Flagowym projektem ZF jest EVplus, – koncepcja pojazdu z napędem hybrydowym plug-in nowej generacji. Dzięki zasięgowi ponad 100 kilometrów na samej baterii może być on wykorzystywany na co dzień. Silnik spalinowy jest wykorzystywany jedynie w rzadkich sytuacjach, gdy udajemy się w dalszą podróż. E-mobilność staje się tym samym dostępna na co dzień dla dużej grupy klientów, którzy dysponują tylko jednym samochodem rodzinnym. Dodatkowo, ZF dostarcza nowych rozwiązań z zakresu mobilności, takich jak autonomiczne pojazdy elektryczne dla centrów miast.
Indywidualna mobilność jest jednym z osiągnięć, które znacznie podniosły naszą jakość życia w ostatnich dziesięcioleciach. ZF jest symbolem postępu technicznego, który gwarantuje mobilność, czyli swobodę podróżowania w sposób bezpieczny, czysty i opłacalny dla obecnych i przyszłych pokoleń. Nowe inicjatywy i wsparcie użytkowników w ich drodze do elektromobilności to bardziej skuteczna droga niż zakazy, surowe przepisy i odmawianie ludziom prawa do mobilności, zwłaszcza w krótkiej perspektywie.
Prezes ZF Friedrichshafen AG na targach IAA 2019 - Wolf-Henning Scheider
ZF inwestuje znaczne środki w innowacyjne technologie pozwalające ograniczyć emisję CO2 i poprawić bezpieczeństwo na drodze. Wszystkie produkty i technologie prezentowane na stoisku ZF podczas targów IAA wpływają na ograniczenie emisji lub zwiększenie bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg.
Firma ZF zademonstrowała na targach IAA, że pojazdy hybrydowe typu plug-in (PHEV) mogą być prawdziwymi samochodami elektrycznymi: koncepcja EVplus od ZF ma pozwalać pokonać ponad 100 kilometrów jedynie na zasilaniu elektrycznym, w rzeczywistych warunkach. Większy zasięg na baterii ma umożliwiać bezemisyjną jazdę na co dzień. Jednocześnie silnik spalinowy ma eliminować niepokój związany z ograniczonym zasięgiem, pomagając w rozwianiu wątpliwości dotyczących zakupu pojazdu z napędem elektrycznym.
Użytkownicy EVplus mogą też wjeżdżać do centrów miast w trybie całkowicie elektrycznym, eliminując lokalnie emisję tlenku azotu i znacząco wpływając na zmniejszenie stężenia pyłu. Ma to pozwolić na dłuższą metę zakończyć dyskusję na temat zakazów wjazdu, które powodują ograniczenie mobilności. Odpowiednie strategie jazdy oraz mechanizmy kontroli, takie jak geofencing, mogą zagwarantować, że jazda na terenach miejskich będzie możliwa tylko z napędem elektrycznym.
Kolejnym krokiem technologicznym ograniczającym emisje CO2 w ruchu miejskim będą autonomiczne taksówki oraz usługi sharingowe. Dzięki inteligentnemu i autonomicznemu zarządzaniu flotą pojazdów znacznie mniejsza liczba samochodów będzie w stanie komfortowo dostarczyć pasażerów do wybranego celu, szczególnie na terenach miejskich.
ZF kładzie nacisk na koncepcję oddzielnych pasów ruchu dla takich pojazdów w strefach, w których pojazdy autonomiczne mogą być użytkowane już teraz, bez zbędnych komplikacji i ograniczeń prawnych. Udostępniając takie pasy ruchu dla usług z zakresu automatycznej mobilności, samorządy mogą przyczyniać się do szybkiego wdrożenia dostępnych technologii w centrach miast, ograniczając w ten sposób ich zanieczyszczenie.
Dzięki niskim kosztom eksploatacji, za koncepcją tą przemawiają nie tylko aspekty ekologiczne, ale także ekonomiczne. W ten sposób transport publiczny może być bardziej efektywny niż w ramach obecnych koncepcji.
ZF spodziewa się, że w ciągu następnych pięciu lat w tym segmencie przybędzie 1,5 miliona pojazdów na całym świecie.
Źródło: ZF Friedrichshafen