne inwestycje w badania i rozwój pozwoliły BYD na zgromadzenie imponującej bazy technologicznej. Kluczowe technologie firmy, takie jak technologia DM, bateria Blade, e-Platform 3.0, system kontroli nadwozia Disus oraz platforma e4 (Yisifang) zrewolucjonizowały rynek.

Oprócz sukcesu gry w świecie wirtualnym, Black Myth: Wukong wywołała także boom w branży turystycznej. Aby podnieść realizm gry, zespół deweloperski przez cztery lata skanował ponad 100 słynnych zabytków w Chinach. Po premierze gra nie tylko umożliwiła chińskim graczom docenienie tych historycznych miejsc, ale także wzbudziła ogólnoświatowe zainteresowanie legendą „Wędrówki na Zachód”, wprowadzając chińską mitologię na światową scenę.

Promując chińską kulturę, BYD jako jedyny producent samochodów nadaje swoim pojazdom nazwy chińskich dynastii, takich jak Xia, Qin, Han, Tang i Song. Firma korzysta również z tradycyjnych elementów w nazewnictwie technologii, a logo swojej luksusowej marki YANGWANG oparła na piśmie z kości wróżebnych. Dodatkowo, BYD angażuje się w projekty takie jak Dragon Boat to the Olympics czy Program Ochrony Skarbów Narodowych, wspierając ochronę dziedzictwa kulturowego oraz odpowiedzialność społeczną.

W ramach strategicznej współpracy BYD i studia Game Science, które stworzyło grę Black Myth: Wukong, planowane są działania w ramach inicjatywy „Ochrona chińskich reliktów i skarbów narodowych”. BYD we współpracy z Game Science planuje digitalizować historyczne zabytki, aby wspierać ich przyszłą ochronę. W 2024 roku obie firmy rozpoczną prace w prowincji Shanxi, gdzie rozgrywa się wiele scen z gry, współpracując z lokalnymi muzeami nad skanowaniem cyfrowym skarbów narodowych. W przyszłości planowane są działania w innych prowincjach, aby wspierać ochronę historycznych zasobów.

Źródło: BYD

belka Wiadomości Google

 

 

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).