Za pół roku pierwszy wyścig Extreme E | MOTOFAKTOR

Za pół roku pierwszy wyścig Extreme E

We wtorek odbyła się wirtualna inauguracja serii wyścigowej Extreme E i zapowiedź jej pierwszego sezonu, który rozpocznie się w marcu w Arabii Saudyjskiej.

Założyciel i dyrektor generalny Extreme E, Alejandro Agag, był gospodarzem wydarzenia wraz z prezenterką Nicki Shields i przedstawił przegląd serii, w tym poprawiony kalendarz sezonu 1, który obejmuje teraz finał sezonu w argentyńskiej Patagonii.

Nasza wirtualna premiera była niesamowitym formatem do ujawnienia naszego kalendarza na sezon 1 i barw samochodów zespołowych, jednocześnie udoskonalając nasze możliwości wirtualnego doświadczenia - kluczowy temat Extreme E - szczególnie podczas czas COVID-19. Nasz zespół bardzo ciężko pracował za kulisami i pomimo pandemii i wyzwań, jakie ona stwarza, jesteśmy na dobrej drodze do naszego pierwszego wyścigu w marcu 2021 r. Seria nabrała ogromnego tempa dzięki co najmniej dwóm Mistrzom Świata Formuły 1, którzy zarejestrowali się z własnymi zespołami wraz z innymi potęgami w świecie sportów motorowych, a przed nami o wiele więcej, ponieważ ogłosimy kierowców w nadchodzących miesiącach.

założyciel i dyrektor generalny Extreme E - Alejandro Agag

 

O nowym miejscu wyścigu Agag mówi:

Z radością potwierdzamy, że Patagonia w Argentynie pojawi się w naszym kalendarzu sezonu 1 i z pewnością zapewni niesamowite przeżycia z wyścigu zarówno dla zespołów, jak i dla widzów. Jednak oczywiście istnieje znacznie poważniejszy powód, dla którego Extreme E zdecydował się odwiedzić Ziemię Ognistą. Rozpad lodowca jest jednym z niszczycielskich skutków globalnego kryzysu klimatycznego i jeśli nie podejmiemy działań teraz, te niesamowite miejsca przestaną istnieć.

- Alejandro Agag

Kalendarz sezonu 1:

Dołączając do Grenlandii, Senegalu, Arabii Saudyjskiej i brazylijskiej Amazonii, Extreme E będzie ścigać się w Patagonii, oficjalnie zastępując Nepal w kalendarzu sezonu 1. Decyzja o zmianie lokalizacji i opóźnieniu rozpoczęcia sezonu 1 o sześć tygodni została podjęta ze względu na połączenie pandemii COVID-19 wpływającej na przygotowania serii, w połączeniu z dodatkową złożonością dotarcia do proponowanego regionu wyścigu w Nepalu, choć organizatorzy serii nie rezygnują z wizyty w przyszłych sezonach Extreme E.

 

Kalendarz sezonu 2021:

Nowy finał sezonu 1 odbędzie się na Ziemi Ognistej w Patagonii, która będzie gospodarzem mistrzostw na lodowcu w grudniu 2021 roku.

 

Ziemia Ognista znajduje się w najbardziej wysuniętej na południe części Patagonii, która jest znana na całym świecie z dramatycznych lodowców i ośnieżonych górskich krajobrazów, ale obszary te przechodzą szybką recesję lodowcową, a także cierpią z powodu przerzedzania lodu i redukcji wiecznej zmarzliny. Obszar ten jest znany jako jedna z ostatnich granic świata, a to zapierające dech w piersiach miejsce w Patagonii jest domem dla miasta Ushuaia, często nazywanego „końcem świata” ze względu na jego położenie na samym krańcu Ameryki Południowej, z Antarktydą na południe.

Obecność Extreme E na Ziemi Ognistej będzie historycznym kamieniem milowym dla naszej prowincji, ze względu na wysoki poziom międzynarodowych nazwisk sportów motorowych zaangażowanych w tę serię, takich jak Lewis Hamilton i Nico Rosberg, będących właścicielami dwóch drużyn w serii. To także niepowtarzalna okazja dla tysięcy ludzi do poznania piękna przyrody, które nas otacza na "Fin del Mundo" (Końcu Świata). Oczywiście jedną z najważniejszych dla nas rzeczy jest przyłączenie się do przesłania i działań na rzecz świadomości o zmianach klimatu i ochrony środowiska, które Extreme E realizuje poprzez technologię pojazdów elektrycznych i praktyki sportowe.

sekretarz sportu Ziemi Ognistej - Carlos Turdó

To dla nas wielki zaszczyt, że Extreme E wybrało argentyńską Patagonię na gospodarza jednego ze swoich zawodów w swojej międzynarodowej serii. Dzielimy się jego ważnym przesłaniem dla ludzkości, jak rozpowszechniać i zwiększać świadomość poprzez sporty motorowe. Dlatego z Automovil Club Argentino będziemy razem z Extreme E, wspierać te zawody, ponieważ reprezentują pionierów technologii jutra.

prezes CDA Automovil Club Argentino - Carlos Garcia Remohi

Malowania zespołów ujawnione

Do inauguracji serii dołączyli: Lewis Hamilton i Marc Hynes (X44), Mattias Ekström i Thomas Biermaier (ABT), Rupert Svendsen-Cook i Jack Clarke (Veloce Racing), Zak Brown i Catie Munnings (Andretti United), Chip Ganassi i Mike Hull (Chip Ganassi Racing), Adi Surjanto (Team TECHEETAH), Miguel Valdecabres i Joan Orus (QEV), Ulrich Fritz (HWA) oraz Nico Rosberg i Kimmo Liimatainen (Rosberg Xtreme Racing).

 

Każdy zespół zaprezentował swoje elektryczne SUV-y ODYSSEY 21 w swoich barwach, a przedstawiciele każdego zespołu byli pod ręką, aby omówić powody, dla których zaangażowali się w Extreme E, oraz ich oczekiwania na pierwszy sezon wyścigów.

 

ODYSSEY 21 to elektryczny SUV, który rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy przy nachyleniach do 130%. Jest produkowany przez Spark Racing Technology, z akumulatorem wyprodukowanym przez Williams Advanced Engineering, wzmocnioną niobem stalową ramą rurową z CBMM i specjalnie skonstruowanymi oponami zaprojektowanymi przez Continental Tyres, które są najbardziej ekstremalnymi, jakie firma kiedykolwiek wyprodukowała.

 

Gość specjalny Michèle Mouton, przewodnicząca komisji FIA Women in Motorsport, mówiła o swoich ambicjach, aby wyścigi samochodowe były równe dla mężczyzn i kobiet, mówiąc:

Od 10 lat dążymy do równości płci i równych szans w sporcie. Extreme E wspiera teraz tę filozofię i podejmuje konkretne działania, które podkreślają kompetencje kobiet kierowców wyścigowych. Dla mnie to bardzo ważny element. Naprawdę wspieramy widzenie większej liczby kobiet rywalizujących w mieszanym środowisku i jesteśmy niezwykle zadowoleni z tej wspaniałej możliwości dla nich. Oczywiście sam format sportowy jest rewolucyjny, ponieważ mężczyźni i kobiety rywalizują razem i przeciwko sobie. To bardzo ważne, aby kobiety miały ten sam materiał, aby konkurować na tym samym poziomie. To była szansa, którą miałam w swoim czasie i pomogła mi dotrzeć na szczyt, ponieważ nie miałam wymówki, po prostu musiałam się wykazać. Seria przyciągnęła więc wiele znanych kierowców płci żeńskiej, ponieważ jest to dla nich kolejna platforma do zaprezentowania swojego talentu.

przewodnicząca komisji FIA Women in Motorsport - Michèle Mouton

 

Retransmisję z wirtualnej inauguracji serii można obejrzeć poniżej:

Źródło: Extreme E 

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).