Wyłoniono "Wzorowych kierowców 2020" na zlocie Master Truck | MOTOFAKTOR

Wyłoniono "Wzorowych kierowców 2020" na zlocie Master Truck

Podczas minionego zlotu Master Truck firma Lontex wyłoniła trzech laureatów tegorocznej edycji konkursu "Wzorowy kierowca".

Jak podczas przednich edycji konkursu na „Wzorowego Kierowcę” i w tym roku zainteresowanie uczestników przerosło oczekiwania organizatorów. W konkursie wzięło udział kilkudziesięciu uczestników wśród, których wykryto sporo wykroczeń, wynikających głównie z niewiedzy.

 

Przyczyna, skutki oraz tok prawidłowego postępowania wykrytych wykroczeń zostały indywidualnie omówione z każdym uczestnikiem, dlatego za rok organizatorzy oczekują progresu podczas kolejnej edycji konkursu.

 

Celem konkursu było zwiększenie świadomości kierowców co do prawidłowego stosowania przepisów dotyczących norm czasu pracy, odpoczynków oraz obsługi tachografów – co ma przyczynić się do zwiększenia „spokoju” kierowcy choćby w przypadku kontroli drogowych oraz poprawy bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.

 

Wyłoniono następujących zwycięzców:

 

  • I miejsce – Wojciech Stefańczyk – Wzorowy kierowca 2020 – Nagroda główna: Przejazd LAMBORGHINI GALLARDO;
  • II miejsce – Damian Stefańczyk – Nagroda główna: DEFENSIVE DRIVING;
  • III miejsce – Mateusz Kruczek – Nagroda główna: Klucz przekładniowy TEKSON.

Kilka danych statystycznych dotyczących wykrytych wykroczeń bazując na punktacji "Oceny ryzyka w zakresie występowania naruszeń" (kontrola danych z okresu 1 roku):

  • BARDZO POWAŻNE WYKROCZENIA: 3177 pkt.

 

Większość, bo aż 3104 pkt. wynika z błędów obsługi tachografów co okazuje się jest zmorą wielu kierowców. Błędy polegają na nieprawidłowym wpisie manualnym, błędnym wpisie kraju rozpoczęcia lub zakończenia zmiany, brakiem prawidłowego operowania selektorem tachografu w zakresie aktywności czy też nieprawidłowym zastosowanie funkcji „specjalnych” taki jak OUT, PROM/KOLEJ.

 

36 pkt. – Ograniczenie czasu pracy do 10 godzin, jeśli wystąpiła praca w porze nocnej
28 pkt. – Niespełnienie wymogu odpoczynku najpóźniej wraz 6 godz. pracy
9 pkt. – Okresy prowadzenia pojazdu

 

  • POWAŻNE NARUSZENIA: 181 pkt.

 

145 pkt. – Ograniczenie czasu pracy do 10 godzin, jeśli wystąpiła praca w porze nocnej
21 pkt. – Niespełnienie wymogu odpoczynku najpóźniej wraz 6 godz. pracy
10 pkt. – Niespełnienie wymogu 11 godz. dziennego okresu odpoczynku, jeżeli jego skrócenie nie jest dozwolone
5 pkt. – Przekroczenie czasu nieprzerwanego prowadzenia pojazdu wynoszącego 4,5 godz.

 

  • MNIEJSZEJ WAGI NARUSZENIA: 144 pkt.

 

85 pkt. – wykroczenia dotyczące przekroczenia odcinka jazdy 4:30 min. (o czas do 30 min.)
25 pkt. – za niespełnienie wymogu odebrania dziennego okresu odpoczynku 9 godz. (o czas do 1 godz.)
17 pkt. – za przekroczenie przedłużonego czasu prowadzenia pojazdu 10 godz. (o czas do 1 godz.)
10 pkt. – Niespełnienie wymogu 3 godz. + 9 godz. dzielonego dziennego czasu odpoczynku
5 pkt. – Niespełnienie wymogu 11 godz. dziennego okresu odpoczynku, jeżeli jego skrócenie nie jest dozwolone
2 pkt. – Niespełnienie wymogu 9 godz. dziennego okresu odpoczynku w przypadku załogi kilkuosobowej
(o czas do 1 godz.)
1 pkt. – Niespełnienie wymogu 45 godz. tygodniowego okresu odpoczynku, jeżeli jego skrócenie nie jest dozwolone

 

Ciekawą informacją je to, że gdyby wszyscy kierowcy biorący udział w konkursie byli kontrolowani na drodze co 28 dni, wówczas suma nałożonych kar finansowych wyniosłaby:

 

312 tys. złotych (Polska)
212 tys. euro (Niemcy)

 

Źródło: Lontex

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).