Wymiana tulei kołyski silnika ze ściągaczem Tedgum TED31041 | MOTOFAKTOR

Ściągacz TED31041 umożliwia prawidłowy demontaż i montaż tulei bezpośrednio na samochodzie, bez konieczności demontażu kołyski silnika. Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów ściągacz charakteryzuje się wysoką wytrzymałością.

 

Aby ułatwić pracę i zapewnić prawidłową eksploatację, należy przed każdym użyciem nasmarować śrubę oraz łożyska. Wymiana tulei kołyski silnika może być znacznie łatwiejsza niż bez użycia ściągacza.

 

Przed przystąpieniem do pracy należy zdemontować dolną pokrywę silnika, tylną poduszkę silnika oraz odkręcić mocowanie drążka stabilizatora.

 

Poniżej proces wymiany dla tulei 00728427 dla samochodu marki Volkswagen:

 

1. Zakładamy zaślepkę otworu w kołysce silnika.

 

2. Nakładamy mniejszą kształtkę do wyprasowania zużytych tulei oraz nakrętkę. Wcięcie powinno znaleźć się w pozycji skierowanej do tylnej części pojazdu.

 

3. Montujemy śrubę prowadzącą. Aby zapobiec tarciu podczas pracy, smarujemy gwint śruby dołączonym w zestawie środkiem smarnym.

 

4. Od dołu kołyski silnika montujemy większą tuleję prowadzącą oraz większą kształtkę wraz ze śrubą

 

5. Wyprasowujemy zużyte tuleje. Po usunięciu tulei należy oczyścić gniazdo.

 

6. Wyrównujemy pozycję zaślepki w otworze oraz zabezpieczamy dodatkowo ściskiem – jest to bardzo istotne aby nie uszkodzić nowo montowanej tulei.

 

7. Na górną część kołyski nakładamy większą kształtkę. Wcięcie ma być skierowane w stronę tyłu pojazdu.

 

8. Pomiędzy tulejami umieszczamy kształtkę utrzymującą obie tuleje w osi.

 

9. Tuleje oraz gniazdo smarujemy neutralnym środkiem smarnym. Nowe tuleje umieszczamy w mniejszej tulei prowadzącej.

 

10. Otwór w tulejach musi być w osi z oznaczeniem na tulei prowadzącej.

 

11. Samą tuleję prowadzącą również umieszczamy w osi z zaślepionym otworem w kołysce silnika.

 

12. Rozpoczynamy wprasowanie nowych tulei. Po wprasowaniu tulei, demontujemy ściągacz.

 

13. Po wprasowaniu tulei demontujemy ściągacz oraz wyciągamy szczypcami kształtkę utrzymującą obydwie tuleje w osi.

 

Instrukcję wideo prezentującą proces wymiany można obejrzeć na kanale Tedgum w serwisie YouTube.

 

Powyższy ściągacz pasuje do:

 

  • AUDI: A3, Q3, TT
  • SEAT: Alhambra, Altea, Leon, Toledo,
  • SKODA: Octavia, Superb, YETI
  • VW: Caddy, Eos, Golf, Jetta, Passat, Passat CC, Scirocco, Sharan, Tiguan, Touran

 

Źródło: Tedgum

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).