Zespół serwisowy Škoda na Tour de France - kulisy | MOTOFAKTOR

Zespół serwisowy Škoda na Tour de France - kulisy

Škoda pokazuje jak od kuchni działa jej zespół serwisowy podczas słynnego wyścigu kolarskiego Tour de France.

Zespół serwisowy Škody odpowiada za flotę pojazdów wykorzystywanych przez kierownictwo oraz organizatorów Tour de France. Najważniejszy z nich to ŠKODA ENYAQ iV, która w tym roku pełni rolę mobilnego centrum dowodzenia dyrektora wyścigu, Christiana Prudhomme’a. Mechanicy od rana pracują na pełnych obrotach. Rozbijają obóz na wyznaczonej przez organizatorów wyścigu stacji benzynowej i serwisują pojazdy aż do późnych godzin wieczornych.

18 lat z Tour de France

Zespół składa się z pięciu mechaników, dwóch blacharzy i jednego malarza oraz dwóch kierowców, którzy przewożą części zamienne. W skład grupy wchodzi także tłumacz, który pomaga serwisantom w kontakcie z francuskimi organizatorami Tour de France. Zgrany zespół współpracuje od kilku lat. Niektórzy mechanicy są zaangażowani w wyścig już osiemnasty raz z rzędu.

To zajęcie, w które trzeba włożyć serce. Jestem usatysfakcjonowany, gdy widzę, że wszystko idzie dobrze, że moja drużyna czerpie radość ze swojej pracy i nie chce desperacko wrócić do hotelu. Osobiście wykonuję to zadanie od osiemnastu lat i zobaczycie mnie tu ponownie w przyszłym roku.

szef zespołu serwisowego Škody - Radovan Beran

Specjalistyczne usługi

Zespół serwisowy z reguły wykonuje te same usługi, które oferuje serwis samochodowy, jak np. naprawę uszkodzeń powypadkowych, wymianę szyb, kół itp. W przeciwieństwie do standardowego serwisu działa jednak pod dużą presją czasu i w niełatwych warunkach. Inaczej wygląda jednakże naprawa karoserii, która wykonywana jest w taki sposób, aby w jak najmniejszym stopniu naruszyć lakier pojazdu.

Staramy się wykonywać jak najmniej prac lakierniczych, ponieważ jest to praca, na którą potrzeba dużej przestrzeni, zabiera ona dużo czasu i wymaga użycia specjalistycznego sprzętu.

- Radovan Beran

Idealnie utrzymane pojazdy

Serwisanci dzielą samochody na kilka kategorii. Priorytetowo zajmują się modelem ENYAQ iV, służącym dyrektorowi Tour de France za mobilne centrum dowodzenia oraz modele SUPERB iV używane przez komisarzy wyścigu. To pojazdy, których nie da się zastąpić. Są potrzebne w wyścigu i muszą być w idealnym stanie.

Kiedyś kierowcy samochodów komisarzy wyścigu zaparkowali wieczorem na ulicy przed hotelem i ktoś rzucił w nie doniczkami. Spędziliśmy całą noc naprawiając pojazdy, aby rano były w idealnym stanie i mogły posłużyć przy kolejnym etapie Tour de France.

- Radovan Beran

Źródło: Škoda

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).