Nowy produkt jest w pełni przeznaczony do samochodów elektrycznych i w ubiegłym tygodniu został po raz pierwszy pokazany na targach. Zestaw Brembo Beyond EV Kit poszerza ofertę części zamiennych do samochodów elektrycznych i składa się ze specjalnie powlekanych tarcz oraz innowacyjnych klocków hamulcowych. Rozwiązania Brembo,, zostały zaprojektowane w celu zapewnienia jak najlepszych osiągów i najwyższego poziomu bezpieczeństwa poprzez zastosowanie innowacyjnych materiałów i technologii produkcji.
Zestaw Brembo Beyond EV Kit obejmuje tarcze EV i klocki hamulcowe EV, stworzone do najpopularniejszych modeli samochodów elektrycznych. Produkty te działają ciszej i są bardziej odporne na utlenianie, co ma przyczyniać się do ich dłuższej żywotności i większej trwałości. Podwójna warstwa ochronna tarcz zapobiega korozji, nadając im połysk i estetyczny wygląd. Materiał cierny klocka niezawierający miedzi i galwanizowana płytka nośna zmniejszają powstawanie pyłu i hałasu podczas hamowania.
Kluczowe znaczenie podczas procesu projektowania miały trwałość i bezpieczeństwo. Hamowanie rekuperacyjne w samochodach elektrycznych pozwala zmniejszyć wykorzystanie klocków i tarcz. Jednak z upływem czasu może to prowadzić do większego gromadzenia się na nich rdzy, co wpływa na skuteczność układu i koszty serwisu. Celem Brembo było stworzenie zestawu hamulcowego, który generuje mniejszy hałas i jest odporny na korozję, a także minimalizuje opór resztkowy. Najnowsza oferta klocków i tarcz Brembo EV spełnia te warunki, dzięki innowacyjnym materiałom, najnowszej technologii i procesom stosowanym przy produkcji części na pierwszy montaż.
Układy hamulcowe odgrywają ważną rolę w kształtowaniu mobilności przyszłości, a firma Brembo, jako dostawca najlepszych rozwiązań, opracowuje nowoczesne i wysoko zaawansowane produkty, które poprawią dynamikę jazdy samochodów nowej generacji.
Zestaw Brembo Beyond EV Kit będzie dostępny od maja 2022 roku w regionie EMEA i APAC, a potem również na innych rynkach. W jego skład wejdą powlekane tarcze oraz klocki z materiałem ciernym niezawierającym miedzi i z galwanizowaną płytką nośną.
Źródło: Brembo