Zawieszenie CVSA2/Kinetic firmy Tenneco | MOTOFAKTOR

Zawieszenie CVSA2/Kinetic firmy Tenneco

Tenneco opracowało technologię zawieszenia CVSA2/Kinetic do lekkich ciężarówek i SUV-ów, które zyskują na popularności.

Według Specialty Equipment Market Association (SEMA) coraz więcej klientów kupuje samochody, które umożliwiają połączenie codziennego wykorzystania, użyteczności i przygody, na którą składa się jazda terenowa i „overlanding”, czyli podróże będące celem samym w sobie. Zarówno w odniesieniu do samochodów nowych, jak i używanych sprzedawcy wyposażenia do jazdy terenowej odnotowali znaczny wzrost popytu w okresie pandemii.

 

Producenci pojazdów i dostawcy zawieszeń, m.in. Tenneco, odpowiedzieli bogatą nową ofertą modeli samochodów z silnikiem spalinowym i z napędem akumulatorowym wyposażonych do jazdy terenowej. Jedna z nowych firm na rynku pojazdów elektrycznych wyprodukowała ostatnio elektryczną furgonetkę o zasięgu 300 mil (ok. 483 km), ze zdolnością holowania 11 000 funtów (ok. 5 ton), wyposażoną w technologię zawieszenia Monroe Intelligent Suspension (MIS) CVSA2/Kinetic firmy Tenneco.

 

Technologia CVSA2/Kinetic ma zapewniać wyjątkowy komfort na drodze i w terenie, ułatwiać prowadzenie/kontrolę podczas dynamicznej jazdy terenowej oraz gwarantować doskonałą stabilność i trakcję przy przewożeniu ciężkich ładunków lub ciągnięciu przyczepy, umożliwiając przejazd nawet w najtrudniejszym terenie. W przeciwieństwie do wielu innych aktywnych systemów zawieszenia CVSA2/Kinetic pozwala przedsiębiorstwom OEM zmniejszyć masę pojazdu i wymagania mocy dla systemu, co sprawia, że jest to idealne rozwiązanie dla nowej generacji samochodów o napędzie akumulatorowym.

 

Zawieszenie CVSA2/Kinetic ma zapewniać stałą kontrolowaną amortyzację z wysoką siłę kontroli przechyłu bez potrzeby używania konwencjonalnych stabilizatorów poprzecznych. Technologia ta umożliwiać ma tym samym znacznie łatwiejsze prowadzenie pojazdów cięższych i wyższych, w tym między innymi elektrycznych SUV-ów i furgonetek zasilanych z akumulatora. Technologia CVSA2 składa się z lekkich półaktywnych amortyzatorów wyposażonych w dwa zamontowane na zewnątrz zawory elektrohydrauliczne, które niezależnie kontrolują dobicie i odbicie.

 

Zawieszenie można przystosować do preferencji kierowcy, np. zapewniając większy komfort podczas dłuższych podróży lub ściślejszą kontrolę w warunkach dynamicznej jazdy. System kontroli przechyłu Kinetic gwarantować ma doskonałą sprawność i komfort prowadzenia oraz wyjątkowe osiągi podczas jazdy w terenie. Oprócz zmniejszenia masy pojazdu przez wyeliminowanie tradycyjnych stabilizatorów poprzecznych technologia ta rozłącza zakłócenia jednego koła, zapewniając większy komfort i lepszy kontakt z podłożem. System Kinetic był używany podczas rajdowych mistrzostw świata (WRC) i rajdów Dakar.

CVSA2/Kinetic jest doskonałą odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na furgonetki, SUV-y i inne auta, które będą niezawodne w niemal wszystkich warunkach jazdy – powiedział Henrik Johansson, wiceprezes i dyrektor naczelny AST – Samochody wyposażone w CVSA2/Kinetic zyskują popularność na całym świecie, co pomoże nam zmienić przekonania konsumentów na temat tego, czego mogą dokonać i co mogą zyskać podczas swoich podróżniczych przygód.

Źródło: Monroe

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).