ZF Heat Belt może zwiększyć zasięg EV | MOTOFAKTOR

ZF Heat Belt może zwiększyć zasięg EV

Zaprezentowane na targach CES 2023 ogrzewane pasy bezpieczeństwa ZF Heat Belt mogą pomóc EV zmniejszyć zużycie energii nawet o 15%.

 

 

Dzięki zintegrowanej funkcji ogrzewania, nowy podgrzewany pas bezpieczeństwa firmy ZF może zapewnić ciepło przy ciele natychmiast po rozpoczęciu jazdy przez kierowcę, zwykle w zakresie 36-40 stopni Celsjusza. W połączeniu z podgrzewanymi fotelami, podgrzewany pas bezpieczeństwa może szybko zapewnić pasażerom komfort cieplny.

 

W pojazdach elektrycznych układ klimatyzacji jest zasilany prądem z akumulatora, ponieważ nie ma tutaj użytecznego ciepła odpadowego, jak w przypadku silnika spalinowego. Zmniejszenie ilości prądu z akumulatora wykorzystywanego do ogrzewania wnętrza pojazdu może pozwolić na zwiększenie zasięgu pojazdu nawet o 15% przy zastosowaniu ogrzewania kontaktowego i zmniejszeniu wykorzystania konwencjonalnych systemów klimatyzacji.

 

Inne zalety podgrzewanego pasa bezpieczeństwa firmy ZF decydują o jego szerokiej akceptacji wśród kierowców i pasażerów: Zachowuje się on jak konwencjonalny pas bezpieczeństwa, a jego działanie jest również identyczne.

Fot. ZF Group

Cienkie i bezpieczne

Firma ZF zastosowała w tej innowacji specjalną metodę przetwarzania tekstyliów. Przewodniki grzewcze są wplecione w strukturę pasów bezpieczeństwa. Elementy kontaktowe elektrycznych obwodów grzewczych są umieszczone w taki sposób, że nie przeszkadzają w obsłudze lub zwijaniu pasów. Specjalne zwijacze pasów w innych miejscach montażu nie są konieczne. Ponieważ wszystkie istotne cechy pasa bezpieczeństwa pozostają takie same, nie ma żadnych dodatkowych procedur ani kwalifikacji dla producentów OEM. Podgrzewane pasy bezpieczeństwa w żaden sposób nie ustępują swoim konwencjonalnym odpowiednikom pod względem ochrony pasażerów.

Fot. ZF Group

Priorytetowe bezpieczeństwo

Wrażenia pasażerów i potencjalny poziom bezpieczeństwa ulegają poprawie dzięki zmniejszeniu objętości koniecznej odzieży. Dzięki temu pas może przylegać znacznie bliżej ciała, a zarazem zapewniać bezpieczeństwo i ochronę pasażera podczas kolizji.

 

Źródło: ZF

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).