Dostawa opon wyścigowych wykonanych z ekologicznych materiałów będzie realizowana w ramach wsparcia projektu Super Formula Next50 (SF NEXT50), który zakłada stworzenie zrównoważonego środowiskowa przemysłu sportów motorowych. Do produkcji ekologicznych opon Yokohama planuje wykorzystać gumę pochodzącą z recyklingu opon zużytych oraz składniki pochodzenia naturalnego, takie jak krzemionka wytwarzana z łusek ryżu, olej z orzechów owoców palmy olejowej, czy skórki pomarańczy. Używane materiały mają nie wpływać negatywnie na osiągi samochodów wyścigowych.
Ekologiczne opony będą testowane podczas przejazdów próbnych prowadzonych przed i po każdym wyścigu Super Formula w tym roku. Opracowanie opony kontrolnej na 2023 r. ma zostać ukończone do końca sezonu 2022. W 2025 r. Yokohama planuje dostarczać opony wyścigowe, w których wskaźnik zawartości materiałów pochodzących ze źródeł nienaruszających równowagi ekologicznej wyniesie 35% lub więcej, bez uszczerbku dla osiągów sportowych.
Japoński producent opon od kilku lat pracuje nad rozwojem ekologicznych materiałów do produkcji opon. Firma zaprezentowała już swoje technologie produkcji kauczuku syntetycznego z biomasy oraz nadającego się do recyklingu kauczuku termoodwracalnego. Teraz Yokohama planuje zwiększyć udziału materiałów odnawialnych i nadających się do recyklingu we wszystkich materiałach wykorzystywanych przez spółkę do ponad 30% do 2030 roku. Cel ten wpisuje się w prowadzone przez firmę działa ESG obejmujące obszary związane z ochroną środowiska naturalnego, odpowiedzialnością społeczną i ładem korporacyjnym.
Super Formula Next50 to projekt ogłoszony w październiku 2021 roku przez Japan Race Promotion, firmę prowadzącą serię Super Formula. Jego celem jest stworzenie zrównoważonego środowiskowo przemysłu sportów motorowych. Chodzi o wdrożenie takich zmian w przemyśle motoryzacyjnym i sportach motorowych, które będę zgodne z celami zrównoważonego rozwoju i zapewnią m.in. neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla.
Źródło: Yokohama