Ponieważ wiele krajowych i europejskich usług warsztatowych jest prowadzonych przez niezależnych dystrybutorów, są one świadectwem ich prawdziwej siły marketingowej.
W końcu to specjalistyczna wiedza warsztatowa, na której polegają klienci końcowi, i możliwość uzyskania dostępu do całej sieci warsztatów samochodowych poprzez dedykowane działania marketingowe mogą przyczynić się do zwiększenia sprzedaży produktów.
dyrektor zarządzający Wolk After Sales Experts - Zoran Nikolic
W 2018 r. w Europie istniało 396 koncepcji usług warsztatowych, przy czym 120 000 warsztatów było członkami sieci (to 31% wszystkich warsztatów). Na bardziej ogólnym poziomie jedynie 18% europejskich warsztatów to usługi Original Equipment Services (prowadzone przez dealerów samochodowych), a 82% to niezależni operatorzy rynku wtórnego. Około połowa z nich koncentruje się na naprawach mechanicznych i konserwacji, podczas gdy jedna trzecia specjalizuje się w oponach, szybach samochodowych, naprawach nadwozi i lakierów lub innych.
Jedną z kluczowych różnic między europejskimi warsztatami jest liczba samochodów na 1 warsztat, która różni się znacznie w zależności od kraju. Niemcy mają największą gęstość samochodów na warsztat, przekraczającą 1400, a następnie w Wielkiej Brytanii z ponad 1300 samochodów na warsztat. Na drugim końcu spektrum znajduje się Północna Macedonia (dawniej znana jako Republika Macedonii) z około 390 samochodami na warsztat.
Raport „Garage Structure in European Car Aftermarket” jest dostępny w wersji drukowanej jak i cyfrowej w sklepie internetowym Wolk After Sales Experts.
Źródło: Wolk After Sales Experts