Skalowalna platforma mobilnego tankowania i marketingu cyfrowego CarPay-Diem, opracowana przez luksemburską firmę Kwalyo, od momentu uruchomienia w 2019 roku przetworzyła z powodzeniem ponad 3 mln mobilnych transakcji paliwowych. Firma łączy działalność B2B i B2C, nie tylko wspierając sprzedawców paliw i wystawców kart w ich wysiłkach na rzecz cyfryzacji, ale także pozwalając dostawcom oprogramowania OEM i aplikacji mobilnych na zapewnienie wyjątkowych rozwiązań operatorom flot i kierowcom.
Platforma CarPay-Diem buduje obecnie największą w Europie sieć stacji paliwowych i ładowarek EV obsługujących transakcje mobilne. Inwestycja firmy ZF ma pomóc zbudować wyjątkową pozycję technologii CarPay-Diem w programie działań na rzecz rozwoju nowej generacji tankowania i ładowania pojazdów, poprzez integrację z aplikacjami w systemie informacyjno-rozrywkowym pojazdu. Dzięki integracji usług CarPay-Diem z rozwiązaniami telematycznymi firmy ZF tysiące podłączonych pojazdów będzie mogło korzystać z cyfrowych kart paliwowych do natychmiastowej aktywacji pomp paliwowych i ładowarek EV.
W dynamicznie zmieniającym się świecie floty stają przed licznymi wyzwaniami. Muszą stale dostosowywać strategię tankowania do warunków rynkowych i dążyć do uzyskania dostępu do dokładnych danych księgowych, aby zapewnić maksymalną efektywność działania. Integrując mobilne rozwiązanie do tankowania i płatności za energię w pojeździe, firma ZF Aftermarket chce zapewniać nie tylko wygodę dla kierowcy, ale także natychmiastowy przejrzysty ogląd kosztów paliwa i wyższą wydajność operacyjną dla zarządzającego flotą. Dotyczy to również eksploatacji flot mieszanych (ICU i EV) i dlatego jest ważnym wsparciem dla płynnego przejścia ku flocie wyłącznie elektrycznej.
Cyfryzacja branży paliwowej i ładowania EV jest kluczowym elementem przyspieszenia transformacji energetycznej – stwierdza Frédéric Stiernon, dyrektor generalny Kwalyo i dodaje: Jesteśmy dumni, że możemy dzielić ten pogląd z naszym partnerem. ZF zapewnia CarPay-Diem dostęp do tysięcy podłączonych pojazdów w całej Europie, które zapewnią istotne oszczędności w wydatkach na paliwo, dzięki skutecznemu połączeniu telematyki ZF i usług CarPay-Diem.
Dzięki tej inwestycji możemy zrealizować kolejny strategiczny krok w naszej sieci partnerskiej, którego celem jest umożliwienie klientom efektywnego zarządzania flotami, optymalizacji kosztów i znacznego zmniejszenia śladu węglowego – komentuje Phillippe Colpron, Dyrektor ZF Aftermarket i wiceprezes Grupy ZF – Dla ZF inwestycja w cyfrowy system płatności za energię stanowi istotne rozszerzenie już aktywnych źródeł danych, które posiadamy, w celu opracowania kolejnych wartościowych usług dla naszych klientów flotowych – wspólnie z naszymi partnerami – dodaje.
Źródło: ZF