To wieloletnie zaangażowanie wpisuje się w strategię firmy, której celem jest wsparcie i rozwój pracowników warsztatów oraz specjalistów branży motoryzacyjnej. Zadania finałowe przygotowane przez ekspertów ZF będą przeprowadzone w czterech kategoriach konkursowych. Dodatkowo uczestnicy brali udział w akcji specjalnej ,,Skrzynia wiedzy’’, dzięki której mogli znaleźć się bezpośrednio w ścisłym finale konkursu.
Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników to przedsięwzięcie edukacyjne, dzięki któremu nie tylko przyszli mechanicy samochodowi, ale również profesjonaliści już wykonujący ten zawód mogą sprawdzić i poszerzyć swoje umiejętności praktyczne i zdobyć tytuł Mistrza. ZF Aftermarket kolejny raz angażuje się w to wyjątkowe wydarzenie, aby podkreślić znaczenie umiejętności technicznych i profesjonalizmu w branży.
Na tegoroczną edycję Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników firma ZF Aftermarket przygotowała zadania praktyczne aż w czterech kategoriach: Młody Mechanik, Młody Mechanik Pojazdów Ciężarowych, Elektromobilni i Mechanik Zawodowy. Uczniowie szkół średnich o kierunkach mechanicznych mogą zapoznać się z nowinkami technologicznymi na rynku aftermarketowym. Dzięki udziałowi w zadaniach praktycznych przygotowanych przez ZF Aftermarket uczestnicy Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników zdobywają umiejętności pracy z wykorzystaniem części zamiennych i technologii obecnych w codziennej pracy mechanika.
„Do przygotowywania zadań staramy się wykorzystywać takie układy, które umożliwiają połączenie nowości rynkowych z edukacją. Dzięki temu uczestnicy mogą ,,dotknąć’’ konkretnych części, zobaczyć ich działanie i rozwiązywać praktycznie istniejące problemy. Przygotowujemy konkurencje, które z jednej strony weryfikują umiejętności, a z drugiej pozwalają na zdobycie wiedzy, która będzie mogła być wykorzystana w przyszłej pracy” – mówi Michał Głażewski, dyrektor ds. zarządzania siecią warsztatową i zespołem technicznym ZF Aftermarket i dodaje: „Na niezależny rynek części zamiennych istotny wpływ będzie mieć to, jaki rodzaj napędu będzie dominujący na przestrzeni kolejnych lat. Na rynku posprzedażowym obserwujemy wydłużenie czasu eksploatacji pojazdów o tradycyjnych napędach. Przekłada się to na zwiększone obłożenie warsztatów i wymusza wzrost dynamiki pracy mechaników. Z drugiej strony jednak musimy być stale przygotowani na ewentualne zmiany w tym obszarze. Naszym zadaniem jest zadbanie o to, by pojazdy trafiały do warsztatów niezależnych, a ich kadra posiadała wiedzę niezbędną do wykonania napraw. To właśnie tam skupiamy nasze działania w ramach konceptów ZF [pro]Tech i ZF [pro]Service. Chcemy, by przyszli pracownicy warsztatów byli przygotowani na przyjęcie i obsługę coraz nowszych pojazdów, a takie przygotowania zaczynają się już na etapie kształcenia do zawodu, w tym między innymi poprzez projekt Mistrzostw Mechaników„.
Wsparcie edukacyjne młodych mechaników to inwestycja w przyszłość motoryzacji, która w ocenie ekspertów ZF Aftermarket zaowocuje rozwojem całej branży i nasyceniem rynku uzdolnionymi młodymi osobami pełnymi zapału do pracy. ZF Aftermarket również na co dzień aktywnie wspiera mechaników w zgłębianiu profesjonalnej, merytorycznej wiedzy dotyczącej obsługi i naprawy pojazdów elektrycznych. Podczas Mistrzostw, specjaliści ZF udzielają praktycznych wskazówek oraz dzielą się ekspercką wiedzą w dziedzinie e-mobilności.
„Elektromobilność to nie tylko przyszłość, to już teraźniejszość. Jako ZF Aftermarket jesteśmy liderem w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań dla branży motoryzacyjnej, a nasza wieloletnia obecność na Mistrzostwach Mechaników, szczególnie w kategorii Elektromobilni jest potwierdzeniem zaangażowania w rozwój tej dziedziny. Dzięki udziałowi w tym wydarzeniu pragniemy dostarczyć mechanikom praktyczną wiedzę i umiejętności potrzebne do obsługi pojazdów elektrycznych, ale nie tylko. Rynek rozwija się bardzo dynamicznie i staramy się za nim nadążać, a jako czołowy producent części zamiennych i technologii, możemy też wpływać na kierunek jego rozwoju oraz podkreślać istotność naszej branży i jej specjalistów z warsztatów niezależnych” – mówi Monika Chomicka, dyrektor ds. marketingu regionalnego w ZF Aftermarket.
Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników to nie tylko konkurs, podczas którego młodzi i zawodowi mechanicy rywalizują o tytuł Mistrza, ale także platforma edukacyjna, która promuje profesjonalizm i umiejętności zawodowe, jak również dba o edukację mechaników przez cały rok. Projekt odgrywa też istotną rolę w zachęcaniu młodzieży do wyboru zawodu, pokazuje możliwości i kierunki rozwoju zawodowego w branży motoryzacyjnej. Dzięki udziałowi w Ogólnopolskich Mistrzostwach Mechaników uczniowie zdobywają praktyczne umiejętności, które pomogą im sprostać wyzwaniom spotykanym w codziennej pracy mechanika samochodowego. Mistrzostwa to także doskonała promocja zawodu, projekt przyciągający talenty i kształtujący prestiż tej specjalizacji.
Odwiedź stoisko ZF Aftermarket podczas Poznań Motor Show: 4-7 kwietnia, hala nr 4, stanowisko 10 lub śledź relacje firmy z wydarzenia na kanale Facebook ZF Aftermarket.
Artykuł sponsorowany przez firmę ZF Aftermarket