Klasa E to jeden z najwyżej pozycjonowanych modeli w gamie Mercedesa. Oficjalnie zadebiutował w 1993 roku, jako rynkowy następca bestsellerowych W123 i W124. Kolejna generacja tego modelu wyróżniała się podwójnym kloszem reflektorów przednich czym zyskała sobie potoczne określenie „okularnik”. W 2002 roku do sprzedaży weszła trzecia – i ostatnia – generacja oznaczona kodem fabrycznym W211 (sedan) i S211 (kombi). Ich zawieszenie oparto na miechach powietrznych, rozwiązaniu opracowanym przez inżynierów z Mercedesa i Bilstein. To jeden z tych elementów, za które do dziś chwalą kierowcy ten model samochodu.
W Polsce do dużej popularności 'okularników' przyczynili się kierowcy taksówek, co też jest idealnym potwierdzeniem ich niezawodności w użytkowaniu. Z czasem dochodzi jednak do naturalnego zużycia części i podzespołów, ale wymiana modułów powietrznych nie wiąże się z astronomicznymi kosztami w porównaniu do tradycyjnych amortyzatorów. Dla mechanika montaż nowych elementów nie stanowi trudnego wyzwania pod warunkiem przestrzegania instrukcji i kolejności pracy. Przekonują się o tym uczestnicy naszych szkoleń technicznych, po ukończeniu których bez wahania poszerzają ofertę usług w swoich warsztatach.
doradca techniczny w firmie IHR Warszawa, przedstawiciela marki Bilstein w Polsce - Andrzej Wojciech Buczek
Bilstein dostarcza elementy pneumatycznego zawieszenia zarówno na pierwszy montaż, jak i w niezmienionej formie na aftermarket. Dzięki temu mechanik zawsze zyskuje gwarancję idealnego dopasowania części do konkretnego modelu samochodu.
Podczas wymiany należy jedynie przestrzegać 7 zasad: