Yokohama Rubber zmniejsza wagę węża do klimatyzacji | MOTOFAKTOR

Yokohama Rubber zmniejsza wagę węża do klimatyzacji

Yokohama Rubber stworzyła materiał, który zmniejszający wagę węży do układów klimatyzacji samochodowej poprzez użycie polimerowego stopu gumy i żywicy.

Nowy, ultralekki wąż jest wykonany z polimerowego stopu gumy i żywicy opracowanego z wykorzystaniem zastrzeżonych technologii firmy Yokohama Rubber. Posiada on strukturę „morsko-wyspową”, w której faza „morska” składa się z żywicy, a faza „wyspowa” z gumy. Nowy stop cechuje zarówno elastyczność i odporność na ciepło, czyli właściwości charakterystyczne dla gumy, jak i możliwość tworzenia wysokiej bariery gazowej, charakterystyczna dla żywicy.

 

Dzięki zastosowaniu takiego rozwiązania koncern Yokohama Rubber zmniejszył ciężar węży o 50%. Ponadto przewody wykonane z opracowanego w ten sposób materiału nie muszą być poddawane procesowi wulkanizacji z użyciem dużej ilości ciepła. Nowe węże przyczynią się zatem do osiągnięcia zakładanego przez firmę celu, jakim jest neutralność węglowa.

 

Jedną z mocnych stron Yokohama Rubber są jej możliwości projektowania i oceny, które pozwalają na prowadzenie węży i rur w sposób odpowiadający różnym wymaganiom klienta i zgodny z różnymi sposobami układania przewodów rurowych. Firma planuje rozwój i promowanie stosowania przewodów rurowych wykonanych w całości z żywicy, aby osiągnąć znaczne zmniejszenie ich ciężaru. Kontynuując prace nad komercyjną wersją tego nowego lekkiego węża, Yokohama Rubber zamierza również wejść na rynek innych typów rur i przewodów samochodowych.

Środowisko, w którym funkcjonuje przemysł motoryzacyjny, wkracza w okres istotnych, dynamicznych zmian, napędzanych przez trendy zmierzające w kierunku standardu CASE[1], MaaS[2] i transformacji cyfrowej (DX). Ponadto, kraje na całym świecie przyspieszają działania na rzecz dekarbonizacji, aby do 2050 r. osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla, dzięki czemu pojazdy nowej generacji przyjazne dla środowiska nieustannie zyskują na popularności. Zmniejszenie masy pojazdu stało się zatem kluczowym wymogiem, gdyż przekłada się to na zwiększenie jego zasięgu i poprawę wydajności paliwowej. W związku z tym, zapotrzebowanie na lżejsze części samochodowe staje się jeszcze większe niż dotychczas.

 

Dział Hose & Couplings Yokohama Rubber zajmujący się opracowywaniem węży i złączy produkuje i sprzedaje produkty wykorzystywane w wielu gałęziach przemysłu, takie jak węże wysokociśnieniowe wytwarzane z gumy i żywicy. Koncern jest dostawcą węży do klimatyzacji samochodowej i zaopatruje w nie producentów samochodów. Zgodnie z nowym, średnioterminowym planem zarządzania pod nazwą Yokohama Transformation 2023(YX2023), wprowadzonym w lutym bieżącego roku, działalność związana z produkcją węży i złącz Hose & Couplings traktowana jest jako jeden z najistotniejszych czynników wzrostu Działu MB (Multiple Business). Dlatego Yokohama Rubber będzie nadal promować rozwój oryginalnych przewodów giętkich, które odpowiadają na potrzeby środowiskowe następnej generacji.

 

[1]CASE: „connected” (podłączony do internetu), „autonomous” (autonomiczny), „shared” i „services” (usługi współdzielone) (czasami tylko „shared”) i „electric” (elektryczny).

[2] MaaS: akronim pochodzący od pierwszych liter słów „Mobility as a Service” (mobilność jako usługa) – oferowanie pakietów funkcji wyszukiwania, rezerwacji, płatności i innych powiązanych elementów w ramach optymalnych kombinacji usług transportu publicznego i innych usług związanych z mobilnością w celu zaspokojenia potrzeb mieszkańców i pasażerów w zakresie mobilności

 

Źródło: Yokohama

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).