Jako część portfolio opon ciężarowych Hankook, linia SmartFlex obejmuje szczególnie szeroki zakres zastosowań, od transportu regionalnego po lokalny. W razie potrzeby spektrum rozszerza się nawet do zastosowań w transporcie długodystansowym i na placach budowy. Dodatkowo ich eksploatacja jest możliwa przez cały rok kalendarzowy dzięki certyfikacji 3PMSF. Hankook rozszerza teraz swoje portfolio opon w ramach odnoszącej sukcesy linii SmartFlex o dwa zupełnie nowe bieżniki: SmartFlex AH51 na oś kierowaną i SmartFlex DH51 na oś napędową.
W porównaniu z poprzednimi modelami, odnotowano znaczny wzrost przebiegu w przypadku obu nowych modeli opon, 15% na oś sterującą i 20% na oś napędową. Co więcej, 10-procentowe zmniejszenie oporów toczenia modelu AH i DH51 przyczynia się do dalszego zmniejszenia zużycia paliwa w porównaniu z już dobrze sprawującymi się oponami z serii 31. Biorąc pod uwagę wskaźnik CPK (koszt na kilometr), który staje się coraz ważniejszy dla całej branży transportowej, oba nowe bieżniki SmartFlex powinny być w stanie wesprzeć ekonomiczne operacje transportowe w coraz bardziej zrównoważony sposób.
Podczas opracowywania obu opon inżynierowie firmy wykorzystali projekt Hankook SmartLife, który w szczególności skupia się na zrównoważonym rozwoju. Firma skupia się na tym, aby produkty zawsze oferowały najwyższą możliwą wydajność od pierwszego do ostatniego milimetra głębokości bieżnika. Podobnie jak wszystkie nowoczesne opony ciężarowe Hankook, dwa nowe bieżniki mogą być pogłębiane dzięki najnowszym technologiom i nadają się do bieżnikowania opon. Ponadto karkas Hankook SmartLife Premium w połączeniu z bieżnikowaniem Hankook Premium zapewniać może wydłużenie żywotności opony nawet o 250%, a tym samym większe oszczędności zasobów i efektywności kosztowej.
Będąc producentami opon klasy premium, podczas opracowywania naszych opon zawsze koncentrujemy się na najwyższej jakości i długiej żywotności. Ponadto stałe bezpieczeństwo operacyjne i osiąganie najwyższych możliwych osiągów są również decydującymi kryteriami. Intensywne testy wykazały, że w porównaniu do konkurentów w kategorii premium, oba nowe produkty SmartFlex osiągają znacznie wyższe standardy wydajności w kategorii osiągów żywotności, nawet gdy opona jest zużyta w 2/3, na przykład pod względem drogi hamowania na mokrej nawierzchni a także przyczepności i bezpieczeństwa w szerokim zakresie warunków drogowych.
dyrektor ds. marketingu Truck & Bus Tyres w Hankook Tire Europe - Guy Heywood
Mieszanka bazowa obu modeli AH51 i DH51 została konsekwentnie zaprojektowana pod kątem wydajności. Zwiększenie udziału materiałów o niskim współczynniku tłumienia znacząco przyczyniać ma się do zmniejszenia zasadniczej utraty mocy lepkosprężystej w całym bieżniku, dzięki czemu tracić ma się mniej energii i poprawiać efektywność paliwowa. Mieszanki ścian bocznych zostały również świeżo opracowane dla nowej generacji SmartFlex. Twórcy firmy Hankook położyli duży nacisk na znacznie zwiększoną odporność na powstawanie pęknięć i zmęczenie materiału. W ten sposób ogólna odporność karkasów SmartLife stosowanych w AH51 i DH51 została jeszcze bardziej zwiększona w porównaniu z poprzednimi bieżnikami. Charakterystyczną cechą obu nowych opon były odporne na karby mieszanki bieżnika, w których specjalne wysokowydajne żywice poprawiać mają odporność i trwałość poprzez zwiększenie masy cząsteczkowej zastosowanych polimerów, przyczyniając się w ten sposób do ogólnie lepszych przebiegów.
Innowacyjny proces mieszania Hankook IMS (Innovative Mixing System) zapewniać ma równomierne rozmieszczenie cząsteczek sadzy i cząsteczek gumy w mieszankach. W połączeniu z wydłużeniem czasów mieszania w obniżonych temperaturach można w ten sposób osiągnąć znaczny wzrost szybkości wiązania pomiędzy cząsteczkami sadzy i kauczuku. W rezultacie opony SmartFlex wyzwalać mają mniej ciepła podczas pracy.
Technologia projektowania SCCT (Stiffness Control Contour Theory) zastosowana w produktach SmartFlex ma zapewniać, że rozkład ciśnienia wewnętrznego będzie tak równomierny, jak to możliwe, w zależności od zastosowania. Skutkować ma to większą stabilnością i mniejszym ruchem karkasu podczas użytkowania, co przekładać ma się na wysoką trwałość karkasów SmartLife i bardzo dobrą podatność na bieżnikowanie. Zarówno w przypadku opasań, jak i samego karkasu, modele AH51 i DH51 wykorzystują specjalne materiały z kordu stalowego o wysokiej wytrzymałości. Wraz z technologią SCCT zapewniać ma to spójną powierzchnię styku, zapewniającą równomierne zużycie, a także lepszą przyczepność i skuteczność hamowania.
Lamele 3D z samoregenerującymi się elementami bieżnika wbudowane w bieżniki AH51 i DH51 pojawiają się po zużyciu 40-70% bieżnika. Zadaniem tych „regenerujących się” rowków jest zablokowanie klocków bieżnika podczas toczenia, a tym samym zapewnienie większej ogólnej stabilności bieżnika i wydłużenie przebiegu w całym okresie eksploatacji. Sprawiają też, że opona jest bardziej wytrzymała i mniej podatna na wpływy zewnętrzne, takie jak słaba nawierzchnia. Tak zwane „ukryte rowki” pojawiają się od momentu, gdy poziom zużycia osiągnie około 70% i zapewniać mają ciągłą wysoką trakcję i przyczepność, nawet na mokrej nawierzchni, aż do całkowitego zużycia bieżnika.
Szerokie klocki bieżnika SmartFlex AH51, które mogą być również używane jako opona na wszystkie osie, są wyposażone w dodatkowe wsporniki (TWES – Tread Wear Equalized Stepper) w zewnętrznych rowkach i znacznie zwiększają sztywność bieżnika w połączeniu z szerokimi żebrami barkowymi opony. Zapewniać mają szczególnie równomierne zużycie na całej szerokości opony. Skutkować ma to dalszą poprawą przebiegu i oporów toczenia. SmartFlex DH51 ma szerszą powierzchnię styku niż jego poprzednik, co ma zwiększać przyczepność, jednocześnie poprawiając przebieg i opór toczenia. Specjalne lamele na blokach barku, które w naturalny sposób są obciążone przez opony osi napędowej, mają pomagać zmniejszyć pękanie nawet podczas szczytowych obciążeń. Ponadto wspomagają drenaż bieżnika, aby jeszcze bardziej zwiększyć przyczepność.
Źródło: Hankook Tire