Wyniki finansowe Inter Cars za 2019 rok | MOTOFAKTOR

Wyniki finansowe Inter Cars za 2019 rok

W 2019 roku skonsolidowane przychody Grupy Inter Cars wzrosły o 10,3 proc. do 8,7 mld zł.

Grupa Inter Cars opublikowała raport finansowy za 2019 rok. Grupa odnotowała 10,3% wzrost przychodów ze sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem 2018 roku, co wynikało ze wzrostu skali działalności operacyjnej i geograficznego rozwoju sieci sprzedaży.

 

W 2019 roku Grupa otworzyła 14 nowych filii (jedna została zamknięta), co oznacza, iż na dzień 31 grudnia 2019 roku sieć sprzedaży liczyła łącznie 561 filii (2018: 548), na co składa się 248 filie polskie i 313 filii zagranicznych, oraz 249 filii polskich i 299 filii zagranicznych odpowiednio na koniec 2018 roku.

 

Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 11,8% w 2019 roku w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

 

Rok 2019 to kolejny rok dynamicznego rozwoju działalności spółek zależnych Inter Cars. Zarząd oczekuje, iż podmioty zależne będą w najbliższych latach stanowiły istotny czynnik stymulujący dalszy rozwój Grupy – czytamy w raporcie.

 

W raporcie finansowym za 2019 rok Grupa Inter Cars podkreśla, że rynek dystrybucji części zamiennych charakteryzuje się znaczącym potencjałem wzrostowym. Głównymi czynnikami kształtującymi wzrost rynku są stały wzrost liczby samochodów zarejestrowanych i poruszających się po drogach, liberalizacja przepisów otwierająca dostęp niezależnym dystrybutorom części zamiennych do autoryzowanych warsztatów, zniesienie barier w imporcie używanych samochodów, rosnące skomplikowanie napraw związane z coraz powszechniejszym wykorzystaniem zaawansowanych technologii do produkcji samochodów oraz stały wzrost intensywności eksploatacji parku samochodowego, w szczególności wzrost średniego wieku zarejestrowanych samochodów oraz średnich stanów przebiegów.

 

Najważniejsze trendy na niezależnym rynku dystrybucji części zamiennych to intensywny rozwój sieci sprzedaży, rozwój asortymentu, rozwój programów wspierających sprzedaż, własne linie towarowe oraz udoskonalanie systemów komputerowych.

 

Podstawowym celem Grupy jest stałe podnoszenie jakości zarządzania przepływem towarów oraz osiągnięcie pozycji lidera dystrybucji części w Europie. Będzie się to odbywało w drodze uzupełniania istniejącego modelu dystrybucji o dodatkowe elementy (filie, magazyny regionalne, zależne spółki dystrybucyjne poza granicami Polski). Efektem tego będzie ugruntowanie pozycji Grupy jako najbardziej efektywnego i skutecznego kanału dystrybucji części zamiennych od ich producentów do końcowych odbiorców – warsztatów.

 

Strategia rozwoju oparta została na trzech zasadniczych elementach:

 

1. Szerokiej ofercie produktowej i wysokiej dostępności towarów.
2. Największej sieci dystrybucji filialnej i wydajnej logistyce.
3. Kompleksowej obsłudze klientów poprzez oferowanie im wartości dodanych np. w postaci szkoleń, wsparcia marketingowego, wsparcia inwestycyjnego czy tez wsparcia w pozyskiwaniu klientów np. poprzez umowy flotowe czy motointegrator.pl itp.

 

Pomimo epidemii koronawirusa Grupa kontynuuje działalność na wszystkich rynkach geograficznych, także we Włoszech. W roku 2020 Grupa nie planuje dużych inwestycji, po tym jak pod koniec stycznia ukończono rozbudowę magazynu w Zakroczymiu. Ukończenie inwestycji może mieć pozytywny wpływ na wyniki w 2020 roku, poprzez konsolidację powierzchni magazynowej.

 

Grupa zamierza osiągnąć swój cel poprzez organiczny rozwój na nowych rynkach jak również rozwijanie na rynkach, gdzie już prowadzą działalność spółki z Grupy. Sieć dystrybucji budowana jest w oparciu o dystrybutorów sprzedających towary w imieniu Grupy.

Zwracam się do Was w sytuacji wyjątkowej, stąd też charakter mojego przesłania odbiega nieco od powszechnie przyjętych standardów komunikacji z interesariuszami. Zawsze w tym miejscu nawiązujemy wprost do osiągnięć i wyników roku ubiegłego oraz ich wpływu na nasze przyszłe działania, a także strategiczne decyzje, które zamierzamy podjąć. W tym miejscu dokonujemy również estymacji przyszłych wyników finansowych Spółki, które zamierzamy osiągnąć. Dzisiaj jednak mierzymy się z sytuacją wyjątkową, dotychczas niespotykaną na tak szeroką skalę. W obliczu globalnej epidemii, która tak drastycznie uderza w światową gospodarkę bardzo trudne, lub wręcz niemożliwe staje się prognozowanie trendów rozwoju rynku w perspektywie chociażby kilku miesięcy. Jakiekolwiek estymacje narażone są na stosunkowo duży błąd prognozowania. Obecnie nawet specjaliści w prognozach ekonomicznych tacy jak chociażby bank inwestycyjny Goldman - Sachs oceniając spadek PKB w strefie Euro zakładają widełki od 6 -16%, co pokazuje, że dzisiaj jakiekolwiek prognozy stają się bardziej myśleniem życzeniowym niż przewidywaniem tego czego rzeczywiście możemy się spodziewać.

Prezes Zarządu Inter Cars S.A. w liście do akcjonariuszy dołączonym do raportu rocznego za 2019 r. - Maciej Oleksowicz

 

Łącznie dystrybucja towarów działa w oparciu o centrum logistyczne w Zakroczymiu, sieć 248 własnych filii w Polsce i 313 filii poza granicami Polski, na Ukrainie, w Czechach, Słowacji, Litwie, Węgrzech, w Chorwacji, Włoszech, Belgii, Rumunii, Łotwie, Bułgarii, Niemczech, w Estonii, Słowenii, Mołdawii, Bośni i Hercegowinie, Grecji, Wielkiej Brytanii i Serbii, centra logistyczne w Czosnowie, Sosnowcu i Komornikach.

 

W magazynie centralnym znajdują się wszystkie grupy produktów, w filiach zaś wyłącznie produkty szybko rotujące, jednakże w takim zakresie, aby utrzymać odpowiednią do potrzeb lokalnych szerokość asortymentu, jego jakość i dostępność.

 

Na przełomie 2019 i 2020 roku ukończono rozbudowę magazynu centralnego w Zakroczymiu. Wydajność automatyki oraz procesów w Europejskim Centrum Logistki i Rozwoju ILS w pozwoli na wysyłkę nawet do 500 000 sztuk towaru w ciągu 24 godzin.

 

Z Zachodniego Centrum Logistycznego w Komornikach obsługiwane są zamówienia internetowe z rynku niemieckiego (motointegrator.de). Każdego dnia magazyn ten wysyła ponad 3 000 paczek do klientów detalicznych oraz prowadzi codzienną obsługę filii w regionie.

 

Więcej w raporcie rocznym pod linkiem TUTAJ

 

Źródło: Inter Cars

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).