Wybieraj warsztaty, które dbają o wszystko | MOTOFAKTOR

Wybieraj warsztaty, które dbają o wszystko

"Wybieraj warsztaty, które dbają o wszystko: Twój samochód i środowisko" - rusza kampania edukacyjna wymyślona przez uczniów techników.

Podczas korzystania z usługi zwykle nie zadajemy sobie pytania, co dzieje się z powstałymi w jej wyniku odpadami. Na ten problem zwraca uwagę nowy spot Partslife – Polskiej Organizacji Odzysku Opakowań, który został w całości wymyślony przez uczestników programu edukacyjno-stypendialnego Akcelerator Fundacji Inter Cars.

„W domu segregujesz, ale wiesz, co dzieje się z odpadami w Twoim warsztacie?” – pytają nas twórcy kampanii „Wybieraj warsztaty, które dbają o wszystko: Twój samochód i środowisko”, która ruszyła w połowie września br. Pomysł na spot kampanii, wraz ze scenariuszem, a nawet szczegółowym storyboardem, został wypracowany w całości przez młodzież – uczestników programu edukacyjno-stypendialnego Akcelerator Fundacji Inter Cars. Skierowany jest przede wszystkim do konsumentów-kierowców samochodów.

Naszym celem było przede wszystkim pokazanie problemu odpadów, które powstają przy naprawie i amortyzacji pojazdów. Po drugie chcemy zwrócić uwagę, że często – mimo rosnącej świadomości ekologicznej – nie zawsze zwracamy uwagę, czy przedsiębiorcy, z których usług korzystamy przestrzegają przepisów, stosują się do zasad cyrkularnych i mają odpowiednie certyfikaty” – mówi Konrad Nowakowski, prezes Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań, który pełnił rolę opiekuna merytorycznego kampanii.

Spot informuje również, że każdy z nas, kierowców, może na rządowej stronie sprawdzić, czy warsztat, w którym serwisuje swój samochód odpowiednio gospodaruje odpadami.

Pomysł na spot, wraz ze scenariuszem, a nawet dokładnym storyboardem, został wypracowany w całości przez młodych ludzi w wieku 17-20 lat – uczestników programu edukacyjno-stypendialnego Akcelerator prowadzonego przez Fundację Inter Cars. Przez 10 miesięcy, 21 uczniów ze szkół technicznych związanych z motoryzacją, logistyką i transportem z całej Polski, brało udział w intensywnych szkoleniach i programie mentoringowym, by wspólnie odpowiedzieć na zlecone przez firmę Partslife wyzwanie: „Przygotuj projekt kampanii społecznej o gospodarce odpadami”.

Samo wypracowanie konceptu kreatywnego było dla nas ogromnym wyzwaniem, ale dzięki temu, że byliśmy dla siebie dużym wsparciem i uczyliśmy się na własnych błędach, przebrnęliśmy i wspólnie wypracowaliśmy fantastyczny efekt, z którego jesteśmy dumni” – opowiada Karolina Łakomy, stypendystka programu Akcelerator Fundacji Inter Cars.

Szymon Wydra, stypendysta, zauważa, że „świadomość mechaników dotycząca segregowania odpadów jest na wciąż bardzo niskim poziomie i dlatego uczniowie próbują to zmienić”.

Byliśmy bardzo ciekawi, jak nasi stypendyści – głównie “umysły ścisłe” – poradzą sobie z tak postawionym zadaniem. Na każdym etapie dawaliśmy im wszelkie narzędzia np. warsztaty z metody Design Thinking i wsparcie trenerów, ale jednocześnie całkowicie wolną rękę w kreacji. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem wszechstronności stypendystów, zrozumienia mechanizmów tworzenia angażujących treści i konieczności prawidłowego zarządzania odpadami” – mówi Katarzyna Oleksowicz, członkini zarządu Fundacji Inter Cars.

To już druga edycja programu Akcelerator Fundacji Inter Cars, który został stworzony z myślą o wspieraniu edukacji i rozwoju uczniów techników i szkół branżowych. Ważnym elementem procesu jest rozwijanie wśród tej grupy kompetencji przyszłości, które są kluczowe, a często trudne do zdobycia w szkołach o profilu technicznym.

Źródło: Inter Cars

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).