Jak zapewnia NRF, dzięki nowemu wziernikowi można zaoszczędzić czas i pieniądze podczas diagnozowania usterek klimatyzacji. Umożliwiać ma on łatwe sprawdzenie pod kątem wizualnym kondycji układu klimatyzacji. Przy pomocy tego wziernika można łatwo wykryć: zanieczyszczenia, nieprawidłowe dodatki chemiczne np. uszczelniacz klimatyzacji, jakość i rodzaj oleju kompresorowego, ilość barwnika UV oraz to czy nadal jest aktywny.
Z wziernikiem NRF należy postępować następująco:
Zbyt duża ilość barwnika UV – mieszanina jest ciemno zielona/żółta i nie jest przejrzysta:
Prawdopodobne usterki:
Nieprawidłowy rodzaj oleju olej (np. PAO) – dwie oddzielne warstwy płynu, brak prawidłowej mieszalności czynnika chłodniczego i oleju:
Prawdopodobne usterki:
Mieszanina oleju PAG i PAO (barwnik UV) – dwie oddzielne warstwy płynu, brak połączenia czynnika chłodniczego i oleju, mleczno-biały, nieprzejrzysty:
Prawdopodobne usterki:
Źródło: NRF