Yokohama Rubber ogłasza plany na kolejne lata | MOTOFAKTOR

Yokohama Rubber ogłasza plany na kolejne lata

Przygotowując się do zmian rynkowych Yokohama wprowadza nowy plan zarządzania pod nazwą Yokohama Transformation 2023 (YX2023).

Do 2023 roku Yokohama Rubber zamierza wzmacniać kluczowe mocne strony dotychczasowych obszarów działalności, poszukując jednocześnie rozwiązań odpowiadających na potrzeby generowane przez nowe czasy. Dzięki wdrożeniu inicjatyw przewidzianych w planie YX2023, firma chce osiągnąć w 2023 roku rekordowe przychody ze sprzedaży w wysokości 700 miliardów jenów (ok. 5,4 miliarda euro) i zysk operacyjny w wysokości 70 miliardów jenów (ok. 540 milionów euro).

 

Yokohama Rubber wyznaczyła również cele dotyczące przychodów ze sprzedaży w wysokości 770 miliardów jenów (ok. 5,9 miliarda euro) i zysku operacyjnego w wysokości 80 miliardów jenów (ok. 600 milionów euro) w roku 2025.

Założenia planu Yokohama Transformation 2023

Nowe trendy a produkcja opon

 

Rynek ogumienia można obecnie podzielić na: opony konsumenckie do samochodów osobowych oraz opony do pojazdów użytkowych, przeznaczone do pojazdów ciężarowych, autobusów, maszyn rolniczych i innych pojazdów wykorzystywanych w przemyśle. Oba rynki są uważane za w przybliżeniu równe pod względem wielkości. Jednak w miarę upowszechniania się standardu CASE[1], MaaS[2] i innych podobnych trendów, liczba samochodów będących w posiadaniu użytkowników indywidualnych będzie spadać, a do przemieszczania ludzi i towarów coraz częściej służyć będą pojazdy infrastrukturalne. W rezultacie opony konsumenckie stracą na znaczeniu na rzecz opon do pojazdów użytkowych.

 

Yokohama Rubber zamierza reagować na zmiany zachodzące na rynku, stosując podejście dwutorowe. Po pierwsze, działalność w zakresie opon konsumenckich ma się koncentrować na takich inicjatywach, jak zwiększenie sprzedaży opon o wysokiej wartości dodanej. Po drugie, branża opon do pojazdów użytkowych ma poszukiwać i korzystać z nowych możliwości biznesowych wynikających ze zmian na rynku.

 

Opony konsumenckie

 

Dział opon konsumenckich Yokohamy ma dążyć do maksymalizacji wskaźnika sprzedaży najważniejszych modeli opon o wysokiej wartości dodanej, w tym flagowej marki ADVAN, marki GEOLANDAR do SUV-ów i pickupów oraz różnych opon zimowych. Inicjatywy podjęte dla osiągnięcia tego celu będą obejmowały:

 

  1. Zwiększenie udziału opon ADVAN i GEOLANDAR jako oryginalnego wyposażenia,
  2. Wzmocnienie sprzedaży na rynku wymiany opon i poszerzenie zakresu dostępnych rozmiarów,
  3. Realizację produktowych i regionalnych strategii biznesowych, które pozwolą na zwiększenie sprzedaży opon odpowiadających specyficznym trendom na poszczególnych rynkach regionalnych.

 

Dzięki tym inicjatywom Yokohama Rubber zamierza do 2023 roku zwiększyć sprzedaż marki ADVAN o 50%, sprzedaż marki GEOLANDAR o 15%, a sprzedaż opon zimowych o 20% w stosunku do poziomów z roku 2019, podnosząc tym samym łączny wskaźnik sprzedaży tych trzech podstawowych marek z obecnych 40% do 50%.

 

Opony do pojazdów użytkowych

 

Odpowiadając na dynamiczne zmiany rynkowe, jakie przyniosły standard CASE, wprowadzenie MaaS i inne nowe trendy, dział opon do pojazdów użytkowych zamierza poszukiwać nowych sposobów dostarczania wartości poprzez inicjatywy podejmowane w czterech obszarach (koszt, serwis, transformacja cyfrowa, asortyment). Pozwolić ma to również na wzmocnienie działalności w obszarze opon OHT (Off-Highway Tires) i TBR (Truck and Bus Radial Tires).

 

Koszt – aby sprostać prognozowanemu wzrostowi popytu na tańsze opony spowodowanemu zmianami na rynku, Yokohama Rubber pozycjonuje swoją fabrykę opon do samochodów osobowych w Indiach jako zakład produkujący najtańsze ogumienie w Grupie Yokohama Rubber i tworzy nowy, niskokosztowy model produkcji. Firma rozważy również wykorzystanie niskokosztowego modelu wytwarzania do zwiększenia produkcji w fabryce opon TBR w Tajlandii.

 

Serwis – w związku z przewidywanym wzrostem liczby pojazdów, których właścicielami będą przedsiębiorstwa, Yokohama Rubber zamierza sprzedawać opony w pakiecie z obsługą posprzedażną.

 

Transformacja cyfrowaYokohama Rubber zamierza przyspieszyć rozwój czujników zintegrowanych z oponami i stworzyć nowe usługi związane z rozwojem opon podłączonych do Internetu.

 

Asortyment – branża transportowa i logistyczna będzie prawdopodobnie potrzebować szerokiej gamy opon, aby sprostać różnym przebiegom i warunkom eksploatacji w miarę upowszechniania się pojazdów elektrycznych i autonomicznych. Firma zamierza wspierać tę transformację poprzez dalsze poszerzanie asortymentu opon.

 

Produkcja opon OHT (Off-Highway Tires)

 

Trwająca integracja działu opon OHT Yokohama Rubber i spółek Grupy ATG i Aichi Tire przełożyć ma się na przyspieszenie produkcji opon OHT. Obszar ten ma zostać wzmocniony przez oferowanie wielu marek ogumienia w odpowiedzi na rozwój rynku oraz reagowanie na potrzeby klientów. Firma prowadzi również intensywne inwestycje w celu zwiększenia mocy produkcyjnych, ponieważ jej celem jest osiągnięcie w 2025 roku przychodów ze sprzedaży opon OHT w wysokości 140 mld jenów, co ma stanowić równowartość 30% ówczesnego zysku całej Grupy.

 

Produkcja opon TBR (Truck and Bus Radial Tires)

 

Firma zamierza kontynuować swoje wysiłki w celu zwiększenia zdolności zakładu w Missisipi do zapewnienia stabilnych dostaw opon do pojazdów ciężarowych i autobusów w Stanach Zjednoczonych. Yokohama Rubber planuje zwiększenie mocy produkcyjnych w zakresie opon TBR, aby sprostać rosnącemu popytowi i do 2025 roku zwiększyć przychody ze sprzedaży do 100 mld jenów.

 

Segment MB (Multiple-Business)

 

Przed segmentem MB w okresie realizacji planu YX2023 stawiane jest zadanie przekształcenia portfolio produktów w taki sposób, by zapewniało ono zarówno silny potencjał wzrostu, jak i stabilne zyski. Segment ma skoncentrować swoje zasoby w dwóch najsilniejszych obszarach, jakimi są węże i sprzęgła oraz produkty dla przemysłu. Dzięki temu ma stać się on czynnikiem napędowym wzrostu i generować stabilne zyski. Jednocześnie, dział MB odpowiedzialny za markę Hamatite ma poprawić swoją strukturę biznesową poprzez ponowne skoncentrowanie się na obszarach ścisłej specjalizacji, a dział produktów dla przemysłu lotniczego ma zostać poddany restrukturyzacji, tak, by zapewnić rozwój tego obszaru działalności w sposób zgodny z aktualnymi trendami.

 

Wzmocnienie podstaw zarządzania: strategia HR i inicjatywy ESG

 

Strategia HR sformułowana w planie YX2023 przewiduje: reformę systemu zarządzania personelem w celu wzmocnienia kadr na poziomie zarządzania i administracji firmy; budowanie silniejszej organizacji, która będzie w stanie szybko reagować na zmiany w otoczeniu; wdrażanie zmian w zakresie stylu pracy, które przyniosą korzyści wszystkim pracownikom. Zgodnie z hasłem CSR firmy „Caring for the Future” („Dbając o przyszłość”), inicjatywy ESG mają nadal koncentrować się wokół dostarczania produktów przyjaznych dla środowiska, dążenia do neutralności klimatycznej oraz działań nakierowanych na wsparcie społeczności, w których znajdują się zakłady Yokohama Rubber. Zarząd ma wzmocnić również ład korporacyjny i będzie kontynuować wysiłki na rzecz stworzenia bezpiecznych, pewnych i komfortowych miejsc pracy.

 

Cele finansowe na 2023 r.:

 

  • Przychody ze sprzedaży: 700 mld jenów (ok. 5,4 mld euro)
  • Zysk operacyjny: 70 mld jenów (ok. 540 milionów euro)
  • Marża zysku operacyjnego: 10%
  • Wskaźnik długu do kapitału własnego: 0,4
  • Wskaźnik rentowności kapitału własnego: 10%
  • Stopa zwrotu z zainwestowanego kapitału: 7%
  • Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej: 250 mld jenów łącznie w ciągu 3 lat (ok. 1,9 mld euro)
  • Inwestycje kapitałowe: w ramach amortyzacji (z wyłączeniem inwestycji strategicznych)

 

[1] CASE – pierwsze litery słów: „connected” (podłączony do internetu), „autonomous” (autonomiczny), „shared” i „services” (usługi współdzielone) (czasami tylko „shared”) i „electric” (elektryczny).

[2] MaaS – Mobilność jako usługa. Oferowanie pakietów funkcji wyszukiwania, rezerwacji, płatności i innych powiązanych elementów w ramach optymalnych kombinacji usług transportu publicznego i innych usług związanych z mobilnością w celu zaspokojenia potrzeb mieszkańców i pasażerów w zakresie mobilności.

 

Źródło: Yokohama

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).