System coASSIST, jak informuje ZF, oferuje kierowcom znaczące korzyści w zakresie komfortu i bezpieczeństwa za bardzo przystępną cenę – spełniając jednocześnie przewidywane protokoły testów Euro NCAP 2025 i zapewniając popularne funkcje na poziomie Level2+. Po wstępnym rozpoczęciu produkcji, w przyszłości system ten wprowadzić ma również pierwszą premierę radaru średniego zasięgu Gen21 firmy ZF.
ZF jest integratorem całego systemu coASSIST, który został opracowany we współpracy z partnerem Mobileye i zawiera technologię kamer Mobileye EyeQ. Wykorzystuje on również radary krótkiego zasięgu firmy Hella. Połączenie tego zaawansowanego zestawu kamer i czujników radarowych z centralną jednostką sterującą umożliwia realizację takich funkcji, jak adaptacyjny tempomat, rozpoznawanie znaków drogowych, asystent zmiany pasa ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu, asystent jazdy po autostradzie i asystent jazdy w korkach.
Wprowadzenie coASSIST we współpracy z firmą Dongfeng Motor jest ważnym kamieniem milowym we wprowadzaniu systemów Level2+ do przystępnych cenowo pojazdów osobowych. W ZF wierzymy, że systemy Level2+, które spełniają zaawansowane protokoły testów bezpieczeństwa i pomagają odciążyć kierowcę, będą w niedalekiej przyszłości głównym motorem napędowym przyszłego rozwoju segmentu lekkich pojazdów, a obserwowanie tych systemów na światowych drogach jest bardzo ekscytujące.
Executive Vice President dywizji ZF Electronics and Advanced Driver Assist Systems - Christophe Marnat
Przystępność cenowa tych systemów jest ważna, ponieważ umożliwia większą penetrację rynku i szybsze udostępnienie ich klientom. Pomoże im to również przyzwyczaić się do półautomatycznych funkcji, ponieważ kierowca jest zawsze w kontakcie z systemem, mając jednocześnie dostęp do zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i wygody.
ZF oferuje pełen zakres systemów na poziomie L2+, w tym:
Ta pełna oferta systemów wspomagania jazdy jest najbardziej wszechstronna w branży i pozwala klientom wybrać odpowiedni poziom funkcjonalności, odpowiedni w różnych scenariuszach jazdy, takich jak jazda po autostradzie, korki w mieście lub na autostradzie, automatyczna zmiana pasa ruchu inicjowana przez kierowcę czy automatyczna pomoc przy parkowaniu. Po wstępnym uruchomieniu systemu coASSIST we współpracy z firmą Dongfeng, funkcje jazdy autonomicznej ZF wyższego poziomu zostaną dostarczone i zastosowane w Dongfeng Aeolus Yixuan MAX, flagowym modelu rodziny Dongfeng Aeolus Yixuan, w ciągu następnych 1-3 lat.
- Christophe Marnat
Źródło: ZF