FLIR Systems zaprezentowało kilka nowości na trwających w Las Vegas targach CES. Wśród nich znalazły się przede wszystkim 2 kamery termowizyjne opracowane dla branży motoryzacyjnej. Są to specjalny zestaw (ADK – Automotive Development Kit) termowizyjny nowej generacji opracowany dla rozwoju pojazdów samojezdnych i ręczna termowizyjna kamera diagnostyczna dla entuzjastów motoryzacji i profesjonalistów, FLIR TG275.
Firma FLIR zaprezentowała również samojezdny samochód testowy prezentujący jak kamery termowizyjne zwiększają bezpieczeństwo systemów ADAS i wypełniają luki w wydajności w autonomicznych pojazdach przyszłości.
Całość jest prezentowana w Centrum Kongresowym Las Vegas, South Hall Three przy stoisku nr 31166.
Zestaw ADK nowej generacji wyposażony w termowizyjną kamerę wysokiej rozdzielczości FLIR Boson został zaprojektowany, aby pomóc producentom samochodów, dostawcom części pierwszomontażowych i innowatorom motoryzacyjnym poprawić bezpieczeństwo ADAS i pojazdów samojezdnych. W połączeniu z algorytmami uczenia maszynowego do klasyfikacji obiektów, ADK dostarcza istotne dane z części podczerwonego widma elektromagnetycznego, aby poprawić podejmowanie decyzji pojazdom autonomicznym w typowych środowiskach, w których inne czujniki doświadczają przeszkód, takich jak ciemność, cienie, blask słońca, mgła, dym. Zestaw termowizyjny ADK rozszerza cały pakiet czujników i zapewnia redundancję niezbędną do poprawy bezpieczeństwa w pojazdach autonomicznych.
Nowy zestaw ADK ma stopień ochrony IP67 i zawiera zintegrowane, podgrzewane szkiełko dla lepszej wydajności podczas testów w każdych warunkach pogodowych. Posiada również Gigabit Multimedia Serial Link (GMSL), połączenie USB i Ethernet dla łatwiejszej integracji. Więcej informacji o systemie pod linkiem.
Firma FLIR pokazuje także pierwszy w branży komercyjny pojazd testowy wyposażony w kamery termowizyjne, a dokładniej w wiele kamer FLIR ADK, które zapewniają 360-stopniowy widok ulicy. Samochód demonstruje możliwości integracji ADK z radarem, LiDAR-em i widocznymi kamerami prezentowanymi dzisiaj w autonomicznych pojazdach testowych. Dzięki automatycznemu hamowaniu awaryjnemu z funkcją kamery termowizyjnej (AEB) samochód pomaga sprawdzić, w jaki sposób obrazowanie termiczne z klasyfikacją uczenia maszynowego poprawia funkcjonalność AEB.
W celu automatycznego podejmowania decyzji na drodze, kamery termowizyjne połączone z funkcjami uczenia maszynowego stanowią najskuteczniejszą metodę wykrywania pieszych w celu ratowania życia, szczególnie w zatłoczonych środowiskach lub przy słabej widoczności. Ponadto autonomiczny pojazd testowy FLIR pokazuje, w jaki sposób kamery termowizyjne mogą znacznie poprawić osiągi w zakresie ruchu miejskiego, autostradowego i AEB oraz ogólnego bezpieczeństwa samojezdnych samochodów.
prezes i dyrektor generalny firmy FLIR - Jim Cannon
Więcej informacji o pojeździe testowym można znaleźć pod linkiem.
TG275 jest pierwszą dedykowaną kamerą termowizyjną FLIR dla techników samochodowych i mechaników. W naprawie samochodów, ciepło może często oznaczać potencjalny problem, a TG275 pomaga technikom wykryć problemy, zanim doprowadzą one do awarii. Wyposażona w mikrokamerę FLIR Lepton, opatentowaną przez FLIR technologię MSX wyświetla detale o wysokim kontraście z obrazów wykonanych za pomocą wbudowanej lekkiej kamery pokładowej i nakłada je na obrazy termowizyjne. Ponadto, TG275 pozwala technikom skrócić czas diagnostyki i pokazać klientom dowody na problem przed i po zdjęciach potencjalnych problemów.
Kamera TG275 będzie dostępna na wiosnę br. Więcej informacji pod linkiem.
Źródło: FLIR