Zgodnie z rosnącym popytem na pojazdy elektryczne i hybrydowe, ZF Aftermarket stale pracuje nad poszerzeniem portfolio produktów marki Lemförder. Obejmuje ono, m.in.: łożyska oporowe amortyzatorów, wsporniki zawieszenia i poduszki silnika dla modelu BMW i8; sworznie i wsporniki zawieszenia, jak również zestaw naprawczy łożyska oporowego amortyzatora (z odpowiednim łożyskiem tocznym) do modelu VW e-Golf. W portfolio znalazły się również sworznie, zestaw naprawczy oraz mocowania skrzyni biegów do modelu Audi A3 e-tron. W przyszłości, ZF Aftermarket pod marką Lemförder zaoferuje również mocowania belki tylnej osi modelu samochodu elektrycznego Renault ZOE.
Wraz z ciągłym wzrostem liczby pojazdów hybrydowych i elektrycznych, rynek części zamiennych musi sprostać rosnącemu popytowi na elementy gumowo-metalowe w jakości OE, które trafiając do klientów końcowych zapewnią wzrost rynku w tym sektorze. Dzięki sile koncernu ZF, który stoi za marką Lemförder, części te zapewniają optymalne zachowanie na drodze i stabilność jazdy, a także zapobiegają przenoszeniu hałasu do pojazdu.
dyrektor ds. Zarządzania produktami ZF Aftermarket - Richard Adgey
ZF Aftermarket zaleca regularne kontrole wszystkich elementów gumowo-metalowych. Nie są to części podlegające konwencjonalnemu zużyciu, jednak ich eksploatacja może ujawniać zmęczenie materiału, ponieważ wykonując powierzone im zadania poddawane są wysokim obciążeniom dynamicznym.
Wymiana tych wysokiej jakości komponentów wymaga odpowiednich narzędzi, jednak niektóre zasady są uniwersalne i powinny być przestrzegane, w celu wystrzegania się kosztownych błędów.
1. Należy ściśle przestrzegać pozycji montażowej. W niektórych przypadkach znaki pozycjonowania znajdują się na częściach lub w miejscu instalacji nowego łożyska oporowego. W innym przypadku, pozycja powinna zostać oznaczona przed usunięciem uszkodzonego łożyska.
2. Nigdy nie używaj oleju jako pomocy montażowej. Jeśli olej wejdzie w kontakt z gumą, doprowadzi do jej uszkodzenie. Zamiast tego ZF Aftermarket zaleca stosowanie wody mydlanej.
3. W przypadku elementów zawieszenia i mocowania amortyzatora, należy dokręcić śruby mocujące ze wskazanym momentem, gdy pojazd ponownie znajdzie się na kołach. Zapobiega to zniekształceniom mocowań, które mogą prowadzić do przedwczesnego zużycia nowych części.
Źródło: ZF Aftermarket