ZF Aftermarket mówił o regeneracji części na Targach Automechanika | MOTOFAKTOR

ZF Aftermarket mówił o regeneracji części na Targach Automechanika

Regeneracja fabryczna używanych części samochodowych pozwala oszczędzić surowce oraz uniknąć emisji CO2 w porównaniu z produkcją nowych części. W związku z tym, stanowi istotną część strategii zrównoważonego rozwoju firmy ZF. Dzięki nowemu oznaczeniu produktów ZF REMAN, firma ZF Aftermarket planuje znacząco poprawić widoczność regenerowanych produktów, sprzedawanych pod swoimi markami premium. A ponieważ zwrot zużytych części jest decydującym elementem regeneracji fabrycznej, firma ZF Aftermarket postanowiła uprościć proces zwrotu używanych części za pomocą aplikacji „CorExpedia". Firma prezentując oba rozwiązania na targach Automechanika Frankfurt 2024.

Cele ZF w zakresie zrównoważonego rozwoju są ze sobą ściśle powiązane. Udoskonalanie procesów w celu implementacji gospodarki o obiegu zamkniętym oraz oddzielenie zużycia zasobów od wzrostu jest integralną częścią osiągania celów klimatycznych dla całej Grupy ZF. Gospodarka o obiegu zamkniętym odnosi się do systematycznego podejścia, w którym zużywane jest mniej zasobów, są one wykorzystywane wielokrotnie lub przez dłuższy czas. Zwiększenie efektywności pod kątem materiałów i zmniejszenie ilości odpadów ostatecznie prowadzi do zmniejszenia wydobycia surowców i emisji CO2. Gdy cykl życia produktu dobiega końca, naprawa, ponowne użycie, regeneracja fabryczna lub recykling materiałów mogę przedłużyć ten proces. Firma ZF wprowadza dwie inicjatywy w zakresie regeneracji fabrycznej, które w znaczący sposób wspierają tę strategię.

Produkty ZF REMAN: Gwarancja wysokiej jakości

Nowy wizerunek ZF REMAN odzwierciedla rosnące znaczenie zrównoważonego rozwoju dla klientów na całym motoryzacyjnym rynku aftermarket. Stoją za tym przemysłowe procesy regeneracji, które odbywają się w zakładach ZF na całym świecie. Dzięki temu, firma może zagwarantować jakość i funkcjonalność na poziomie nowych części, ale przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia surowców w całym łańcuchu dostaw.

Każda regenerowana fabrycznie część jest poddawana testom i kontrolom potwierdzającym, że spełnia ona te same wymagania co nowy produkt. Części są nie tylko czyszczone i naprawiane, ale także dostosowywane do aktualnego standardu seryjnego produkcji przemysłowej. Fabryki ZF posiadają certyfikaty ISO i IATF oraz wnoszą ekspertyzę OE i know-how do zakładów regeneracji. Podczas procesu zużyte pojedyncze elementy są wymieniane, a w razie potrzeby montowane są usprawnione komponenty w celu zwiększenia wydajności i żywotności produktu. Okres gwarancji na części ZF REMAN jest identyczny jak w przypadku części nowych lub nawet dłuższy, co daje warsztatom i klientom końcowym pewność, że mogą oni cieszyć się jakością produktu także w jego drugim cyklu życia.

Fot. Grupa ZF

CorExpedia: internetowa platforma do zwrotów używanych części

Podstawą regeneracji fabrycznej jest zwrot zużytych części (rdzeni) do producenta przez warsztaty, za pośrednictwem dystrybutorów. Ten proces logistyki zwrotnej powinien być prosty, szybki i wydajny, aby warsztaty i dystrybutorzy mogli z łatwością z niego korzystać.

Rozwiązaniem ZF Aftermarket, które pozwala sprostać tym wyzwaniom, jest CorExpedia: intuicyjna i przyjazna dla użytkownika platforma internetowa do zwrotu rdzeni na całym świecie. Początkowo opracowana z myślą o zwrotach części marki WABCO w Europie, CorExpedia udowodniła, że znacznie optymalizuje proces zwrotów. Aktualnie ZF Aftermarket stopniowo wdraża tę koncepcję w całym swoim portfolio. Wraz z szerszą premierą w tym roku, wybrane używane części marki SACHS będzie można po raz pierwszy zwrócić za pośrednictwem CorExpedia.

CorExpedia udowodniła, że znacznie optymalizuje proces zwrotów. Aktualnie ZF Aftermarket stopniowo wdraża tę koncepcję w całym swoim portfolio. Wraz z szerszą premierą w tym roku, wybrane używane części marki SACHS będzie można po raz pierwszy zwrócić za pośrednictwem CorExpedia.

Fot. Grupa ZF

W portalu CorExpedia użytkownik znajdzie przejrzyste instrukcje obsługi, które obejmują niezbędne wytyczne dotyczące zwrotu i stanu zużytej części. Praktyczne funkcje analityczne portalu umożliwiają monitorowanie zwrotów i tworzenie raportów. Znajdują się tam również informacje na temat statusów zwrotów kaucji. Na szczególną uwagę zasługuje funkcja znana jako „bank rdzeni”, która w przejrzysty sposób pokazuje liczbę części zakupionych za pośrednictwem zwróconych rdzeni i umożliwia użytkownikom szybkie określenie, czy wyczerpali już swój potencjał zwrotu.

Tomasz Gałązka, dyrektor ds. strategii regeneracji i rozwoju biznesu w ZF Aftermarket, Fot. Grupa ZF
Tomasz Gałązka, dyrektor ds. strategii regeneracji i rozwoju biznesu w ZF Aftermarket, Fot. Grupa ZF

„Dzięki ZF REMAN i CorExpedia chcemy zaoferować klientom jeszcze łatwiejszy dostęp do naszych regenerowanych fabrycznie produktów” – komentuje Tomasz Gałązka, dyrektor ds. strategii regeneracji i rozwoju biznesu w ZF Aftermarket. – „Naszym celem jest ciągłe poszerzanie oferty części regenerowanych, przyczyniając się w większym stopniu do ochrony zasobów i ograniczania emisji”.

 

 

Artykuł sponsorowany przez ZF Aftermarket

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).