Celem firmy ZF Aftermarket jest zapewnienie wszystkim klientom atrakcyjnych rozwiązań w zakresie mobilności. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu innowacyjnej technologii ZF w samochodach osobowych i ciężarowych, pojazdach użytkowych, przyczepach oraz autobusach.
Nowe produkty, takie jak modułowe czujniki ABS firmy WABCO czy elektryczne wspomaganie układu hamulcowego TRW do pojazdów elektrycznych, stanowią przykład przyszłościowej i zrozumiałej oferty produktów, która zostanie zaprezentowana na targach Digital ZF Aftermarket @Automechanika 2021 w dniach 14–16 września.
Zrównoważony rozwój będzie kluczowym zagadnieniem na targach cyfrowych. Oferowanie rozwiązań regeneracyjnych, naprawczych i modernizacyjnych w celu oszczędzania materiałów i redukcji emisji jest jednym z aspektów planu zrównoważonego rozwoju firmy ZF. Kolejnym jest pozyskiwanie zielonej energii dla fabryk. Po raz pierwszy firma ZF Aftermarket wprowadzi etykietę #greenaftermarket dla klocków hamulcowych TRW.
Cyfryzacja mobilności nabiera tempa. To sprawia, że indywidualne wymagania klientów dotyczące elastyczności, szybkości i wygody wzrastają. Wraz ze swoimi partnerami firma ZF Aftermarket dąży do zapewnienia wszystkim klientom wyjątkowych doświadczeń związanych z mobilnością. „Zaufanie, pasja i troska to wartości naszej marki, które nie tylko warunkują realizacje w zakresie usług, ale także wyrażają się w indywidualnym doświadczeniu mobilności naszych klientów – na każdym etapie łańcucha wartości. Stawiamy na indywidualne podejście, dbamy o komunikację i pozostajemy w bliskim kontakcie z naszymi klientami, aby stale ulepszać naszą ofertę w zakresie usług.
kierownik działu ds. klientów i strategii w firmie ZF Aftermarket - dr Holger HättichFirma ZF Aftermarket dąży do tego, aby wszyscy uczestnicy rynku rozumieli technologie nowej generacji, a także wyzwania, które się z nimi wiążą, przez co odpowiednio wcześnie będą mogli przygotować się do zmian.
Dzięki koncepcjom warsztatowym, takim jak ZF [pro]Tech, niezależne warsztaty otrzymają kompleksowy pakiet serwisowy, który zapewni im dostęp do instrukcji montażowych konkretnego pojazdu oraz wszystkich istotnych informacji technicznych dotyczących ZF Aftermarket i innych produktów marki. Poza tym cykl szkoleń pozwoli na zdobycie wszechstronnej wiedzy na temat mobilności nowej generacji.
Połączenie zaufanych marek, takich jak Lemförder, Sachs, TRW i WABCO, wraz z innowacjami technicznymi i przyszłościowymi usługami tworzy atrakcyjną ofertę dla klientów
Nasze marki zawsze stanowiły fascynującą kombinację innowacji i doświadczenia. Co więcej, nasi klienci zawsze mogą liczyć na bogate portfolio, dzięki któremu zyskają wiele korzyści, pozwalających im na zdobycie większego udziału w rynku i zapewnienie wzrostu konkurencyjności.
- dr Holger HättichWydajniejsze silniki spalinowe, napędy hybrydowe lub elektryczne wymagają modułowych i skalowalnych rozwiązań dla układu hamulcowego. Elektryczne wspomaganie układu hamulcowego (EBB) marki TRW wykorzystuje specjalny system elektroniczny, który zapewnia bardziej wydajne uruchamianie hamulców i polega na zastąpieniu podciśnieniowego wspomagania hamulców oraz, w razie potrzeby, pompy próżniowej wraz z okablowaniem, czujnikami, przełącznikami i jednostkami sterującymi.
Dzięki układowi TRW firma ZF Aftermarket może zaoferować na wczesnym etapie prawdziwą innowację w wyposażeniu producenta, która nie tylko spełnia wysokie wymagania w zakresie komfortu i bezpieczeństwa, ale także wspiera odzysk energii hamowania, a tym samym zasięg pojazdów elektrycznych. Funkcja oprogramowania zapewnia również bezpieczne utrzymywanie pojazdu w trybie postojowym za pomocą elektrycznego hamulca postojowego, co oznacza, że można zrezygnować z mechanicznego hamulca postojowego.
Najnowszy produkt firmy WABCO rozwiązuje powszechny problem: kiedy pojazdy przyjeżdżają do warsztatu z uszkodzonym czujnikiem ABS, należy zamówić konkretną wersję tej części, której dealer może nie mieć w asortymencie. Z myślą o niezależnych warsztatach opracowano koncepcję modułowego czujnika ABS, który eliminuje ten problem.
Składa się on z krótkiego czujnika ABS ze standardowym złączem KEA, które jest przymocowane do koła, przedłużacza o różnych długościach oraz szeregu adapterów, które obejmują główne elektroniczne jednostki sterujące (ECU) dostępne na rynku. Wystarczy zainstalować moduł w pojeździe, a w razie awarii trzeba będzie wymienić jedynie wadliwy element. Znacznie przyspieszy to proces naprawy, skróci przestoje i obniży koszty.
Dzięki wyjątkowej elastyczności zastosowania, warsztaty nie muszą już mieć na stanie dużych zapasów różnych czujników. W zależności od zaledwie trzech parametrów (typ czujnika, długość i złącze) kilka produktów może zastąpić setki wariantów. Połączenie dwóch istniejących czujników ABS, dziesięciu przedłużaczy i ośmiu adapterów może zastąpić ponad 400 elementów wyposażenia producenta.
Firma planuje wprowadzenie dodatkowych wariantów adapterów, które umożliwią zastąpienie jeszcze większej liczby elementów. Narzędzie do doboru czujnika prędkości koła ułatwiające warsztatom wybór odpowiedniej kombinacji, nawet bez posiadania materiałów odniesienia, będzie dostępne pod koniec roku.
Nowym produktem opracowanym z myślą o rynku aftermarketowym nowej generacji jest ZF Bus Connect. Jest to narzędzie do zarządzania flotą, które umożliwia operatorom transportu publicznego lub prywatnych autobusów zwiększenie i poprawę wydajności ich flot.
System ZF Bus Connect można również zastosować w autobusach hybrydowych i elektrycznych oraz flotach mieszanych. Użytkownik może sprawdzić każdy aspekt pojazdu, w tym podgląd lokalizacji pojazdu na żywo, obserwować bieżące zużycie paliwa, stan naładowania akumulatora lub stan konserwacji części pojazdu, ciśnienie w oponach, zużycie hamulców i inne komunikaty systemowe.
Partnerstwo z innymi firmami również zyskuje na znaczeniu, jeśli chodzi o realizację koncepcji rynku części zamiennych nowej generacji.
Czego nie można zrobić samemu, można zrobić razem”. Ten cytat liczący prawie 200 lat jest dziś bardziej aktualny niż kiedykolwiek wcześniej. Realizacja nadrzędnych celów, takich jak stworzenie bardziej zrównoważonej gospodarki, likwidacja cyfrowych silosów, a nawet projektowanie mobilności nowej generacji na rynku aftermarketowym, wymaga wysiłków wielu osób. Firma ZF Aftermarket jest otwarta na wszystkie typy współpracy, które wspierają rozwój innowacji i wprowadzanie zmian, i – tak jak my – chce zapewnić wszystkim atrakcyjną i zrównoważoną mobilność.
- dr Holger Hättich
W wydarzeniu można wziąć udział online za pośrednictwem strony https://www.zfaftermarketlive.com/en/home.
Źródło: ZF Aftermarket