Testy są prowadzane przy użyciu czujnika opony opracowanego przez Yokohama Rubber, urządzenia pokładowego opracowanego przez Alps Alpine Co. Ltd. oraz dostawcy informacji mapowych Zenrin. Mają one potwierdzić trwałość czujników oraz zdolność nowo opracowanego systemu współpracującego z czujnikami (Tire air Pressure Remote access System = TPRS) do zdalnego monitorowania w czasie rzeczywistym ciśnienia w oponach, temperatury i lokalizacji pojazdu.
Ponadto testowane jest zastosowanie systemu dla celów personelu serwisów motoryzacyjnych, które zajmują się przeglądami pojazdów i konserwacją opon. System Yokohamy ma ułatwić efektywne zarządzanie oponami i bardziej wydajne planowanie przeglądów. Uwzględnia również korzyści dla kierowców. Wspomoże bezpieczną eksploatację pojazdów i poprawi ich wydajność paliwową dzięki zapewnieniu utrzymania odpowiedniego ciśnienia w oponach. Dane systemowe są zapisywane w chmurze w czasie rzeczywistym.
Do 2023 r. dodana zostanie kolejna funkcja – wykrywanie zużycia bieżnika. Pozwoli to na wysyłanie powiadomień do kierowców i operatorów flotowych o terminie rotacji opon lub ich wymiany. Yokohama Rubber będzie stopniowo rozbudowywać funkcje czujników, aby proponować bezpieczne trasy przejazdu, trasy z ominięciem korków, czy informować o konieczności założenia łańcuchów.
Nowy system Yokohama Rubber odpowiada na zmiany w przemyśle motoryzacyjnym i zapotrzebowanie na ogumienie dostosowane do standardów CASE i MaaS oraz stanowiące część Internetu rzeczy. Jest częścią technologii opon inteligentnych – SensorTire Technology, której celem jest zapewnienie stałego wsparcia dla bezpiecznego i zdrowego przemieszczania się ludzi, a także reagowanie na zmiany w zapotrzebowaniu na mobilność poprzez dostarczanie danych uzyskanych z opon IoT kierowcom i operatorom różnorodnych usług związanych z samochodami. Aby osiągnąć te cele Yokohama Rubber prowadzi prace badawczo-rozwojowe oraz praktyczne testy z partnerami z różnych branż.
Źródło: Yokohama