Zestawy montażowe BILSTEIN B1 do kompleksowej wymiany amortyzatorów | MOTOFAKTOR

Zestawy montażowe BILSTEIN B1 do kompleksowej wymiany amortyzatorów

BILSTEIN oprócz wielu konstrukcji amortyzatorów i sprężyn dostarcza na aftermarket zestawy montażowe. Eksperci zalecają ich zamówienie i wymianę przy tej samej usłudze w warsztacie.

 

Przyczyn i objawów zużycia amortyzatorów jest wiele. Kwalifikując je do wymiany należy pamiętać o przeprowadzeniu tej czynności parami. BILSTEIN dostarcza je na aftermarket w tej samej specyfikacji i jakości co na pierwszy montaż, jednak zawartość opakowania nie zawiera wszystkich elementów. Nie zawsze bowiem do wymiany kwalifikują się górne mocowania, odboje czy osłony. Niemniej nie należy zapominać o sprawdzeniu ich stanu technicznego.

 

Decyzja mechanika o wymianie amortyzatorów nie powinna opierać się na powierzchownej ocenie. Równie ważne są elementy montażowe. Być może i one uległy degradacji i trzeba będzie założyć nowe. Przeoczenie tego na etapie zamawiania referencji u dostawcy wydłuży realizację zlecenia. Natomiast założenie zużytej części – na przykład osłony – będzie mijało się z celem, a woda, błoto pośniegowe czy zabrudzenia drogowe będą stanowić zagrożenie dla założonych dopiero co amortyzatorów – mówi Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w IHR Warszawa, oficjalnego dystrybutora marki BILSTEIN w Polsce.

 

Z kolei w przypadku uszkodzonego górnego mocowania może nastąpić nie tylko zwłoka w wykonaniem usługi, ale też blokada stanowiska w warsztacie. Do czasu dostarczenia nowej części nie będzie można nawet tymczasowo zmontować naprawianej osi pojazdu. Założenie wyeksploatowanego odboju nie tylko pogorszy komfort jazdy i przyspieszy zużycie amortyzatora, ale też wpłynie na trakcję pojazdu.

 

Nie warto przy tym ryzykować szukania potrzebnego elementu w zasobach warsztatu. Nie zawsze będzie on spełniał te same parametry co oryginalna część dostarczana przez BILSTEIN. W tym przypadku, podobnie jak ze sprężynami, zawsze jest gwarancja idealnego dopasowania.

 

Oprócz straty czasu mamy też czynnik finansowy. Nawet jeśli ponownie wykorzystane elementy wytrzymają jeszcze nawet kilka tysięcy kilometrów, to i tak przy znacznie dłuższej żywotności nowych amortyzatorów, będą wymagały dodatkowej wymiany. To sprowadzi się nie tylko do ponownej wizyty w warsztacie, ale też może podważyć zaufanie do profesjonalizmu warsztatu. Cena zestawu montażowego BILSTEIN B1 nieznacznie podwyższa kwotę do zapłaty, a nakład pracy mechanika taki sam – dodaje Andrzej Wojciech Buczek z IHR Warszawa.

 

Źródło: BILSTEIN

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).