Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu ZF potwierdza swoją kompetencję systemową w zakresie elektromobilności i zapewnia e-samochodom większy zasięg – powiedział dr Holger Klein, CEO ZF.
Nowy układ napędowy nie zawiera ciężkich pierwiastków ziem rzadkich i może być elastycznie wykorzystywany przez producentów samochodów dzięki modułowej konstrukcji. Po zaprezentowaniu koncepcji w listopadzie ubiegłego roku, firma ZF zrealizowała nową generację napędu elektrycznego z zarządzaniem temperaturą w pojeździe demonstracyjnym, który firma zaprezentowała dziennikarzom z całego świata w swojej siedzibie we Friedrichshafen.
W pojeździe komponenty elektrycznego układu napędowego zostały zoptymalizowane i połączone w holistyczny system. Pakiet napędowy ma o 30% niższą masę całkowitą i w ten sposób, wraz z zarządzaniem termicznym, umożliwia gęstość momentu obrotowego na poziomie 70 niutonometrów na kilogram masy napędu. Jest to szczytowa wartość dla dopuszczonych do ruchu drogowego samochodów osobowych dostępnych obecnie na rynku.
Zaledwie kilka miesięcy temu była to tylko wizja, teraz nasz napęd ma zastosowanie w samochodach sportowych – powiedział Klein – Nie tylko konsekwentnie realizujemy naszą strategię zrównoważonej i wydajnej mobilności przyszłości, ale także dostosowujemy nasze procesy rozwojowe do nowego tempa rozwoju naszej branży.
W związku z rosnącym tempem i dynamicznym środowiskiem zmian zachodzących w sektorze motoryzacyjnym, ZF od miesięcy optymalizuje również swoją organizację: ścieżki decyzyjne mają zostać skrócone, a procesy stać się bardziej sprawne, aby umożliwić firmie szybsze reagowanie. Globalna strategia firmy ZF już się sprawdza: jednym z przykładów jest w pełni elektryczny układ kierowniczy Steer-by-Wire, na który firma ZF otrzymała już zamówienia od klientów ze wszystkich głównych rynków świata. Oprogramowanie podwozia cubiX lub napęd elektryczny pierwszej generacji 800V będą również wykorzystywane przez producentów samochodów z Azji, Europy i Ameryki w ich pojazdach w nadchodzących miesiącach.
Oprócz elektromobilności, produkty ZF typu by-wire, takie jak połączone sieciowo i sterowane elektronicznie układy hamulcowe, kierownicze i amortyzujące są przykładami drugiego ważnego tematu przyszłości: technologii podwozi. Dzięki swojemu doświadczeniu i kompetencjom, firma ZF opanowała sterowanie wzdłużne, boczne i pionowe pojazdu. Widzi też ogromny potencjał na przyszłość w połączonych sieciowo komponentach podwozia. W tym kontekście ZF łączy działy technologii podwozi samochodów osobowych i technologii aktywnego bezpieczeństwa, tworząc nową i wyjątkowo kompleksową dywizję Chassis Solutions.
Nowa jednostka łączy w sobie całą wiedzę ZF w zakresie układów podwozia, kierowniczego i hamulcowego.
Dywizja Chassis Solution oferuje wszystkie komponenty sprzętowe potrzebne do sterowania pionową, wzdłużną i boczną dynamiką pojazdu – a także systemy umożliwiające połączenie ich w sieć w postaci sprzętu i oprogramowania – wyjaśnił Klein – Jednostka ta już teraz osiąga roczny obrót w wysokości ponad 14 miliardów euro i będzie niezawodnym i kompetentnym partnerem dla naszych klientów we wszystkich regionach świata.
Uruchomienie nowej dywizji planowane jest na styczeń 2024 roku. W przyszłości wszystkie segmenty mobilności mają korzystać z rozwoju i know-how nowej dywizji ZF, również sektor pojazdów użytkowych, a także przemysł.
Źródło: ZF