Jedną z nadrzędnych wartości naszej firmy jest wspieranie mechaników i przygotowanie ich na wyzwania przyszłości, dlatego z przyjemnością angażujemy się w takie projekty, jak Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników – mówi Monika Chomicka, Regional Marketing Manager w ZF Aftermarket i dodaje: Szkolenie i wsparcie aspirujących, młodych mechaników to inwestycja w przyszłość motoryzacji. Nasza obecność na OMM to okazja ku temu, by ten cel spełniać.
W tym roku po raz pierwszy prezentacja firmy odbyła się z udziałem Centrum Inżynieryjnego ZF z Łodzi, które zaprezentowało na stoisku zaawansowany technologicznie samochód Toyotę RAV4, wyposażoną w przyszłościowe systemy bezpieczeństwa i rozwiniętą elektronikę. Pojazd, który zaprezentowano uczestnikom OMM posiadał sensory ZF Smart Camera 4.8 oraz Front Radar Gen6, który posłużył do walidacji działania sensorów.
Wśród systemów, w które wyposażony był pojazd, wyróżniał się m.in. aktywny tempomat z rozpoznawaniem znaków drogowych, asystenta utrzymania na pasie ruchu, asystenta świateł drogowych, hamowanie awaryjne oraz asystenta jazdy w korku. Do przetestowania ich działania wykorzystany został szereg sensorów referencyjnych, m.in. Lidar 360 stopni, 2 przednie lidary, tylny lidar, 3 kamery referencyjne, układ IMU oraz układ dGPS (różnicowy GPS). Dane ze wszystkich tych sensorów są rejestrowane przez instalację logującą umieszczoną w bagażniku. Podczas jazd testowych cały setup generuje około 6GB danych na minutę, co pozwala na szczegółową analizę i rozwój przyszłych technologii dla aut, które będą samodzielnie widzieć, myśleć i działać.
Na stoisku ZF Aftermarket pojawił się profesjonalny kierowca i ambasador marki SACHS – Bartosz Ostałowski. Opowiedział on Młodym Mechanikom w formie power speechu inspirującą historię o drodze jaką pokonał, aby osiągnąć sukces oraz o znaczeniu zaufania, zarówno w postaci trwałych relacji biznesowych, świetnego teamu fachowców przygotowujących jego auto do zawodów driftingowych. Bartosz podzielił się także swoim przepisem na to, jakie cechy powinien mieć dobry mechanik w motosporcie, wskazując przede wszystkim wiedzę, zaangażowanie, intuicję oraz dokładność.
Zastanawialiście się, czym dla Was jest niezawodność? – zapytał Bartosz Ostałowski – Dla mnie to poczucie, że w każdej sekundzie przejazdu mogę polegać na samochodzie, który prowadzę. To zaufanie, że nawet przy wysokiej prędkości, a może szczególnie wtedy, auto nie spłata mi figla. Muszę czuć się pewnie za kierownicą, aby skupić się na działaniu i czerpaniu z tego frajdy, a tą pewność gwarantuje mi mój team fachowców, którzy wiedzą, jak pracować na najlepszych częściach, które wykorzystuję w swoim samochodzie.
Firma ZF Aftermarket podczas Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników zaprezentowała szeroką ofertę szkoleniową z naciskiem na elektromobilność, wsparcie techniczne oraz pracę z najważniejszymi układami w pojeździe, w tym kluczowym dla bezpieczeństwa układem hamulcowym. Co więcej, aby umożliwić Młodym Mechanikom przetestowanie nabytej wiedzy, firma przygotowała zadania praktyczne w czterech kategoriach:
Natomiast Centrum Inżynieryjne ZF zaprezentowało na swoim pojeździe testowym m.in. w technologię ADAS, do której obsługi firma już przygotowuje mechaników w ramach szkoleń w koncepcie ZF [pro]Tech.
Z radością obserwujemy z jakim zaangażowaniem i motywacją młodzi adepci szkół podchodzą do przygotowanych przez nas konkurencji – podsumowała Monika Chomicka, Regional Marketing Manager w ZF Aftermarket i dodała: Młodzi Mechanicy to przyszłość branży, dlatego z dumą patrzymy, jak rozwija się nie tylko technologia, ale również przyszłe pokolenia profesjonalistów, które już wkrótce wejdą na rynek pracy.
Motywem przewodnim tegorocznych Mistrzostw było aktywne przyjęcie pojazdu do serwisu, gdzie ZF Aftermarket postawił na pracę z produktami marki TRW. Eksperci zadbali o to, aby przekazać młodym i zawodowym mechanikom wiedzę dotyczącą jakościowych produktów oraz technologii stosowanych w układzie hamulcowym, podkreślając to, jak ważnym elementem diagnostyki jest kontrola układu hamulcowego.
Rynek motoryzacyjny dynamicznie się rozwija, co powoduje, że obsługa nowoczesnych pojazdów staje się dla warsztatów coraz większym wyzwaniem. Na rynku dostępne są natomiast narzędzia pomagające warsztatom w przygotowaniu się na te wyzwania i odpowiadaniu na potrzeby klientów. Wśród nich wyróżnić można koncepty warsztatowe, gwarantujące bogatą ofertę szkoleń i rozwiązania serwisowe dla niezależnych warsztatów pojazdów osobowych i użytkowych.
W ZF Aftermarket staramy się odpowiadać na wyzwania przyszłości i z wyprzedzeniem się na nie przygotowujemy. Rozwijamy ofertę szkoleń, regularnie odwiedzamy warsztaty, rozszerzamy ofertę wsparcia biznesowego. W ramach konceptu warsztatowego ZF [pro]Tech od lat oferujemy mechanikom wsparcie merytoryczne i techniczne, a w bieżącym 2023 roku uruchomimy nowy koncept ZF [pro]Service dedykowany pojazdom ciężarowym – mówił Michał Głażewski, Regionalny Kierownik Zespołu Technicznego ZF Aftermarket.
Źródło: ZF