Wygląd zewnętrzny budynków jest wizytówką i reklamą twojej firmy.
Klienci warsztatów samochodowych już dojrzeli i poza stale malejącą grupką, dla której liczy się wyłącznie niska cena usługi, mają już pewne oczekiwania. Identyczną ewolucję przeszły oczekiwania klientów wobec przydrożnych restauracji – kiedyś wystarczała przyczepa kempingowa z zapiekankami, dziś mało kto się w takim miejscu zatrzyma.
Trzeba naprawdę dużej determinacji klienta, by ten pojechał do warsztatu, który odstrasza swoim wyglądem lub wygląda jak złomowisko.
kierownik ds. rozwoju koncepcji serwisowych w firmie Robert Bosch - Robert Dzierżanowski
Oczywiście, nie każdy warsztat dysponuje nowoczesnym i atrakcyjnym wizualnie budynkiem. Nie każdy ma też możliwości finansowe, żeby taki budynek zbudować lub kupić. Trzeba zatem poradzić sobie z tym co już mamy i maksymalnie to wykorzystać.
Teren musi być uprzątnięty, a budynki co kilka lat trzeba pomalować świeżą farbą.
- Robert Dzierżanowski
Jeśli nasz budynek straszy brzydką, nieotynkowaną szczytową ścianą, warto przykryć ją płachtą z reklamą naszego warsztatu, na przykład odnoszącą się do sezonowej promocji.
Wielu producentów części i materiałów eksploatacyjnych oferuje swoje szyldy za niewielką opłatą, ale nie warto korzystać z nich za wszelką cenę.
Wiele warsztatów przez lata wypracowało swoją nazwę i logo. To właśnie ta nazwa powinna być najlepiej wyeksponowana i nie powinna zostać przygnieciona dużym logo np. producenta oleju. Logo takich firm lepiej umieścić na oddzielnej tablicy, żeby klient widział z jakimi markami współpracujemy.
- Robert Dzierżanowski
Popularne są także flagi i banery reklamowe. Niezależnie od tego co zdecydujemy się wyeksponować, musimy pilnować ich czystości i ogólnego stanu.
Nie wolno trzymać takich elementów reklamowych w stanie agonalnym. Jeśli coś się ubrudziło lub zniszczyło, wyrzućmy to. Lepiej nie mieć nic niż coś co swoim staniem wręcz ubliża reklamowanej marce.
- Robert Dzierżanowski
Szczególną uwagę poświęćmy miejscu, w którym porusza się klient – miejscom parkingowym oraz drodze do Punktu Obsługi Klienta. Ważne jest utwardzenie nawierzchni, bo klient nie może chodzić po błocie. Tanim i skutecznym rozwiązaniem jest na przykład eko-kostka.
Dbając o budynek warsztatu zwróćmy uwagę na bramy garażowe. Nawet jeśli są stare, dwuskrzydłowe, zadbajmy o ich dobry stan. Zdecydowanie warto zainwestować w nowoczesne bramy roletowe, które dzięki zdalnemu sterowaniu ułatwiają manewrowanie samochodami. Dodatkowo, stosowanie takich nowoczesnych rozwiązań wzbudza zaufanie klientów.
Pamiętajmy, że teren warsztatu musi być ogrodzony i zamykany, bo przecież będziemy tam trzymać samochody naszych klientów. Ogrodzenie i brama jest też warunkiem ubezpieczenia naszego warsztatu.