Olej napędowy wymagany do pracy silnika jest przechowywany w zbiorniku paliwa. Aby zaoszczędzić na wadze, zbiornik jest wykonany z aluminium, a w przypadku 4.68877 ma objętość 400 litrów. Jest tankowany przez szyjkę wlewu oraz posiada zawór odpowietrzający, przez który może wydostawać się uwięzione i nadmiarowe powietrze.
Podczas pracy należy również pozwolić, aby powietrze wydostało się ze zbiornika paliwa. Odbywa się to za pośrednictwem odpowietrznika roboczego, który znajduje się w najwyższym punkcie zbiornika i musi być zawsze zamknięty podczas tankowania.
Przed wymianą zbiornika paliwa należy upewnić się, że wszystkie stare materiały eksploatacyjne zostały usunięte ze starego zbiornika paliwa, aby można go było odpowiednio zutylizować, a materiały operacyjne nie dostały się do środowiska.
Należy przestrzegać ogólnych przepisów bezpieczeństwa – takich jak zagrożenie pożarowe i środki ochrony indywidualnej (okulary ochronne, rękawice).
Ponadto powierzchnie, na których są umieszczone linie, muszą zostać oczyszczone przed poluzowaniem, aby zapobiec przedostaniu się ciał obcych do linii.
Podczas instalowania nowego zbiornika należy upewnić się, że w zbiorniku paliwa nie ma ciał obcych, że wszystkie śruby blokujące są włożone i mocno osadzone, że zabezpieczenie transportowe zostało usunięte, a zbiornik paliwa jest zainstalowany we właściwej pozycji i wolny od naprężenia mechanicznego. Linie i śruby należy dokręcić zgodnie z instrukcjami producenta.
Po zakończeniu instalacji należy przeprowadzić test szczelności.
Źródło: DT Spare Parts