Dzięki zintegrowanej funkcji ogrzewania, nowy podgrzewany pas bezpieczeństwa firmy ZF może zapewnić ciepło przy ciele natychmiast po rozpoczęciu jazdy przez kierowcę, zwykle w zakresie 36-40 stopni Celsjusza. W połączeniu z podgrzewanymi fotelami, podgrzewany pas bezpieczeństwa może szybko zapewnić pasażerom komfort cieplny.
W pojazdach elektrycznych układ klimatyzacji jest zasilany prądem z akumulatora, ponieważ nie ma tutaj użytecznego ciepła odpadowego, jak w przypadku silnika spalinowego. Zmniejszenie ilości prądu z akumulatora wykorzystywanego do ogrzewania wnętrza pojazdu może pozwolić na zwiększenie zasięgu pojazdu nawet o 15% przy zastosowaniu ogrzewania kontaktowego i zmniejszeniu wykorzystania konwencjonalnych systemów klimatyzacji.
Inne zalety podgrzewanego pasa bezpieczeństwa firmy ZF decydują o jego szerokiej akceptacji wśród kierowców i pasażerów: Zachowuje się on jak konwencjonalny pas bezpieczeństwa, a jego działanie jest również identyczne.
Firma ZF zastosowała w tej innowacji specjalną metodę przetwarzania tekstyliów. Przewodniki grzewcze są wplecione w strukturę pasów bezpieczeństwa. Elementy kontaktowe elektrycznych obwodów grzewczych są umieszczone w taki sposób, że nie przeszkadzają w obsłudze lub zwijaniu pasów. Specjalne zwijacze pasów w innych miejscach montażu nie są konieczne. Ponieważ wszystkie istotne cechy pasa bezpieczeństwa pozostają takie same, nie ma żadnych dodatkowych procedur ani kwalifikacji dla producentów OEM. Podgrzewane pasy bezpieczeństwa w żaden sposób nie ustępują swoim konwencjonalnym odpowiednikom pod względem ochrony pasażerów.
Wrażenia pasażerów i potencjalny poziom bezpieczeństwa ulegają poprawie dzięki zmniejszeniu objętości koniecznej odzieży. Dzięki temu pas może przylegać znacznie bliżej ciała, a zarazem zapewniać bezpieczeństwo i ochronę pasażera podczas kolizji.
Źródło: ZF