XII Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników – relacja Motofaktor.pl

XII Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników – relacja Motofaktor.pl

Najlepsi polscy młodzi i zawodowi mechanicy walczyli o podium na XII Ogólnopolskich Mistrzostwach Mechaników. Finały odbyły się podczas Poznań Motor Show.

 

Największe targi motoryzacyjne w Polsce – Poznań Motor Show – już kolejny raz gościły finalistów XII Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników. Przyszli adepci tego zawodu i ich starsi koledzy walczyli o tytuł najlepszego z najlepszych w siedmiu kategoriach: Młody Mechanik, Elektromobilni, Młody Mechanik Maszyn Rolniczych, Młody Mechanik Pojazdów Ciężarowych, Młody Lakiernik, Mechanik Zawodowy i Młody Mechanik Motocyklowy. Przez trzy dni – od 30 marca do 1 kwietnia 2023 roku – hala nr 7 Międzynarodowych Targów Poznańskich była pełna pozytywnej energii, ducha walki i motywacji do zdobywania wiedzy. Motofaktor.pl był patronem medialnym XII Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników.

 

Testy i konkurencje praktyczne przygotowali partnerzy XII Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników, a wśród nich firma ZF Aftermarket, jednocześnie Partner relacji Motofaktor.pl z tego wydarzenia. Eksperci ZF Aftermarket sprawdzali wiedzę uczestników Mistrzostw, przygotowali również prezentacje najnowszych technologii opracowywanych przez firmę, a także swojej oferty szkoleniowej.

 

 

Na stoisku można było zobaczyć m.in. auto testowe wykorzystywane przez inżynierów z Centrum Inżynieryjnego ZF z Łodzi i Częstochowy. Toyota RAV4 wyposażona została w kamery wysokiej rozdzielczości, dwa lidary na dachu i dwa lidary w zderzaku służące m.in. do rozpoznawania znaków drogowych, pieszych, pojazdów czy zwierząt na drodze.

Technologie i systemy ADAS prezentowane na stoisku, od tego roku obecne są również w naszych programach szkoleniowych, które oferujemy członkom konceptu ZF [pro]Tech. Bardzo zależy nam, aby nowości, które pojawiają się w motoryzacji, uwzględniać w ofercie szkoleniowej skierowanej dla rynku aftermarketowego, aby na bieżąco przygotowywać mechaników do pracy z nowoczesnymi systemami. Duży nacisk kładziemy również na automatyczne skrzynie biegów ZF 8 HP.

Head of Field Marketing Poland/Nordics/Baltics w ZF Aftermarket - Monika Chomicka

 

Szczegółowo o ofercie szkoleniowej ZF Aftermarket i planach jej rozwoju opowiedział nam Maciej Fedorowicz, odpowiedzialny za rozwój konceptu ZF [pro]Tech w Polsce, krajach bałtyckich i Skandynawii.

Od dwóch, trzech lat numerem jeden w naszej ofercie szkoleniowej są skrzynie biegów ZF 8 HP. Jeśli chodzi o pojazdy hybrydowe i elektryczne oferujemy warsztatom zdobycie uprawnień SEP do 1 kV. Z kolei od maja tego roku planujemy wprowadzić nowy, dwudniowy moduł szkoleniowy dotyczący systemów ADAS, z dużym naciskiem na zajęcia praktyczne.

- Maciej Fedorowicz

 

Kolejne nowości w ofercie szkoleniowej ZF [pro]Tech pojawią się w drugiej połowie tego roku.

Będą to tzw. miksy szkoleniowe obejmujące takie zagadnienia jak sprzęgła, koła dwumasowe, czy poprzecznie montowana skrzynia biegów 9HP. Nie zabraknie tematów związanych z układami hamulcowymi i kierowniczymi. Będziemy rozwijać moduły szkoleniowe obejmujące pojazdy hybrydowe i elektryczne z praktyką obejmującą obsługę takich samochodów. Nasi partnerzy, którzy już posiadają uprawnienia SEP, będą mogli wziąć udział w drugim stopniu szkolenia, w czasie którego będziemy przeprowadzali między innymi różnego rodzaju pomiary, pokażemy, jak serwisować tego typu pojazdy.

- Maciej Fedorowicz

 

Aby dołączyć do konceptu warsztatowego ZF [pro]Tech, wystarczy wejść na stronę internatową konceptu i dokonać rejestracji. Mechanicy samochodowi mogą obecnie skorzystać z programu ZF [pro]Tech start, który obejmuje m.in. portal internetowy z dostępem do katalogów, porad, praktycznych wskazówek w formie krótkich filmów, informacje produktowe, pełną ofertę szkoleń online, wraz ze szczegółowym programem oraz możliwością dokonania rezerwacji, instrukcje montażowe, katalog części online, infolinię montażową i produktową oraz akcje serwisowe producentów pojazdów.

 

ZF [pro]Tech plus to z kolei wszystkie usługi z oferty ZF [pro]Tech start, a dodatkowo: pomoc techniczna świadczona osobiście przez wykwalifikowanego doradcę w warsztacie, jedno, obowiązkowe, dwudniowe szkolenie techniczne wraz z noclegiem, wyżywieniem i dodatkowymi atrakcjami, indywidualny kontakt do specjalisty w zakresie serwisu skrzyń biegów, szyld ZF [pro]Tech plus dla warsztatu.

Jesteśmy przekonani, że w najbliższej przyszłości warsztaty zrzeszone w ZF [pro]Tech plus będą jednymi z najbardziej rozpoznawalnych warsztatów samochodowych w Polsce. Współpracujemy z wieloma sieciami serwisowymi, a ponieważ nasz koncept opiera się głównie na rozwoju produktu i wsparciu serwisowym, nie jest konkurencyjny dla żadnej z istniejących sieci.

- Monika Chomicka

 

Koncept ZF [pro]Tech plus będzie od tego roku dedykowany wyłącznie serwisowaniu pojazdów osobowych.

Obecnie mamy już gotowy nowy koncept - ZF [pro]Service –dedykowany dla pojazdów użytkowych. Bardzo nam zależy na rozwoju tej części rynku i wsparcia, które chcielibyśmy zaoferować wszystkim mechanikom i warsztatom serwisującym pojazdy użytkowe.

- Monika Chomicka

 

ZF [pro]Service połączy wszystkie koncepty dotyczące pojazdów ciężarowych, oferowane do tej pory przez ZF Aftermaket oraz sieć serwisową przejętej przez ZF firmy Wabco.

Stworzyliśmy jeden wspólny koncept, w którym będą zrzeszone wszystkie dotychczasowe warsztaty pojazdów użytkowych. Koncept ruszy już niebawem, a oferta dotyczy wszystkich naszych grup produktowych do pojazdów ciężarowych. Z jednej strony mamy produkty Wabco związane z układem pneumatycznym, z drugiej produkty klasycznego ZF-a związane z układami napędowymi do pojazdów ciężarowych. Warsztaty będą mogły wybrać, w której kategorii chcą się znaleźć, czy w jednej z nich, czy w obu jednocześnie.

kierownik zespołu szkoleniowego ZF Aftermarket - Michał Głażewski

 

Na XII Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników ZF Aftermarket przygotował konkurencje w czterech kategoriach: Młody Mechanik, Elektromobilni, Młody Mechanik Pojazdów Ciężarowych i Mechanik Zawodowy.

W każdej z tych konkurencji nie ograniczamy się tylko do weryfikacji wiedzy, ale nadrzędnym celem jest dla nas edukacja. Widać, że nauczyciele wkładają wiele pracy, by przygotować młodzież do udziału w Mistrzostwach, wielki szacunek dla nich.

- Michał Głażewski

 

Jedna z konkurencji dla młodych mechaników dotyczyła układu hamulcowego i elektrycznego hamulca postojowego marki TRW. Podobne zadanie, na wyższym poziomie trudności, otrzymali mechanicy zawodowi. Młodzi mechanicy pojazdów ciężarowych otrzymali zadanie związane z pneumatycznym układem hamulcowym.

Z akumulatorami za pan brat

Podczas XII Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników nie mogło zabraknąć wiedzy o akumulatorach. O jej weryfikację, a zarazem edukację uczestników w tym zakresie, zadbała firma Clarios wraz ze swoją marką VARTA. Konkurencje praktyczne dotyczące akumulatorów były obecne niemal w każdej kategorii Mistrzostw.

Konkurencja dla mechaników pojazdów osobowych polegała na wykorzystaniu naszego narzędzia dostępnego na stronie internetowej VARTA Partner Portal, za pomocą którego można dopasować akumulator do konkretnego pojazdu. Należało wskazać także akumulator dodatkowy. Chcieliśmy uświadomić w ten sposób młodym mechanikom, że w nowych konstrukcjach pojazdów znajdują się nie tylko akumulatory główne, ale również pomocnicze które mają różne zastosowanie w zależności od modelu czy producenta samochodu.

Key Account Manager w firmie Clarios Poland, właściciela marki VARTA - Adam Potępa

 

Eksperci marki VARTA pytali także jaka jest rola i znaczenie akumulatora w konkretnych typach pojazdów, m.in. komercyjnych, hybrydowych, czy samochodach z system start-stop. Młodzi mechanicy pojazdów ciężarowych mieli za zadnie wyliczyć zapotrzebowanie na energię elektryczną pojazdu ciężarowego w momencie, gdy kierowca przebywa na parkingu podczas pauzy weekendowej.

Jesteśmy pod wrażeniem wiedzy młodych mechaników, którzy z roku na rok prezentują coraz wyższy poziom. Widać, że mechanicy zdają sobie sprawę, że akumulator jest bardzo istotnym elementem każdego pojazdu, a jego prawidłowa obsługa i serwisowanie jest istotnym aspektem ich pracy.

- Adam Potępa

 

Eksperci marki VARTA podkreślają, że szeroki wachlarz nowych rozwiązań konstrukcyjnych pojazdów to także dodatkowe oczekiwania wobec akumulatorów, a w szczególności tych niskonapięciowych. Rola akumulatora 12V w pojazdach hybrydowych i elektrycznych to przede wszystkim aktywacja układu wysokiego napięcia, stabilizacja napięcia podczas jazdy, zasilanie odbiorników, sterowników, czujników, układów diagnostycznych czy komunikacyjnych, gdy układ wysokiego napięcia jest odłączony.

 

VARTA_Automotive_Silver_Dynamic_AGM_xEV_570901076_A7_measurements_whiteAkumulatory 12V stanowią także stabilne i bezpieczne źródło zasilania funkcji awaryjnych czy serwisowych. Dlatego też montaż akumulatora o odpowiedniej wydajności czy żywotności jest niezwykle istotny dla zachowania prawidłowej pracy całego układu elektrycznego. W związku z tym VARTA wprowadziła do oferty innowacyjną serię akumulatorów o oznaczeniu xEV dedykowaną do pojazdów hybrydowych oraz elektrycznych. Na chwilę obecną nowe portfolio zapewnia pokrycie 97% rynku, a wkrótce zostanie rozszerzone o dodatkowe typy. Dzięki temu VARTA zapewnia akumulatory do każdego poziomu elektryfikacji pojazdów.

Elektromobilność na Ogólnopolskich Mistrzostwach Mechaników

Młodzi mechanicy sprawdzali swoją wiedzę także w zakresie elektromobilności. Konkurencje z tego obszaru przygotowały m.in. firmy ZF Aftermarket, VARTA, Grupa DBK i EVB.

W kategorii Elektromobilni przygotowaliśmy zestaw pytań z zakresu diagnostyki oraz konkurencję praktyczną na pojeździe Iveco Daily zasilanym paliwami alternatywnymi po to, młodym ludziom przekazać wiedzę z zakresu pojazdów elektrycznych i hybrydowych, których na naszych drogach przybywa, a co za tym idzie, coraz więcej trafia ich do serwisów. Potrzeby diagnostyczne wzrastają z roku na rok, dlatego też umiejętności trzeba posiadać dosyć sporo. Chcemy przekazać młodym zawodnikom jak najwięcej naszej wiedzy i doświadczenia.

Starszy Specjalista ds. Komunikacji i PR w Grupie DBK - Anna Kolecko
Konkurencja na stanowisku Grupy DBK

 

Polski producent stacji ładowania do pojazdów elektrycznych, firma EVB, przygotował na swoim stoisku prezentację oferty oraz konkurencję sprawdzającą umiejętności naładowania samochodu elektrycznego Tesla.

Mamy tutaj Teslę model 3 i każdy dwuosobowy zespół, który do nas przychodzi, musi na czas ją otworzyć i uruchomić ładowanie przy pomocy naszej mobilnej ładowarki. Po kilku próbach już widzimy, że nie wszyscy mieli styczność z tym samochodem. Nie jest to takie proste, a elektromobilność jest sporym wyzwaniem

strategiczny partner EVB Group - Piotr Szymczak

Maszyny rolnicze i pojazdy ciężarowe

Młodzi mechanicy zmagali się także z konkurencjami w kategoriach Młody Mechanik Maszyn Rolniczych i Młody Mechanik Pojazdów Ciężarowych. W tych kategoriach konkurencje przygotowały m.in. firmy DBK, Autos i John Deere.

Dla młodych mechaników ciężarowych przygotowaliśmy konkurencje na modelu DAF-a, który prezentujemy na naszym stoisku. Nasi eksperci spowodowali usterki w pojeździe, a zadaniem uczestników jest je zdiagnozować przy wykorzystaniu testera diagnostycznego. Chcemy młodym ludziom pokazać sytuacje, które są codziennością w serwisie – kierowca przyjeżdża do warsztatu, ma problem, który młody mechanik musi rozwiązać w jak najkrótszym czasie, by klient był zadowolony.

- Anna Kolecko

 

Na Ogólnopolskich Mistrzostwach Mechaników zagościł także dystrybutor części do pojazdów ciężarowych firma Autos z konkurencjami dla młodych i zawodowych mechaników.

Jesteśmy na Mistrzostwach drugi raz po długiej przerwie. Wracamy z konkurencjami dla młodych i zawodowych mechaników. Jedną z dwóch konkurencji jest składanie sprężarki na czas. Oceniane są tu wszystkie kroki, które trzeba wykonać, by sprężarka była złożona zgodnie ze sztuką. Druga konkurencja to diagnoza usterki przy użyciu komputera diagnostycznego - sprawdzamy czy młodzi ludzie potrafią korzystać z różnych systemów, na ile są one dla nich intuicyjne, czy prowadzeni krok po kroku potrafią znaleźć przyczynę usterki.

zastępca kierownika marketingu firmy Autos - Paulina Ciorkowska – Magdziak

 

Firma Autos przekonywała także młodych ludzi, że ukończenie szkoły średniej na kierunku mechanik samochodowy może być doskonałym punktem wyjścia do rozpoczęcia pracy m.in. u dystrybutora części samochodowych.

 

Z kolei John Deere przygotował zadania dla młodych mechaników maszyn rolniczych.

Mamy przygotowane dwie konkurencje. Jedna to sprawdzenie maszyny przed sezonem, znalezienie usterek, przeprowadzenie wywiadu z operatorem maszyny. Druga konkurencja to aktywne przejęcia do serwisu, czyli również przeprowadzenie wywiadu z klientem, wykonanie zdjęć maszyny, znalezienie usterek. Młodzi mechanicy różnie sobie z tym radzą, oceny są bardzo zróżnicowane.

John Deere Polska - Rościsław Wołosowski

Oleje, filtry, opony i narzędzia w warsztacie samochodowym

O sprawdzenie wiedzy o olejach samochodowych, środkach smarnych i płynach eksploatacyjnych zadbała marka PLATINUM ORLEN OIL, partner strategiczny XII Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników. Eksperci marki sprawdzali wiedzę uczestników wszystkich kategorii Mistrzostw.

Nasze zaangażowanie w Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników nie ogranicza się tylko do obecności podczas finałów. Udostępniamy młodym ludziom naszą wiedzę w zakresie środków smarowych i płynów eksploatacyjnych dla motoryzacji poprzez naszych ekspertów i ambasadorów. Po zakończeniu finałów organizujemy szkolenia w szkołach, czy lekcje w ramach Akademii Młodego Mechanika. Pokazujemy młodzieży na czym polega praca mechanika, służymy wiedzą i wsparciem.

członek zarządu ORLEN OIL - Marcin Strojny

 

Podczas finałów Mistrzostw specjalne konkurencje przygotowali dla młodych mechaników Ambasadorzy marki PLATINUM ORLEN OIL: Kajetan Kajetanowicz, Miko Marczyk i Jakub Przygoński – utytułowani polscy kierowcy rajdowi.

Najlepszy uczestnik w kategorii dla młodych mechaników wygra miesięczny staż u mnie w garażu, gdzie budujemy samochody do driftu, gdzie przygotowujemy się do zawodów. To jest super nagroda. Będzie mógł podpatrzeć na czym polega praca takiego, jak zbudowany jest samochód rajdowy, jakie stosujemy technologie i jak go przygotować do rajdu.

- Jakub Przygoński

 

Wiedzę z zakresu filtrów sprawdzali eksperci marki FILTRON.

Jesteśmy partnerem tego wydarzenia już od kilku lat. W tym roku dla młodych mechaników przygotowaliśmy konkurencje dotyczącą wymiany filtrów na przygotowanym przez nas modelu silnika. Konkurencja dla zawodowych mechaników polega na wyszukiwaniu filtrów w naszym katalogu na czas.

menedżer marki FILTRON - Paweł Grześkowiak

 

Kilka zadań dotyczyło wykorzystania narzędzi w warsztacie. Przygotowała je obecna od wielu lat na Mistrzostwach Grupa Topex i jej marka NEO TOOLS.

W tej edycji Mistrzostw mamy trzy konkurencje. Przygotowaliśmy m.in. model, na którym uczestnicy dokonywali wymiany pewnych elementów zawieszenia pojazdu. Zwracaliśmy dużą uwagę na odpowiedni dobór narzędzi, bezpieczeństwo i higienę pracy, co było bardzo wysoko punktowane.

Grupa TOPEX - Witold Penczek

 

Na XII Ogólnopolskich Mistrzostwach Mechaników pojawiły się także konkurencje związane z wymianą opon, przygotowane we współpracy z Polskim Związkiem Przemysłu Oponiarskiego.  Swoje umiejętności sprawdzali uczestnicy niemal wszystkich kategorii Mistrzostw.

Dostrzegamy potrzebę organizacji szkoleń dla mechaników. Często doświadczeni mechanicy szczycą się, że wiedzą już niemal już wszystko o oponach, ale w praktyce okazuje się, że popełniaj wiele błędów, a naajwiększym z nich jest pośpiech. W ubiegłym roku uruchomiliśmy Akademię Oponiarską, mamy w ofercie kilkanaście kursów dotyczących różnych segmentów opon.

Dyrektor Generalny PZPO - Piotr Sarnecki

Diagnostyka i aktywne przyjęcie do serwisu

Ważne miejsce na Ogólnopolskich Mistrzostwach Mechaników zajmował aspekt prawidłowego przyjęcia samochodu do warsztatu i diagnostyki. Tu konkurencje przygotował m.in. Motowarsztat.pl, który oferuje program do zarządzania warsztatem samochodowym.

Konkurencja polega na tym, że uczestnik dostaje opis zlecenia taki jak dostałby od recepcjonistki w warsztacie. Na opisie zlecenia recepcjonistka według swojej wiedzy zaznaczyła co mechanik powinien jej zdaniem wykonać, ale się pomyliła. Zadaniem uczestników jest wyeliminowanie błędnych podpowiedzi recepcjonistki.

Motowarsztat.pl - Sławomir Kozłowski

 

Konkurencje związane z aktywnym przyjęciem do serwisu przygotowała także Integra Software wspólnie z firmą Yanosik. Urządzenia warsztatowe dostarczył PHU SZCZEPAN ze swoją marką REDATS.

 

Zadania diagnostyczne przygotowała TEXA.

Jesteśmy obecni na Mistrzostwach Mechaników w czterech kategoriach: Młody Mechanik, Elektromobilni, Młody Mechanik Pojazdów Ciężarowych oraz młody Mechanik Motocyklowy. Motywacja tych młodych ludzi jest naprawdę znakomita. Z większością naszych zadań uczniowie poradzili sobie bardzo dobrze, co świadczy o tym, że są bardzo dobrze przygotowani. Bardzo nas to cieszy.

TEXA - Mariusz Wierzbicki
Konkirencja na stnowisku firmy TEXA

Młodzi lakiernicy i miłośnicy motocykli

Konkurencje dla młodych lakierników przygotowały trzy firmy: Axalta ze swoją marką Standox, Anest Iwata i Mirka. Jedno z zadań firmy Anest Iwata polegało na prawidłowym złożeniu pistoletu lakierniczego. Przedstawiciele firmy zachęcali młodych ludzi, by nie rezygnowali z zawodu lakiernika, bo bardzo ich brakuje na rynku.

W ostatnim czasie widać zwiastuny nadziei, że coś się zmienia. Pojawia się coraz więcej młodych ludzi, w końcu w Polsce w zawodach lakiernika i mechanika samochodowego pojawiają się kobiety – to coś, co w Europie Zachodniej jest obecne od dobrej dekady. Cieszmy się, bo kobiety są naprawdę dobrymi fachowcami, jeśli chodzi o lakierowanie i mechanikę szczególnie w połączeniu z elektroniką.

prezes firmy Anest Iwata - Wojciech Niedźwiedź

 

Z kolei Axalta przygotowała konkurencje związane z doborem koloru.

Chodziło o przygotowanie mieszanki kolorów w oparciu o informację z programu informatycznego, który mówi nam, ile gram koloru należy zlać i tu się liczyła precyzja, bo każde przelanie, czyli za duża ilość gramów farby do pojemnika powodowała punkty karne. Potencjał w tych młodych ludzi jest ogromny i na pewno warto ich wspierać.

Technical Manager, Axalta - Maciej Adamczuk

Młodych lakierników egzaminowała także firma Mirka.

Firma powstała w latach 40-tych ubiegłego wieku w Finlandii, w Polsce jest obecna od pięciu lat. Do tej pory na polskim rynku zbudowaaliśmy sieć 8 dystrybutorów. W ofercie mamy głównie narzędzia i materiały ścierne do serwisów blacharsko-lakierniczym, do przemysłu drzewnego i budowlanego. Nasz konkurencja polega na przygotowaniu powierzchni do lakierowania.

Mirka - Artur Żółkowski

 

Młodzi entuzjaści motocykli próbowali swoich sił m.in. na stanowisku firmy YAMAHA.

Przygotowaliśmy 13 pytań do wyboru z zakresu mechaniki i elektryki motocyklowej. Jeśli chodzi o konkurencje praktyczne to zadaniem uczestników było prawidłowe przyjęcie pojazdu do serwisu, sprawdzenie podstawowych elementów jak choćby poprawne ustawienie dźwigni sprzęgła, kontrola hamulca, świateł, naciągu łańcucha czy poziomu płynu hamulcowego.

YAMAHA - Piotr Piszcz

 

Organizatorami Ogólnopolskich Mistrzostw MechanikówV8 Team, Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz Fundacja Akademia Młodego Mechanika, zrzeszająca ekspertów, przedstawicieli organizacji branżowych i firm współpracujących na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz promujących rozwój edukacji technicznej.

 

Miesiące przygotowań, praca całego zespołu V8 Team, naszych Partnerów, Grzegorza Dudy – Ambasadora i współtwórcy Akademii Młodego Mechanika, ogromnie zaangażowanie uczniów i ich opiekunów zaowocowało kolejną, wyjątkową edycją Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników. Mamy kolejne plany, chcemy się rozwijać i ulepszać pewne rozwiązania, by w przyszłym roku zaskoczyć nowościami. A teraz dziękuję wszystkim, bez których tego projektu nie udałoby się zrealizować na taką skalę.

prezes V8 Team, współorgnizator Ogónopolskich Mistrzostw Mechaników - Adrian Dekowski

 

Szczególnie cenne, świadczące o randze Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników są patronaty honorowe: Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi Wiceprezesa Rady Ministrów Henryka Kowalczyka, Ministra Edukacji i Nauki Przemysława Czarnka, Minister Klimatu i Środowiska Anny Moskwy, Ministerstwa Rozwoju i Technologii, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego z Prezesem Jakubem Farysiem, Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, Związku Dealerów Samochodów, Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych oraz szeregu instytucji rządowych i branżowych.

 

Równolegle do Mistrzostw Mechaników Orlen zorganizował własny plebiscyt polegający na wyborze z rund regionalnych i ogólnopolskich. Wyniki były następujące:

 

  • W kategorii Mechanik Roku w klasyfikacji ogólnopolskiej zwyciężył Krzysztof Woźniak z firmy Aut Woźniak z Mszalnicy.
  • W kategorii Warsztat Samochodowy Roku pierwsze miejsce zajął Auto Serwis Kendal z Rąbienia, a nagrodę odebrał jego właściciel, Łukasz Piąstka.
  • Instruktorem Jazdy Roku została Małgorzata Chylińska z Girls School z Łodzi.
  • Tytuł Szkoły Jazdy Roku przypadł firmie OSK Budzik z Bogatyni – nagrodę odebrał Zbigniew Budziński.
  • Sklep Motoryzacyjny Roku – ten tytuł trafił do Drift.Zone.pl z Legnicy.
  • W kategorii Auto Detailing zwyciężyła firma Wojtaszek Autodetailing z Gliwic.
  • W kategorii Ale Fura pierwsze miejsce przypadło Krystianowi Srebrnemu, właścicielowi Ferrari 458 Italia Spider z 2015 roku.
  • Z kolei tytuł Moto Influencera Roku przypadł Mateuszowi WujciówSpoon EG3.

 

 

Zdjęcia: Autos, Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników, Orlen Oil, PZPO, VARTA, ZF Aftermarket

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).