Po prawie trzech latach lockdownu, w imieniu ZF z przyjemnością ponownie powitam naszych klientów na targach Automechanika. Wreszcie mamy szansę osobiście zaprezentować, jak wspólnie możemy rozwijać obszar usług w mobilności – mówi Philippe Colpron, dyrektor dywizji ZF Aftermarket – Kompleksowe przenikanie branży pojazdów nowymi funkcjami łączności, oprogramowaniem i napędami elektrycznymi otwiera drogę do prawdziwej rewolucji na rynku części zamiennych. Wszystkie warsztaty muszą być na to przygotowane. Wczesne przewidywanie nadchodzących zmian i proaktywne przygotowania to kluczowe czynniki sukcesu dla wszystkich obecnych na tym rynku.
Podczas targów ZF Aftermarket skupi się na prezentacji nowych usług i innowacyjnych produktów oraz na przekazywaniu rzetelnej wiedzy, aby otworzyć zupełnie nowy horyzont możliwości dla swoich partnerów.
ZF szacuje, że do 2030 roku ponad połowa wszystkich nowo produkowanych na świecie pojazdów będzie miała napęd czysto elektryczny lub hybrydowy. W związku z tym firma ZF Aftermarket znacznie wzbogaci swój koncept warsztatowy ZF [pro]Tech o kolejne innowacje, które uzupełnią popularne szkolenia z zakresu wysokiego napięcia. Będą one obejmować tematykę z zakresu obsługi e-mobilności, innowacyjne rozwiązania dla warsztatów, a także narzędzia, które pozwolą zakomunikować konsumentom swoje kompetencje w zakresie napraw pojazdów elektrycznych.
ZF znacząco rozszerzy także asortyment produktów dla pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Dotychczasowa oferta, od elementów układu kierowniczego i podwozia firmy LEMFÖRDER dla modeli VW ID.4 i ID.3, przez amortyzatory SACHS dla BMW i3, po klocki hamulcowe TRW Electric Blue dla Tesli Model S, zostanie teraz uzupełniona o e-płyny – środki smarne dla elektrycznych i hybrydowych układów napędowych. Nowe produkty zadebiutują na targach Automechanika.
Ponieważ coraz więcej pojazdów elektrycznych i hybrydowych jest serwisowanych lub naprawianych w niezależnych warsztatach, ZF Aftermarket wprowadzi do oferty nowe oleje o wysokich parametrach: ZF Lifeguard eFluid do przekładni redukcyjnych samochodów elektrycznych, silników elektrycznych i elektroniki siłowej, a także ZF Lifeguard Hybrid do przekładni hybrydowych ZF w samochodach osobowych. Ponieważ moment obrotowy i moc w elektrycznych układach napędowych są wyższe niż w silnikach spalinowych, nowe e-płyny muszą spełniać najwyższe standardy wydajności i jakości.
Firma ZF od ponad 60 lat prowadzi działalność w zakresie przemysłowej regeneracji części i podzespołów do pojazdów. Skrzynie biegów, układy kierownicze, osie, przekładnie hydrokinetyczne, sprzęgła, zaciski hamulcowe i elementy silnika są regenerowane w 22 zakładach i punktach serwisowych w 12 krajach. ZF Aftermarket przekłada to wieloletnie doświadczenie w ofertę asortymentu produktów regenerowanych.
Jednym z naszych najważniejszych celów korporacyjnych jest ochrona środowiska – mówi Philippe Colpron – Dlatego stale pracujemy nad dalszym rozwojem naszej oferty w zakresie części regenerowanych.
Regeneracja to zrównoważony proces przemysłowy, którego efektem jest jakość, bezpieczeństwo i funkcjonalność dorównujące tym, które oferują nowe części seryjne. Pozwala to na kilkukrotne wykorzystanie produktów, zapewniając znaczne oszczędności energii i materiałów – w zależności od produktu nawet o 90% – w porównaniu z produkcją całkowicie nowej części.
Na targach Automechanika firma ZF Aftermarket skupi się na znacznie powiększonym asortymencie regenerowanych przekładni kierowniczych do samochodów osobowych i pojazdów użytkowych. Przekładnie kierownicze TRW zostaną wprowadzone do popularnych modeli pojazdów, takich jak Audi A3, Skoda Octavia, Volkswagen Golf V/VI i Passat. Praktycznie we wszystkich segmentach samochodów swoją pozycję ugruntowała obecność funkcji elektromechanicznego wspomagania kierownicy. Coraz częściej w ten rodzaj układu kierowniczego wyposażane są nawet ciężkie SUV-y, limuzyny i samochody dostawcze. W takim przypadku jednak naprawa samej przekładni kierowniczej nie jest możliwa; zawsze konieczna jest jej całkowita wymiana.
Znacznie poszerzona została również oferta przekładni kierowniczych WABCO Reman do pojazdów użytkowych, która obecnie obejmuje przekładnie kierownicze m.in. do pojazdów ciężarowych DAF, Iveco, Scania, Renault i Volvo.
ZF Aftermarket zaznaczy swoją obecność na targach Automechanika dzięki nowej koncepcji i nowej lokalizacji. Tętniące życiem forum targowe służące nawiązywaniu kontaktów, duża scena główna do prezentacji na żywo i pełny harmonogram sesji szkoleniowych na scenie warsztatowej dadzą odwiedzającym szansę na poznanie prezentowanych innowacji i zakresu wiedzy specjalistycznej ekspertów ZF Aftermarket.
Philippe Colpron, dyrektor ZF Aftermarket, podkreśla, że kluczowa będzie możliwość osobistych rozmów z gośćmi:
Wiemy już, że nasze nowości z targów Automechanika będą na ustach wszystkich. Ważniejsze dla nas jest jednak to, abyśmy mieli okazję porozmawiać z każdym klientem odwiedzającym nas na targach Automechanika.
Źródło: ZF