Łożyska kół zabezpieczają półoś w piaście koła. Przejmują siły promieniowe i osiowe, jednocześnie umożliwiając obrót półosi i piasty koła.
Łożyska kół składają się z pierścienia wewnętrznego i zewnętrznego, a także elementów tocznych pomiędzy nimi. Zasadniczo między tymi elementami występuje tarcie toczne, które ogranicza zużycie do minimum.
Wcześniejsze konwencjonalne łożyska stożkowe są obecnie zastępowane kompletnymi zespołami łożysk walcowych. Zespoły łożyskowe kół mają tę zaletę, że można je łatwiej montować.
Łożyska kół DT Spare Parts charakteryzują się zoptymalizowaną geometrią wewnętrzną i wydajnym systemem uszczelniającym, który ma chronić łożyska przed zabrudzeniem.
Bezobsługowość osiągnięto dzięki stałemu smarowaniu i zastosowaniu trwałego smaru. Zmniejszenie długości osi zapewnia ochronę przed przemieszczeniem osiowym i nieprawidłowym ustawieniem kół.
W zespołach łożyskowych zastosowano specjalną stal. Jest ona poddawana specjalnemu hartowaniu i odpuszczaniu, aby zapewnić długą funkcjonalność łożysk.
Źródło: DT Spare Parts