Zbiornik powietrza DT Spare Parts 5.70075 ma kompleksową powłokę zewnętrzną dla optymalnej ochrony przed korozją i wpływami środowiska. Aby nałożyć wierzchnią powłokę, zewnętrzna strona zbiornika jest najpierw przygotowywana przez odtłuszczanie lub śrutowanie.
Następnie następuje obróbka fosforanem cynku, po czym jako podkład nakłada się powłokę proszkową, którą można pomalować. Ta warstwa ma grubość co najmniej 60 μ. Aby zapewnić pierścieniom gwintowanym najlepszą możliwą ochronę przed korozją, powierzchnia styku jest malowana.
Przeprowadzane są szeroko zakrojone testy, aby zapewnić, że zbiorniki powietrza DT Spare Parts będą miały niezmiennie wysoką jakość, w tym testy ciśnienia, próby korozji i testy grubości warstwy. Przeprowadzane są również testy w komorze solnej, aby zapewnić odporność na korozję. Powłoka wewnętrzna jest testowana przez co najmniej 400 godzin, a powłoka zewnętrzna przez co najmniej 1 000 godzin.
Oprócz zbiorników powietrza, DT Spare Parts oferuje również wszystkie akcesoria potrzebne do wymiany części, takie jak węże, zawory spustowe i paski napinające.
Upewnij się, że pneumatyczny układ hamulcowy jest pozbawiony ciśnienia przed wymianą zbiornika powietrza.
Aby mieć pewność, że do przewodów nie dostaną się żadne obce przedmioty, należy uważnie wyczyścić te obszary przed odłączeniem przewodów.
Ponadto należy przestrzegać ogólnych instrukcji bezpieczeństwa dotyczących pneumatycznego układu hamulcowego i nosić sprzęt ochronny.
Przed zainstalowaniem zbiornika należy upewnić się, że nie ma w nim ciał obcych, że wszystkie połączenia lub zawory spustowe są zamontowane i zabezpieczone oraz że zabezpieczenie transportowe jest usunięte.
Zalecana jest wymiana wsporników, pasków i nakrętek używanych do mocowania. Zbiornik powietrza musi być zainstalowany we właściwej pozycji i bez obciążania go, a do połączeń należy użyć pierścieni uszczelniających lub taśmy uszczelniającej. Śruby, połączenia i węże należy dokręcić zgodnie z instrukcjami producenta pojazdu.
Przed rozpoczęciem jazdy sprawdź, czy układ hamulcowy jest szczelny i czy nie wydostaje się powietrze (przewody, połączenia śrubowe).
Źródło: Diesel Technic