Często jednak zapominamy o precyzyjnym doborze lub kierujemy się innymi czynnikami np. ceną, co niestety może mieć przykre konsekwencje.
INA jako jedyna marka posiada wszystkie 4 napinacze do silników diesla grupy PSA o pojemościach 1,4 i 1,6 HDi. Bardzo istotne jest, aby ich nie pomylić. Ich pozycja montażowa oraz wygląd są niemal identyczne. Różnice wskazuje Service Info INA nr 0161. Podstawową różnicą jest grubość sprężyny. A dobór zależy głównie od silnika i kształtu koła wału korbowego.
Ustalając zestaw rozrządu do Citroena Berlingo B9 1,6 HDI 92 KM przy użyciu katalogu online zauważymy, że bez pomiaru koła wału korbowego dobór jest niemożliwy.
Koło to może mieć owalny lub okrągły kształt, przy czym owal jest niewielki i praktycznie niezauważalny. Różnica średnic wynosi jednie 2 mm, dodatkowo koło zasłonięte jest przez pierścienie z obu stron, co może powodować dodatkowe trudności w określeniu który zestaw jest właściwy. W przypadku wspominanego Citroena wymiary to 64×66 mm.
Kolejnym sposobem jest sczytanie numerów fabrycznych z napinacza i porównanie ich z tabelką z Service Info INA 0161:
Pomyłka może doprowadzić do utraty napięcia paska i w konsekwencji awarii silnika.
Wszystkie Service Info oraz więcej praktycznych informacji dostępnych jest na portalu dla mechaników: www.repxpert.pl oraz na stronie www.schaeffler.pl.
Artykuł sponsorowany przez firmę Schaeffler