Każdego roku miliony nowych samochodów osobowych, dostawczych, autobusów i innego sprzętu są fabrycznie wyposażone w najnowsze rozwiązania Monroe w zakresie oryginalnego wyposażenia i najnowocześniejszych technologii elektronicznego zawieszenia z portfolio Monroe Intelligent Suspension i Öhlins Racing. Wiodący światowi producenci samochodów wybierają Monroe, aby zapewnić doskonałe właściwości jezdne i prowadzenie w swoich najnowszych modelach, co sprawia, że marka ma silny rodowód OE.
Marka Monroe, założona w 1916 r., od lat kierowała się innowacyjnością i dbałością o wysoką jakość. W 1929 r. firma opracowała amortyzator o dwustronnym działaniu. Z kolei w 1932 r. marka zrewolucjonizowała branżę, tworząc pierwszy udany amortyzator bezpośredniego działania, będący prekursorem praktycznie każdej obecnie stosowanej konstrukcji – dzięki temu od 1933 r. Monroe jest zaufanym dostawcą dla światowego przemysłu motoryzacyjnego i rynku wtórnego.
Obecnie jeden na pięć nowych samochodów osobowych jest fabrycznie wyposażony w technologię Monroe. Ponadto amortyzatory Monroe i inne produkty poprawiające właściwości jezdne są preferowanym wyborem szerokiej, globalnej sieci dystrybutorów części zamiennych i warsztatów naprawczych, którzy pomagają w utrzymaniu i przywracaniu bezpieczeństwa, niezawodności i wydajności.
Aby upewnić się, że specjaliści z rynku posprzedażowego mają doświadczenie w diagnozowaniu i naprawianiu najnowszych układów jezdnych, DRiV i Monroe oferują wszechstronne, łatwo dostępne wsparcie techniczne i szkolenia w ramach nagradzanego programu Garage Gurus.
W 2019 r. Monroe wyprodukowało ponad 100 milionów amortyzatorów dla rynku oryginalnego wyposażenia (OE) i części zamiennych. To ponad 8,5 miliona amortyzatorów miesięcznie i 2 miliony amortyzatorów tygodniowo. Dla niektórych dostawców wyprodukowanie 8,5 miliona amortyzatorów może oznaczać dobry rok. Dla Monroe jest to średnia miesięczna produkcja skierowana do globalnych producentów pojazdów i rynku wtórnego.
Szacuje się, że każdego dnia na całym świecie przejeżdża się ok. 800 milionów* kilometrów na amortyzatorach Monroe należących zarówno do segmentu OE, jak i do rynku wtórnego. Światowi producenci pojazdów wymagają najlepszych rozwiązań dla najnowszych modeli.
Od ponad 100 lat Monroe dokonuje rewolucji w zakresie prowadzenia i właściwości jezdnych dla globalnych producentów pojazdów, specjalistów od napraw i użytkowników. Firma obecnie robi to ponownie, dzięki rozwiązaniu Monroe Intelligent Suspension RideSense. Zawieszenia pojazdów stają się coraz bardziej wyrafinowane z każdym rokiem modelowym. Jedną z wiodących tendencji jest stosowanie wysoce zaawansowanych zawieszeń elektronicznych, które nieustannie wykrywają zmiany w warunkach jazdy i reagują na nie.
Aby wesprzeć klientów, których pojazdy są wyposażone w jedno z tych adaptacyjnych zawieszeń, firma oferuje innowacyjne amortyzatory Monroe Intelligent Suspension RideSense dla rynku wtórnego. Te jednostki „plug-and-play” są identyczne z amortyzatorami elektronicznymi zainstalowanymi jako oryginalne wyposażenie w wielu popularnych modelach pojazdów, więc użytkownicy po naprawie mogą liczyć na właściwości jezdne i prowadzenie zbliżone do nowego pojazdu.
Oprócz kompletnych rozwiązań dla układów zawieszenia i amortyzatorów, DRiV jest pionierem w dziedzinie wydajnych materiałów eksploatacyjnych, ograniczających czynnik NVH (hałas, wibracje i uciążliwość działania) oraz rozwiązań hamulcowych, zaprojektowanych w celu zapewnienia doskonałych wrażeń z jazdy. Ta szeroka wiedza specjalistyczna pomaga inżynierom DRiV szybko reagować na pojawiające się wymagania nowej generacji pojazdów elektrycznych, spalinowych i autonomicznych.
Dla każdego modelu pojazdu Monroe projektuje rozwiązania tak, aby zapewnić doskonałe właściwości jezdne i prowadzenie. Inżynierowie oryginalnego wyposażenia Monroe konstruują innowacyjne, wysokiej jakości amortyzatory, odpowiednie dla danego modelu. To samo podejście firmy można zaobserwować na rynku posprzedażowym, gdzie każdy amortyzator jest zaprojektowany i dostrojony tak, aby zapewnić właściwości OE.
Źródło: Tenneco