Cele ZF w zakresie zrównoważonego rozwoju są ze sobą ściśle powiązane. Udoskonalanie procesów w celu implementacji gospodarki o obiegu zamkniętym oraz oddzielenie zużycia zasobów od wzrostu jest integralną częścią osiągania celów klimatycznych dla całej Grupy ZF. Gospodarka o obiegu zamkniętym odnosi się do systematycznego podejścia, w którym zużywane jest mniej zasobów, są one wykorzystywane wielokrotnie lub przez dłuższy czas. Zwiększenie efektywności pod kątem materiałów i zmniejszenie ilości odpadów ostatecznie prowadzi do zmniejszenia wydobycia surowców i emisji CO2. Gdy cykl życia produktu dobiega końca, naprawa, ponowne użycie, regeneracja fabryczna lub recykling materiałów mogę przedłużyć ten proces. Firma ZF wprowadza dwie inicjatywy w zakresie regeneracji fabrycznej, które w znaczący sposób wspierają tę strategię.
Nowy wizerunek ZF REMAN odzwierciedla rosnące znaczenie zrównoważonego rozwoju dla klientów na całym motoryzacyjnym rynku aftermarket. Stoją za tym przemysłowe procesy regeneracji, które odbywają się w zakładach ZF na całym świecie. Dzięki temu, firma może zagwarantować jakość i funkcjonalność na poziomie nowych części, ale przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia surowców w całym łańcuchu dostaw.
Każda regenerowana fabrycznie część jest poddawana testom i kontrolom potwierdzającym, że spełnia ona te same wymagania co nowy produkt. Części są nie tylko czyszczone i naprawiane, ale także dostosowywane do aktualnego standardu seryjnego produkcji przemysłowej. Fabryki ZF posiadają certyfikaty ISO i IATF oraz wnoszą ekspertyzę OE i know-how do zakładów regeneracji. Podczas procesu zużyte pojedyncze elementy są wymieniane, a w razie potrzeby montowane są usprawnione komponenty w celu zwiększenia wydajności i żywotności produktu. Okres gwarancji na części ZF REMAN jest identyczny jak w przypadku części nowych lub nawet dłuższy, co daje warsztatom i klientom końcowym pewność, że mogą oni cieszyć się jakością produktu także w jego drugim cyklu życia.
Podstawą regeneracji fabrycznej jest zwrot zużytych części (rdzeni) do producenta przez warsztaty, za pośrednictwem dystrybutorów. Ten proces logistyki zwrotnej powinien być prosty, szybki i wydajny, aby warsztaty i dystrybutorzy mogli z łatwością z niego korzystać.
Rozwiązaniem ZF Aftermarket, które pozwala sprostać tym wyzwaniom, jest CorExpedia: intuicyjna i przyjazna dla użytkownika platforma internetowa do zwrotu rdzeni na całym świecie. Początkowo opracowana z myślą o zwrotach części marki WABCO w Europie, CorExpedia udowodniła, że znacznie optymalizuje proces zwrotów. Aktualnie ZF Aftermarket stopniowo wdraża tę koncepcję w całym swoim portfolio. Wraz z szerszą premierą w tym roku, wybrane używane części marki SACHS będzie można po raz pierwszy zwrócić za pośrednictwem CorExpedia.
CorExpedia udowodniła, że znacznie optymalizuje proces zwrotów. Aktualnie ZF Aftermarket stopniowo wdraża tę koncepcję w całym swoim portfolio. Wraz z szerszą premierą w tym roku, wybrane używane części marki SACHS będzie można po raz pierwszy zwrócić za pośrednictwem CorExpedia.
W portalu CorExpedia użytkownik znajdzie przejrzyste instrukcje obsługi, które obejmują niezbędne wytyczne dotyczące zwrotu i stanu zużytej części. Praktyczne funkcje analityczne portalu umożliwiają monitorowanie zwrotów i tworzenie raportów. Znajdują się tam również informacje na temat statusów zwrotów kaucji. Na szczególną uwagę zasługuje funkcja znana jako „bank rdzeni”, która w przejrzysty sposób pokazuje liczbę części zakupionych za pośrednictwem zwróconych rdzeni i umożliwia użytkownikom szybkie określenie, czy wyczerpali już swój potencjał zwrotu.
„Dzięki ZF REMAN i CorExpedia chcemy zaoferować klientom jeszcze łatwiejszy dostęp do naszych regenerowanych fabrycznie produktów” – komentuje Tomasz Gałązka, dyrektor ds. strategii regeneracji i rozwoju biznesu w ZF Aftermarket. – „Naszym celem jest ciągłe poszerzanie oferty części regenerowanych, przyczyniając się w większym stopniu do ochrony zasobów i ograniczania emisji”.
Artykuł sponsorowany przez ZF Aftermarket