Zdalne zgłaszanie szkód z aplikacją Arval | MOTOFAKTOR

Zdalne zgłaszanie szkód z aplikacją Arval

Kierowcy flotowi korzystający z samochodów dostarczonych przez Arval mogą już zgłaszać szkody przez aplikację mobilną.

Według zapewnień, dzięki aplikacji My Arval Mobile można szybciej i prościej załatwić formalności, które wcześniej wymagały wypełniania dokumentów. Zdjęcia uszkodzeń także przesyłane są zdalnie, przez co części niezbędne do naprawy serwis zamówi z wyprzedzeniem, bez konieczności wizyty w warsztacie.

Kierowca po kolizji może być zdenerwowany lub rozkojarzony – to moment, w którym chcemy zapewnić mu pełne wsparcie. Moduł zgłaszania szkód został zaprojektowany w taki sposób, by krok po kroku przeprowadzić go nie tylko przez proces zgłoszenia szkody, ale też pomóc mu zabezpieczyć miejsce wypadku. Postawiliśmy na krótkie, jasne komunikaty, proste pytania i bardzo intuicyjny wygląd aplikacji. Cały proces zgłoszenia szkody zajmuje najwyżej kilka minut.

Driver Desk Manager w Arval - Anna Karnicka

 

Do zgłoszenia szkody, kierowca potrzebuje jedynie smartfona z zainstalowaną aplikacją My Arval Mobile i dostępem do internetu. Miejsce kolizji i rodzaj zdarzenia nie mają znaczenia. Nowa funkcjonalność w pierwszej kolejności dostępna jest dla klientów Arval, którzy użytkują pojazdy ubezpieczone przez niego. Planowane jest stopniowe obejmowanie usługą na pozostałych pojazdów we flocie.

Kilka kroków w aplikacji

Po otwarciu zakładki w My Arval Mobile, kierowca najpierw otrzyma wskazówki, jak postępować tuż po kolizji. To krótka i prosta instrukcja, która pomoże zachować bezpieczeństwo, pozostawić auto w odpowiednim miejscu oraz właściwie oznaczyć miejsce zdarzenia.

 

Jedno kliknięcie wystarczy by połączyć się z odpowiednim numerem alarmowym lub serwisem Arval Assistance. Jeśli kierowca czuje się dobrze i jest bezpieczny, może wykonać dalsze kroki by zgłosić szkodę zdalnie.

 

By przejść do modułu rejestracji szkód należy wybrać ikonę zgłoszenia szkody. Następnie udzielić odpowiedzi na pytania o miejsce wypadku lub stłuczki i uzupełnić dane osoby kierującej autem. Później – jednym kliknięciem – wybierać rodzaj kolizji, np. uszkodzenie szyby, wypadek z udziałem innego auta czy zderzenie z drzewem. Kolejny krok to oznaczenie na prostym schemacie uszkodzeń samochodu i wykonanie zdjęć.

Dobre zdjęcia to szansa na zaoszczędzenie czasu. Dzięki nim możemy, analizując zakres uszkodzeń, wskazać odpowiedni serwis i zamówić właściwe części z wyprzedzeniem. Dla kierowcy oznacza to o jedną wizytę w warsztacie mniej i krótszy czas oczekiwania na powrót naprawionego pojazdu.

Head of Technical Department w Arval - Przemysław Gazda

 

Po dokonaniu tych formalności, które nie powinny zająć więcej niż 2-3 minuty, kierowca może wybrać preferowane miejsce i datę oględzin auta w serwisie i finalnie utworzyć zgłoszenie. Formalnie nie różni się ono niczym od tradycyjnie wypełnionego, papierowego dokumentu.

 

Zgłaszanie szkód to kolejna opcja dodana do aplikacji My Arval Mobile, która ułatwia zdalne załatwianie spraw związanych z użytkowanym samochodem. Dotychczas za pomocą smartfona możliwy był m.in. wybór zakładu wymiany opon i umówienie wizyty z odpowiednim wyprzedzeniem.

 

Aplikacja gromadzi także najważniejsze informacje o aucie, zapewnia bezpośredni dostęp do podstawowych dokumentów pojazdu i umożliwia przechowywania kopii ważnych dokumentów kierowców.

 

Źródło: Arval

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).